Medalik, nie wstyd Ci się przyznać, że nie znałeś TAKIEGO WIELKIEGO HITU :!::?: Czytałem nie tak dawno wywiad z tym kolesiem, zaczynał w kapeli rockowej, ale tak mu jakoś potem się zeszło na disco polo
odgłos kapania
Zwiń
X
-
odgłos kapania
Posiadam skodę octavię combi tour II z silnikiem 1,6 z instalacją gazową montowaną w ASO.
Ostatnio zwróciłem uwagę na następujące zjawisko - po zatankowaniu paliwa, w przedziale ¼ do ¾ pojemności zbiornika, w okolicach zbiornika paliwa (okolice tylnego prawego koła) dochodzi odgłos kapania. Odgłos ten słychać po wyłączeniu silnika przez długi okres czasu - po 5 godzinach jeszcze słychać, po 12 już nie – obserwacja własna ;-). Bezpośrednio po wyłączeniu to szybkie, rytmiczne kapanie, po pewnym czasie to odgłos z częstotliwością ok. 2 sek. Po zatankowaniu zbiornika paliwa do pełna, odgłos kapania nie występuje, podobnie gdy wskaźnik paliwa obniży się poniżej ¼ poziomu zbiornika.
Jednocześnie nic nie wskazuje, aby coś ciekło na zewnątrz – brak jakichkolwiek śladów na ziemi w tej okolicy.
ASO twierdzi że to normalne, bo przelewa się paliwo z komory do komory, ale ja nie posiadam samochodu z napędem na 4 koła, w której zbiornik jest zbudowany z dwóch komór. Skoda Polska twierdzi że nie wie co to może być, ponieważ w ciągu 1o minut po wyłączeniu zapłonu ustają niemal wszystkie funkcje samochodu i nic nie powinno być dalej słyszalne i radzi udać się do ASO ;-)
Ktoś może spotkał się z takim problemem?
-
-
new_octavia, w OII Tour masz zapewne 1,6 BSE a nie BFQ. W BSE obok zbiornika paliwa jest filtr paliwa z regulatorem ciśnienia. Pompa w baku pompuje więcej niż potrzeba a regulator w filtrze "zawraca" nadwyżkę paliwa z powrotem do baku oddzielnym przewodem paliwowym. Ciśnienie w tym układzie pozostaje nawet po wyłączeniu silnika/pompy paliwa a w szczególności w samochodach z LPG, gdzie w czasie normalnej jazdy ( i w momencie gaszenia silnika ) benzyna nie jest w ogóle zużywana. Zapewne po wyłączeniu silnika nadciśnienie w układzie paliwowym przepycha powoli paliwo z powrotem do baku ( poprzez zawór regulatora ciśnienia ) i stąd ten odgłos. Zaraz po wyłączeniu silnika ciśnienie jest duże więc kapie szybko, potem wraz ze zmniejszaniem się ciśnienia w układzie kapie coraz rzadziej. Powrót jest doprowadzony od góry baku ( tam gdzie jest pompa paliwa i pływak wskaźnika więc zapewne gdy jest powyżej 3/4 zbiornika paliwo spływa "bez kapania" ( lub kapie ze zbyt małej wysokości żeby było słychać ) a przy opcji poniżej 1/4 spływa po ramieniu pływaka ( który jest wtedy skierowany w dół ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz