Problem z DSG - skoki obrotów i kangur

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelogramedlaw
    Classic
    • 2008
    • 2

    Problem z DSG - skoki obrotów i kangur

    Czy przed wlaniem płukanki (Millers) trzeba jakoś specjalnie rozgrzać olej np powyżej 100stC? Czy raczej normalna temperatura ze spokojnej trasy?
    Lejemy całą buteleczkę?, coś gdzieś czytałem że buteleczka jest na 5l, obecnie w moim układzie może byc około 3,7l oleju.
  • Sonn
    Classic
    • 2007
    • 3

    #2
    Problem z DSG - skoki obrotów i kangur

    Witam serdecznie.
    Dawno mnie tu nie było, jednak teraz niestety pojawił się w mojej O II problem ze skrzynią DSG i szukam pomocy w tej kwestii.
    Autko rocznik 2005, 1,9 TDI, skrzynia DSG 6-cio biegowa, serwisowana jak producent przykazał

    Problem polega na tym, że w trakcie jazdy przy rozgrzanym silniku (i zapewne oleju w skrzyni) pojawiają się nagłe skoki obrotów silnika rzędu 1-1,5 tys (chociaż swojego czasu przy przełączaniu z 1 na 2 podbiło obroty do 5.000) i daje się odczuć jak auto robi kangura, tak jakby skrzynia chciała zmienić bieg i nagle się rozmyślała. Objaw wystepuje praktycznie na wszystkich biegach.
    Olej wymieniany regularnie co 60k km, ostatnia wymiana jakiś tydzień temu więc to nie tu tkwi problem. Nie ma żadnych stuków w skrzyni.
    Po wizycie w ASO stwierdzono, że skrzynia wywala błędy wskazujące na nieprawidłowe działanie czujnika temperatury oleju w skrzyni i obrotów. Producent zalecił oczyszczenie czujnika z ewentualnych opiłków metalu pochodzących z wału, jednak jak się łatwo domyślić g... to dało. W związku z tym po ponownym zapytaniu technicznym zalecono wymianę czujnika. Jak znowu się łatwo domyslić to też g... dało, bo inaczej bym to nikomu nie zawracał głowy.
    Czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i ewentualnie jakie może być rozwiązanie?
    Z góry dzięki za każdą konstruktywną odpowiedź
    Best regards

    Sonn

    Komentarz

    • yogi_at_pozen
      Rider
      • 2011
      • 418

      #3
      Moge sie mylic, ale zdaje sie ze swego czasu Skoda robila nawet akcje serwisowa na skrzynie DSG dotyczaca wlasnie czujnika temperatury a konkretnie oprogramowania.
      Ponoć jest na to "upgrade" oprogramowania skrzyni, poniewaz byly bledy w sofcie ktore mogly powodowac ze sterownik blednie odczytuje wartosc temperatury.

      Nie jestem tego do konca pewien dlatego prosze o weryfikacje

      EDIT: ma to chyba sens bo jak piszesz Kure masz z 2005 czyli upgrade softu nalezalby sie jak psu buda

      Komentarz

      • Sonn
        Classic
        • 2007
        • 3

        #4
        To raczej nie to. Do tej pory wszystko działało bez zarzutu, a jeżdżę tym autem od prawie 5 lat i nic się działo. Gdyby to był problem softu, to problem wystepowałby już wcześniej. Zresztą serwis wgrał soft na nowo w aktualnej wersji i nic to nie dało podobnie jak i wymiana czujnika
        Best regards

        Sonn

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Zamieszczone przez yogi_at_pozen
          ma to chyba sens bo jak piszesz Kure masz z 2005
          yogi_at_pozen, nie ma to żadnego znaczenia
          była kacja serwisowa niektórych DSG z 2007 roku(moje pierwsze auto przechodziło to w niemcowni)
          natomiast to co piszesz tyczy się SII
          Sonn, jak dla mnie te objawy które opisujesz w zwykłym automacie to pad jednego z zaworków ciśnieniowych- jak to jest w DSG niestety nie wiem :roll:
          dla mnie to wymagałoby sprawdzenia mechatroniki- skoro fleszowanie softu nic nie dało a skrzynie serwisowałeś typowo(olej i filtr za każdym razem)
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • Rysiek 150
            Drive
            • 2007
            • 67

            #6
            prawdopodobie przycinają się zawory w mechatronice , jest to bardzo typowe uszkodzenie zwłaszcza w Passatach po 2006 roku, a skrzynie są te samew skodach. jeśli jest początkowe stadium możesz próbować ratować mechatronikę w specjalistycznym warsztacie który zajmuje się automatami. W 6 na 10 daje się uratować. Nowa kosztuje majątek .
            Główną przyczyną jest niepawidłowo przeprowadzono wymiana oleju i filtra tzn. jeśli dostaną sie podczas wymiany zanieczyszczenia to później są takie skutki. nowa mechatronica przychodzi w próżniowych opakowaniach a domyslasz się dlaczego , napewno nie dlatego że może sie popsuć jak biały serek.

            Komentarz

            • yogi_at_pozen
              Rider
              • 2011
              • 418

              #7
              Sonn, wiem ze minelo ledwie 10+ dni ale czy jakies rozwiazanie/wyjasnienie problemu sie pojawilo?

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez Rysiek 150
                Główną przyczyną jest niepawidłowo przeprowadzono wymiana oleju i filtra
                i ja bym na to stawiał
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                Pracuję...