[O1] Ubywa oleju 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzyvy
    Classic
    • 2006
    • 20

    [O1] Ubywa oleju 1.8T

    Radio w stanie idealnym. Radio z legalnego źródła. Możliwy odbiór w W-wie od Okęcia po Bielany bo w tym rejonach się przemieszczam.

    Posiadam kod do radia.

    Radio pochodzi od O2FL ale pasuje do O2 bez zmiany ramki i pasuje kolorystycznie do licznika :P

    Cena 500zł

    Możliwość wysyłki przesyłką ubezpieczoną (koszta do ustalenia).
    Jeszcze standard slx,ale juz niedlugo....Juz nie standard)))
  • kr1s1983
    Classic
    • 2005
    • 33

    #2
    [O1] Ubywa oleju 1.8T

    witam
    w kupionej miesiac temu octavii mam problem z dosyc duzym zuzyciem oleju.Kupilem auto zalane olejem 10w40 castrol.Przebieg 155tys.km.Przejechalem okolo 2tys km i poziom oleju zmniejszyl sie o praktycznie caly ten dozwolony zakrres miedzy min a max.Nie wiem co teraz robic auto ladnie jezdi nie kopci a jednak wydaje mi sei ze nie jest to normalne,dzieki z gory

    Komentarz

    • Carlo8809
      Classic
      • 2012
      • 24

      #3
      Kr1s. Skontroluj czy nie masz wycieku oleju. Bolączką Octavii 1 jest nisko osadzona miska olejowa która potrafi się uszkodzić na głębokich wybojach. Popatrz czy nie zostawiasz świeżej plamy na parkingu.
      Możliwe że niekoniecznie trzeba wymienić miskę (ok. 350 zł z robocizną w "normalnym serwisie", w ASO 1000 zł) :diabelski_usmiech Czasem się tylko rozszczelnia.

      Też mam 1.8T - 180 tys przebiegu, niedawno kupiona i mi całe szczęście nie bierze oleju
      Diesels are for elderly people

      Komentarz

      • kr1s1983
        Classic
        • 2005
        • 33

        #4
        dzieki ale auto spod spodu jest suchutenkie...

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Gdybyś dolał 1 l na 10kk to byłaby norma jednak to co pszesz to trochę dużo. Ja mam 230kk i od zmiany do zmiany bez dolewki a zmiana co 15kk i jeżdzę na mobilu syntetyk. Zmień może olej na inny bo nie wim na jakim jeżdzisz jak na ful syntety to przejdź na pół syntetyk a jak już na takim jeździsz to na mineralny
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • jacog
            Rider
            • 2008
            • 420
            • Felicia I (6U1)

            #6
            kr1s1983, wygląda, że poprzedni właściciel korzystał z rad tomus7 bo 10w40 to już ciut przesada (a tym bardziej mineralny w tym silniku!). Przyjrzyj się turbinie, zdjąć weże z intercoolera i sprawdzić czy nie ma w nich oleju. Możesz też sprawdzić odmę.

            Komentarz

            • ernestowski
              Ambiente
              • 2012
              • 228

              #7
              Re: Ubywa oleju 1.8T

              Zamieszczone przez kr1s1983
              witam
              w kupionej miesiac temu octavii mam problem z dosyc duzym zuzyciem oleju.Kupilem auto zalane olejem 10w40 castrol.Przebieg 155tys.km.Przejechalem okolo 2tys km i poziom oleju zmniejszyl sie o praktycznie caly ten dozwolony zakrres miedzy min a max.Nie wiem co teraz robic auto ladnie jezdi nie kopci a jednak wydaje mi sei ze nie jest to normalne,dzieki z gory
              Między min a max na bagnecie jest ok. 1l. Oprócz auta mam jeszcze taki zabytkowy pojazd - Komar 3 :-) Jak zapewne wiesz pojazd ten jest zasilany mieszanką benzyny z olejem. Z własnego doświadczenia wiem, że jak stężenie takiej mieszanki jest większe niż 40:1, to ten pojazd właściwie nie dymi. Stąd wniosek jest prosty, aby twoje auto zaczęło dymić musiałoby pewnie zużywać ze cztery razy więcej oleju niż teraz.
              Druga sprawa to fakt iż silnik 1.8T nie powinien zużywać takiej ilości oleju przy tak marnym przebiegu chyba że był katowany i został zarżnięty lub prawdziwy jego przebieg jest dwu - trzykrotnie większy od tego, który podajesz. Ciekawym aspektem jest też to że silnik jest zalany olejem 10W40, czyli olejem półsyntetycznym. Finansowa oszczędność przy zalewaniu auta olejem 10W40 marki Castrol, do zalewania go olejem 5W40 tej marki (syntetyczny, HC, technologia syntetyczna) jest naprawdę niewielka. Za to jest takie powszechne przekonanie (nie sprawdzałem tego), że jak zaleje się silnik olejem gęściejszym (syntetyczny->półsyntetyczny->mineralny), to będzie on mniej zużywał tego gęstszego oleju. Więc jaki mógłby być powód tego, że masz silnik zalany olejem 10W40 - właściciel oszczędzał 20zł na bańce oleju, czy właściciel zamierzał zapobiec dużemu zużyciu oleju?

              Jeśli silnik nie cieknie olejem, nie przybywa płynu chłodniczego, to proponuję najpierw sprawdzić czy auto dymi na biało-niebiesko przy odpalaniu (jeśli tak to puszczają uszczelniacze zaworów - podczas postoju silnika zbiera się dużo oleju w komorze spalania), czy układ dolotowy od turbosprężarki do intercoolera jest zaolejony (jeśli tak to olej puszczają uszczelniacze turbosprężarki), jeśli powyższe działania nie wykażą puszczania oleju, to jedynym miejscem jego puszczania będą pierścienie tłokowe. Oczywiście może się zdarzyć, że wszystkie trzy przypadki będą miały miejsce.

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #8
                tomus7, jaki mineralny? to silnika z turbosprężarką minerala nie lać!. Minimum ten półsyntetyk, ale też jak kolega wyżej proponowałbym full syntetyk do 1.8 t.

                [ Dodano: Sro 30 Maj, 12 12:16 ]
                ernestowski, też prawda. może tak być że zalał poprzednik 10w/40 żeby mniej wyciekał. Ja miałem corse b 1.0 która jeździłą na półsyntetyku, ale jak mi uszczelka pod rozrządem (którego w zasadzie się nie wymienia w nich - łańcuch) zaczęła się sączyć, to zmieniłem na minerala, wyciek był mniejszy, małe kropki, co 15 tkm musiałem może 0,3 l dolewać tylko.Zaraz po wymianie oleju w ogóle ustawał - gęsty nowy olej. Ale to silnik bez turbo, można taki myk zrobić i auto z 97 roku było. Nie odczułem nic po przejściu na minerala w dynamice czy jeździe. Do 1.8 t nie radziłbym jednak stosować takich olejów.

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #9
                  Ze względu na nastawnik faz rozrządu (chyba że go nie ma) i turbosprężarkę zalecany jest olej syntetyczny...
                  Nie będę rozpisywał o wyższości oleju syntetycznego na mineralnym bo to każdy może sprawdzić...
                  Co do misy czasem lubi podciekać z obudowy filtra i też misa jest cała usmolona, następnie sama uszczelka misy często sie poci tu też sam korek jak sie podkladki mosiężnej nie wymienia......

                  Komentarz

                  Pracuję...