[Inne] Długie czasy wtrysku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    [Inne] Długie czasy wtrysku

    Michał, masz jeszcze do sprzedania półkę na parasolkę pod roletę??
    Jeżeli tak, to w jakiej cenie??
    Z góry dzięki za info.
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    [Inne] Długie czasy wtrysku

    Dziś byłem na regulacji LPG. Facet nie dużo zdziałał (mi się spieszyło i nie miałem czasu na rozebranie połowy samochodu) ale nie zapłaciłem za robotę ani grosza

    Stwierdził, że wtryskiwacze mają bardzo długi czas wtrysku (chodzi o wtryskiwacze benzynowe).
    Na początku po założeniu instalacji gazowej (4 lata temu) miały w granicach 3.5 - 3.7, obecnie jest to 5.5 aż do 6.1.

    Czego to może być wina? Listwa wtryskowa pada? Czy może coś innego?

    Silnik 1.6 8v AEE
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • Krzycho-63
      Rider
      • 2007
      • 628
      • Superb II (3T4)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez klekocix
      Czego to może być wina?
      Czujnik temperatury cieczy w pierwszej kolejności,sonda,itd.Również sam sterownik instalacji gazowej a dokładnie emulator.
      Skoda Superb II Ambition
      2.0 TDI CR 170 KM

      https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

      Komentarz

      • grzesiu2400
        Ambiente
        • 2009
        • 193
        • Octavia I (1U2)
        • AKL 1.6 MPI 101 KM

        #4
        A czy gazownik wyczytał czasy wtrysku benzyny z instalacji LPG, czy z OBD??? Bo to jest dość ważne żeby w czymkolwiek pomóc. Ponieważ jak kolega Krzycho-63 wspomniał może to być wina sterownika LPG lub jej komponentów.

        Komentarz

        • klekocix
          Rider
          • 2010
          • 479
          • Octavia I combi (1U5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Zamieszczone przez grzesiu2400
          A czy gazownik wyczytał czasy wtrysku benzyny z instalacji LPG, czy z OBD??? Bo to jest dość ważne żeby w czymkolwiek pomóc. Ponieważ jak kolega Krzycho-63 wspomniał może to być wina sterownika LPG lub jej komponentów.

          Gazownik czytał ten czas wtrysku benzyny oraz gazu z instalacji LPG, nie ze złącza OBD.
          Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

          https://www.facebook.com/Freshtimers

          Komentarz

          • Damian-jg
            Ambiente
            • 2008
            • 229

            #6
            Przywróć ustawienia fabryczne sterownika PB. Pewnie gaz był za ubogo i mapa banzyny poszła sie je....c. A pozniej skalibruj porządnie LPG
            FIAT Service

            Komentarz

            • grzesiu2400
              Ambiente
              • 2009
              • 193
              • Octavia I (1U2)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM

              #7
              Jeszcze takie zasadnicze pytanie mianowicie czy auto jeździ dobrze? Czy na jałowym silnik pracuje równo? Oczywiście na LPG. I jakie są włożone wtryskiwacze gazowe, może zauważyłeś jakie jest aktualne ciśnienie na reduktorze. Czasy wtrysku gazu powinny być o 20-30% większe niż benzynowe. Jeżeli gazownik nie potrafi znaleźć powodu dla czego są takie czasy no to proponuję zmienić gazownika. Oczywiście auto kalibracja jak i zebranie nowych map jak najbardziej wskazane.

              Komentarz

              • klekocix
                Rider
                • 2010
                • 479
                • Octavia I combi (1U5)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Zamieszczone przez grzesiu2400
                Jeszcze takie zasadnicze pytanie mianowicie czy auto jeździ dobrze? Czy na jałowym silnik pracuje równo? Oczywiście na LPG. I jakie są włożone wtryskiwacze gazowe, może zauważyłeś jakie jest aktualne ciśnienie na reduktorze. Czasy wtrysku gazu powinny być o 20-30% większe niż benzynowe. Jeżeli gazownik nie potrafi znaleźć powodu dla czego są takie czasy no to proponuję zmienić gazownika. Oczywiście auto kalibracja jak i zebranie nowych map jak najbardziej wskazane.
                Auto na zimnym silniku trochę się telepie, niezależnie czy na benzynie czy na gazie (ma niską - 20 stopni - temperaturę przełączenia). Im cieplejszy silnik tym równiej i lepiej chodzi.

                Niestety, nawet jak się nagrzeje nie jest idealnie, na wolnych obrotach gubi czasami jeden zapłon, czyli lekko poszarpuje, choć nie zawsze. Na benzynie mniej jest to odczuwalne, na gazie więcej.

                Mam nowe świece (NGK), nowe przewody wysokiego napięcia, nowy palec i kopułkę zapłonu.

                Niestety, nie widziałem też jakie jest ciśnienie na reduktorze, ale przy mnie ze 2 czy 3 razy odkręcał śrubę odpowiadającą za ciśnienie. Jakoś wielkiej poprawy nie zauważyłem.

                Ciekawy jest też przypadek, że czasami auto nie od razu reaguje na gaz po wciśnięciu, "lag" jest dłuższy niż w dieslu przez co zdarza się szarpnąć samochodem pomimo uważnej jazdy.
                Tak samo chwile zawahania ma silni gdy wkręcę go na obroty, one spadają do jakiś 1600-1800 i wtedy wcisnę nagle gaz. Przydławi się i dopiero po tym reaguje na gaz.

