[O1] Cieżko chodzi wspomaganie, zawory zwrotne maglownicy!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Oskar74
    Classic
    • 2011
    • 9

    [O1] Cieżko chodzi wspomaganie, zawory zwrotne maglownicy!!!

    eaglemirek, wiem, czytałem wątek śląsko-małopolski, ale raczej i tak do tego czasu bym nie dał rady wpaść ops: ale jak będę miał wolny piątek to mogę i do Jaworzna podjechać
    a kanajpka fakt, niezła, jedzonko niczego sobie, ale:
    1. Gdyby nie Czarek, to bym tam za cholerę nie trafił :twisted:
    2. Mogliby zmienić oprawę muzyczną :lol: ale nie tak jak w Juanie, że występ zespołu 25 pln/osoba czy chcesz czy nie... :evil:
    r2r, nie ma za co :szeroki_usmiech przynajmniej benzynka się w piwnicy nie marnuje tylko się na coś przydaje, a w razie jakbyś zauważył, że krzywo to pretensje miej do Pawła i Patryka, bo to ich się pytałem czy jest prosto :P
  • Andzo26
    Drive
    • 2010
    • 48

    #2
    [O1] Cieżko chodzi wspomaganie, zawory zwrotne maglownicy!!!

    Witam szukałem w starych postach ale na nic ciekawego nie trafiłem więc poruszam problem.
    A mianowicie od pewnego czasu ciężko mi się kręci kierownicą, (1.9 TDI 110 kW) w ostatnich dniach kiedy kręcę szybko w jedną a potem w trugą stronę zaczeło mi blokować na chwilkę kierownicę, trzecim obiawem były dziwne stuknięcia przy szybkich ruchach lewo prawo.
    Byłem u mechanika który to obejrzał i stwierdził że to zawory zrotne na maglownicy.
    Pytanie brzmi czy można je wymienić pojedynczo???????????????????????????????????????? (czy jest to część wymienna maglownicy)

    Czy może ma ktoś inną diagnozę na opisaną usterkę???????????
    Laurin&Klement

    Komentarz

    • 4tech
      RS
      • 2008
      • 4247
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Czy może ma ktoś inną diagnozę na opisaną usterkę???????????
      Pytanie nr 1: Jaki masz przebieg?

      Opcja 1 - wymiana magla bądź tylko zaworków - jak wymieniać, to oba
      Opcja 2 - sprawdź poziom płynu maglującego i go ewentualnie wymień
      Opcja 3 - sprawdź luzy/opory w układzie kierowniczym poza maglem.
      Opcja 4 - sprawdź napęd magla, czyli pasek wielorowkowy i jego kółka

      Bynajmniej, jeśli ciężko się kręci kierą, to oznaka powoli kończącego się wspomagania - znam z autopsji

      Najlepiej przeprowadź opcję 2-4
      A odpowiadając na Twoje pytanie, czy zaworki to część wymienna -> tak, ale = po prostu jest to jej reanimacja, w czasie której najlepiej wymienić również uszczelniacze i inne duperele które się zużywają - żeby wymienić zaworki to niestety trzeba ją wyjąć.

      Jak magiel padł mi po raz pierwszy, to go reanimowałem a później plułem sobie w brodę, bo po przebiegu ok. 20 tysi musiałem go wymienić.

      Dużo zależy od mechanika, który albo chce cię naciągnąć, nie zna się, albo naprawdę będzie chciał pomóc, czego najbardziej Ci życzę.
      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

      Komentarz

      • Andzo26
        Drive
        • 2010
        • 48

        #4
        Maglownica była wymieniona jakieś 20 tysi temu na regenerowaną, z tego co mówił mi mój mechanik to dużo firm regeneruje maglownice na zasadzie przeszlifowania listwy i wymiany uszczelnień na niej, nie dotykając zaworów i innych mniejszych elementów. Może i mi się trafił taki egzemdlarz. Spróbuje od zaworów i napiszę czy pomogło i na ile.
        Laurin&Klement

        Komentarz

        • 4tech
          RS
          • 2008
          • 4247
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Zastanów się nad ewentualnie "nową" maglownicą.
          Ja kupiłem używkę z golfa i póki co (odpukać) działa jak należy.
          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

          Komentarz

          Pracuję...