[O1] TDI 81kw wyższe obroty po ponownym uruchomieniu silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tmaj8154
    Classic
    • 2012
    • 3

    [O1] TDI 81kw wyższe obroty po ponownym uruchomieniu silnika

    r2r nam tylko pomogą autorytarne rządy, ale wtedy z 20 % musiałoby opuścić kraj bo zginęliby z braku kumoterstwa :diabelski_usmiech

    Zamieszczone przez tomikt
    Panowie - wątek osiągnął 100 stron a tak się składa, że został utworzony dokładnie rok temu ...
    A nastroje niestety dalej nienajlepsze..
    Za 4 lat i 500 stronach będzie tak samo :twisted:
  • Tecłav
    Classic
    • 2011
    • 6

    #2
    [O1] TDI 81kw wyższe obroty po ponownym uruchomieniu silnika

    Witam.
    Mam mały problem z moim Skodillakiem.
    Odpalam samochód rano wszystko jest ok. Dojadę do pracy, po chwili muszę wyjść coś załatwić, silnik powiedzmy ma jeszcze z 70 stopni i po uruchomieniu nie pracuje na 900 obrotach tylko na poziomie 1100. Jak dojdzie do 90 stopni po kilku minutach wraca do 900 obrotów na biegu jałowym. Ten problem pojawia się nieregularnie, nie zawsze potrzeba dogrzania do 90 stopni żeby obroty opadły, czasami zgaszę silnik na dosłownie minutę, uruchamiam i obroty na biegu jałowym trzymają się na poziomie 1100 przez kilka minut. Silnik pracuje zawsze równo, nie ma żadnych wahań obrotów.

    Druga sprawa.
    Od dłuższego czasu po zgaszeniu silnika następuje takie "jęknięcie" ciężko jest mi to opisać. Trwa około 3-4 sekund. Nie pojawia się zawsze. Czy ktoś może miał taki problem wie z czym to się je i czym to jest spowodowane.

    Dodam jeszcze że na zegarku jest 194 000km, silnik nie bierze oleju (nie dolewam między wymianami) Spalanie mam w normie, wszystko wymieniane na czas na częściach oryginalnych.

    Z góry dzięki za pomoc, jeśli macie jakieś dodatkowe pytania które pomogą Wam zidentyfikować problem polecam się do dyspozycji.


    Pozdrawiam, Tecłav


    Update profilu.

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10993
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      jakbyś profil uzupełnił o silnik to by było łatwiej

      stawiam na czujnik temperatury silnika
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        Zamieszczone przez krzynol
        stawiam na czujnik temperatury silnika
        dokładnie, podłącz kompa i blokach pomiarowych sprawdź jak zachowuje się czujnik temp.
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • Tecłav
          Classic
          • 2011
          • 6

          #5
          Ok dzięki, przy najbliższej wizycie w serwisie sprawdzę to, czy może ktoś miał podobną przypadłość jak druga przeze mnie opisywana? Czy obydwa symptomy mogą być spowodowane czujnikiem temperatury silnika?

          Komentarz

          • lukas_jg
            Rider
            • 2012
            • 600
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Dawka paliwa dostosowana jest do temperatury silnika - jeżeli czujnik trefny to może skakać.
            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

            Komentarz

            Pracuję...