                Przepustnica jest tu zwykła na linkę a nie elektryczna jeśli się nie mylę.

                Obroty biegu jałowego wahają się między 750rpm a 780rpm (tyle widziałem na komputerze, sam tego nie wyczuwam).

                Co mogę w tym momencie zrobić samemu zanim oddam auto w łapy jakiegoś kolejnego "sprytnego" mechanika?

                Pytanie też było co to za instalacja - ja tylko tyle wiem, że to BRC Sequent24 i tej firmy są wtryski, reduktor oraz komputer.

                Kabelek mam tylko zwykły VAG za 30zł z allegro
                Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                https://www.facebook.com/Freshtimers

                Komentarz

                • grzesiu2400
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 193
                  • Octavia I (1U2)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM

                  #9
                  Po kolei będę pisał specem nie jestem ale swoją instalkę sam reguluję, a mianowicie..
                  Minimalna temp. przełączania na LPG musi być w granicach 35 stopni ja ogólnie ustawiłem 30 i jest OK. Jeżeli poszarpuje jak jest rozgrzany to do wglądu listwa jeżeli przez ten okres 4 lat nie była kalibrowana, czyszczona. Jeżeli jesteś pewien elektryki w aucie to możesz sobie to odpuścić! A co najważniejsze jeżeli gazownik kręcił sobie śrubką na reduktorze i czekał na dobry efekt to od razu ci mówię nie jedz nigdy więcej do niego, no chyba że za każdym razem jak kręcił robił auto kalibrację w co wątpię... Bardzo duże prawdopodobieństwo że wtryskiwacze już są zasyfiłe i trzeba je wyczyścić oraz skalibrować. Zgadza się gaz masz na linkę. Dodam że instalację masz dobrej firmy, natomiast obstawiam że wtryski nie są tej firmy czyli BRC (przypadkiem nie czerwone?) Samemu wiele nie zrobisz bez kabelka do LPG, najlepiej podjedz do innego gazownika na pewno pomoże.

                  Komentarz

                  • klekocix
                    Rider
                    • 2010
                    • 479
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez grzesiu2400
                    Po kolei będę pisał specem nie jestem ale swoją instalkę sam reguluję, a mianowicie..
                    Minimalna temp. przełączania na LPG musi być w granicach 35 stopni ja ogólnie ustawiłem 30 i jest OK. Jeżeli poszarpuje jak jest rozgrzany to do wglądu listwa jeżeli przez ten okres 4 lat nie była kalibrowana, czyszczona. Jeżeli jesteś pewien elektryki w aucie to możesz sobie to odpuścić! A co najważniejsze jeżeli gazownik kręcił sobie śrubką na reduktorze i czekał na dobry efekt to od razu ci mówię nie jedz nigdy więcej do niego, no chyba że za każdym razem jak kręcił robił auto kalibrację w co wątpię... Bardzo duże prawdopodobieństwo że wtryskiwacze już są zasyfiłe i trzeba je wyczyścić oraz skalibrować. Zgadza się gaz masz na linkę. Dodam że instalację masz dobrej firmy, natomiast obstawiam że wtryski nie są tej firmy czyli BRC (przypadkiem nie czerwone?) Samemu wiele nie zrobisz bez kabelka do LPG, najlepiej podjedz do innego gazownika na pewno pomoże.
                    Postaram się na jutro zrobić zdjęcie wtrysków - piszesz czerwone - masz na myśli Valteki?

                    Dziś rozmawiałem z "guru" instalacji gazowych z lpg-forum. Kiedyś już mi ustawiał inne auto i po jego poczynaniach zaczęło działać idealnie. Niestety powiedział, że z tym BRC jest straszne p......... i do poprawnej kalibracji potrzebna jest zabawa na 2 laptopy (jak zrozumiałem jeden do komputera silnika a drugi do kompa instalacji gazowej).
                    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                    https://www.facebook.com/Freshtimers

                    Komentarz

                    • grzesiu2400
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 193
                      • Octavia I (1U2)
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM

                      #11
                      Zgadza się miałem na myśli Valdemary czerwone. I owszem do poprawnych ustawień potrzebne są odczyty po OBD i LPG, lecz Można dobrze ustawić i bez OBD to jest kwestia dopieszczania ustawień. Tak więc wiesz na czym stoisz, nie daj się naciągnąć :szeroki_usmiech

                      Komentarz

                      • jacog
                        Rider
                        • 2008
                        • 420
                        • Felicia I (6U1)

                        #12
                        grzesiu2400, do Seq24 podejda tylko oryginalne wtryski BRC - jakieś tam zamienniki podawali na lpg-forum ale nikt przy zdrowych zmysłach nie zamontował tam Valteków. Skad wogole na taki pomysł wpadłeś?

                        klekocix, filtr paliwa do wymiany a potem ciśnienie na magistrali wtrysków. Odczytaj korekty z grupy 32 - pewnie są bardzo dużo na +

                        Komentarz

                        • grzesiu2400
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 193
                          • Octavia I (1U2)
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM

                          #13
                          jacog, bo rozne rzeczy widzialem juz pod maska jezeli chodzi o LPG!

                          Komentarz

                          Pracuję...