[O1] Dziwny metaliczny pogłos spod maski przy 2000 obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olejek
    Ambiente
    • 2006
    • 121

    [O1] Dziwny metaliczny pogłos spod maski przy 2000 obrotów

    Na przyszłość to nie korzystaj z takich myjni :wink:
    http://keeprockin.art.pl/‎
  • kajacek
    Drive
    • 2005
    • 66

    #2
    [O1] Dziwny metaliczny pogłos spod maski przy 2000 obrotów

    Witam,

    Od pewnego czasu w mojej Octavce słychać dziwny metaliczny pogłos, jakby brżeczenie blacy spod maski.

    Dane mojej Octavii I:
    1,9 TDI ASV 110 KM rok produkcji 2004 przebieg ok. 142 kkm

    Usterka objawia się w następujący sposób: gdy silnik jest rozgrzany i na powietrzu jest gorąco, to przy jeździe w pewnym momencie slychać taki metaliczny "blaszany" pogłos spod maski po stronie kierowcy.
    Zauważylem ponadto, że pogłos ten zaczyna się, gdy silnik osiąga obroty 2 000 obr/min, po zwiększeniu obrotów znika i pokazuje się znowu przy spadku do 2 000; poniżej znowu znika.

    Jest to taki odgłos, jakby wibrowała jakaś rura blaszana albo blacha, albo coś w tym rodzaju i jakby zaczynala wpadać w rezonans...

    Najciekawsze jest to, że występuje to wtedy, gdy samochód postoi w słońcu (przy zimnej pogodzie to raczej nie występuje) oraz te obroty - praktyczne jak wskazówka zbiża się do 2000 obrotów, to zaczyna wyć i zaraz po przekroczeniu 2000 ginie.

    Byłem u lokalnego mechanika, stwierdził, że to jakaś obluzowana blacha, podchodzil do samochodu co najmniej 3x i zawsze coś tam umocowywał, ale problem nie ginie - najgorsze jest to, że jak przyjadę do niego i samochód stoi na placu, to po zastartowaniu tego brzęczenia nie słychać, dopiero po pewnym czasie, gdy samochód się rozgrzeje...

    Czy spotkaliście się z czymś takim w swoich Octavkach i możecie mi pomóc? Czy to może mieć coś wspólnego z turbinką - nie była jeszcze robiona. Mechanik powiedzial, że to nie turbinka...

    Samochód nie stracił mocy itp, jeździ normalnie, tylko to w....jące brzęczenie spod maski :shock:

    I jeszcze dla informacji, bo może to ważne - od początku tankuję do niej tylko Wervę z Orlenu - nie bawię się w jakiejś inne niepewne oleje i do tej pory nie miałem żadnych problemów i napraw z silnikiem poza standardowymi wynikającymi z przeglądów

    Komentarz

    • roLLo
      L&K
      • 2008
      • 1063
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Najlepiej niech 1 osoba trzyma te 2000 RPM a druga sie uważnie przysłuchuje i szuka dookoła co to może być. Moze podrzuć jakis filmik

      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

      Komentarz

      • kajacek
        Drive
        • 2005
        • 66

        #4
        Zamieszczone przez roLLo
        Najlepiej niech 1 osoba trzyma te 2000 RPM a druga sie uważnie przysłuchuje i szuka dookoła co to może być. Moze podrzuć jakis filmik
        najgorsze, że jak samochód stoi i jest włączany nawet po krótkim postoju, to tego nie słychać - nawet dziwnie patrzyli na mnie u mechanika, że szukam dziury w całym, a samochód jest OK - dopiero jak w czasie tych upałow wziąłem dwóch ludkow z warsztatu na przejażdżkę i po pewnym czasie zaczęło się to brzęczenie, ale doszli do wniosku, że to blacha...

        A dzisiaj, gdy jest zimno i pada, to samochód chodzi jak złoto, bez żadnego brzęczenia - coraz bardziej "głupi" jestem

        Komentarz

        • michal_op
          Drive
          • 2009
          • 57

          #5
          ja miałem bardzo podobna usterkę. Przy przebiegu podobnym do Twojego ok 150k km auto na luzie tj 1800 obrotów wydawało taki metaliczny dzwiek, czasami połączone z chrobotaniem. Do wymiany było sprzęgiełko alternatora. Wymiana szybka i w miare tania.

          Komentarz

          • Jacomelli
            Rider
            S_OCP Member
            • 2008
            • 501

            #6
            Też to miałem.... wymiana sprzęgiełka pomogła
            Była: O1 2003 .19 TDI ASV
            Jest Vectra 1.9CDTI 2008

            Komentarz

            Pracuję...