Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

NIerówna praca silnika - wtryski?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • NIerówna praca silnika - wtryski?

    krzynol, nigdzie nie twierdze ze nie jest lepsze, twierdze ze wciaz nie wystarczajace, a juz szczegolnie w autach z obnizonym/twardszym zawieszeniem

    oolsztyniak, jesli jestes hidofobem to nie ma sensu Cie przekonywac. zle ustawione swiatla to zle ustawione swiatla , niezaleznie od tego co tam swieci.

  • #2
    NIerówna praca silnika - wtryski?

    w ostatnim czasie często się odczuwam nierówną pracę silnika na wolnych obrotach. Taki efekt jakby nie zawsze pracował na wszystkich cylindrach i wyraźnie przenosi bicie na karoserie.
    Wczoraj pojechałem na komp i ... diagnosta powiedział że wszystko w normie:
    "1,2 i 4 mają po -0,1 a 3 wtrysk ma -0,3" - podobno jest to norma i nie powinno się w nich grzebać( nie wiem czy dobrze zapisałem - może powinno być -01)
    Żadnych innych błędów nie pokazało.
    Wspomniał o możliwości poprawienia odpalania na ciepłym ale do tego już się przyzwyczaiłem i nie wydam niepotrzebnie 500 pln.
    Może będziecie mieli jakiś pomysł co może głupieć zwłaszcza że odstawiam 31.05 auto na duży przegląd z zawieszeniem (sam mam wreszcie urlop). Mechanik ma tydzień żeby powalczyć ale wczoraj widziałem że nie ma pomysłu.
    Nawet znalazłem wtryski w okolicach za rozsądną kasę ale po wczorajszym kompie chyba odpuszczę.
    Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
    Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
    A teraz jest 1,4 TSI z 2012

    Komentarz


    • #3
      Wykonaj diagnostyke pompowtryskiwaczy jak nalezy... bo to co opisujesz to zapewne dawki korekcyjne ktore mają się nijak do tego jak pracują wtryski.
      Potrzebne są logi statyczne - 001,004,007,013,018 i 023
      Odpalanie mozna poprawic VCDSem.

      Pozdrawiam
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz


      • #4
        Do pełni szczęścia dziś zapalił się chek i ładny napis " emishion worcshop"
        Chyba czuje że idzie do warsztatu.
        co do diagnozy wtrysków - nie za bardzo się znam ale goście twierdzą że pomiar jest wiarygodny i wtryski są w normie.
        Nie chciałby za dużo niepotrzebnie kasy wydać. Zawieszenie tył, przód, hamulce i filtry i tak będą sporo kosztować.
        Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
        Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
        A teraz jest 1,4 TSI z 2012

        Komentarz


        • #5
          kkuligowski, klapa gaszaca :P
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz


          • #6
            Ja bym podłaczył VCDSa przed pojechaniem do warsztatu... chociazby po to zeby nie wymienili tego co nie potrzeba.
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz


            • #7
              Mi kiedys tez wyskoczyl emishion worcshop, skasowalem, chwile pozniej wyskoczyl blad od przeplywki. Wymienili mi glaby przeplywkei nie ma tego bledu juz. Aczkolwiek tez myslalem o klapie gaszacej u siebie bo czasami mam wrazenie jakby auto na 3 cylindry pracowalo. Zmienia sie charakterystyka pracy na postoju kilkakrotnie. Caly czas walcze czy to dpf, czy egr czy klapa gaszaca czy pompki..
              Jakie sa jeszcze objawy klapy gaszacej? Mozna ja jakos sprawdzic? Ciezka wymiana? Jaki koszt?

              Komentarz


              • #8
                Bezpieczniki, w skrzynce w silniku sprawdzić. Klapa gasząca jest na jednym obwodzie z wentylatorami, załączyć klimę i sprawdzić czy wentylatory się obracają na postoju, z zapalonym silnikiem oczywiście, powinny ruszyć po około 10 - 15 sek od odpalenia. Generalnie klapę można sprawdzić w VCDS, podobno można przeprowadzić jakiś test w programie. Ale jak przy gaszeniu, silnik dziwnie się nie zachowuje to klapa dobra.

                Komentarz


                • #9
                  Wlasnie u mnie troche telepocze nim. Przez jakis czas byl spokoj ale teraz znowu nim trzesie. Mowisz, zej ak odpale to wlaczyc klime? Wlaczaja mi sie obydwa wentylatory wiec to raczej nie bezpieczniki.

                  Komentarz


                  • #10
                    Jak jest klapa uszkodzona to przy gaszeniu będzie telepać, na biegu jałowym klapa nie działa, znaczy może ma jakąś funkcję (współpracuje razem z EGR), ale jakby nie działała jak należy to nie będzie dawać oznak. Klapa siada najczęściej w BKD w innych jest w innym miejscu i raczej nie uszkadza się. Trzeba podłączyć pod kompa bo inaczej to ciężko coś wywnioskować.

                    Komentarz


                    • #11
                      temat klapy gaszącej jest opisany na forum, łącznie z tym czy można ja czyścić i w jaki sposób to sprawdzić
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz


                      • #12
                        Klape gaszaca bym w spokoju zostawil. Natomiast warto sprawdzic odczyty z przeplywki. Mozesz odlaczyc z niej wtyczke i zobacz jak sie auto wtedy zachowa na jalowym. Jest tez mozliwe ze masz zatkany egr, ale z drugiej strony silnik i tak powinien rowno pracowac...
                        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                        Komentarz


                        • #13
                          przeplywke mi magiki jakis czas temu wymieniali.. mam stara to podmienie i zobacze. Piotrek mozesz mi podrzucic ten temat o klapie? To nie jest tak, ze auto zle pracuje na luzie, ale slychac, ze cos tam sie zmienia w pracy silnika co jakis czas.

                          Komentarz


                          • #14
                            octaviars1,

                            Forum - Octavia Club Polska

                            Link

                            Zaawansowane wyszukiwanie - Octavia Club Polska
                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                            Komentarz


                            • #15
                              kkuligowski, kliknij POMOGL dla Piotrka

                              Komentarz


                              • #16
                                Wymieniony zawór EGR (300 pln), komplet uszczelniaczy wtrysków i wgrany programik a problem z nierówną pracą został.
                                Mechanik powiedział że nie ma pomysłu a wtrysków nie bedzie niepotrzebnie wymieniał.
                                Nadal mam za 1400 pln komplet ale sam się zastanawiam.
                                Może jakieś (nawet głupie) pomysły dlaczego telepie silnikiem na nie rozgrzanym silniku - jak by nie chodził na wszystkich garach (nie piszcie tylko że za mało powietrza w lewym tylnym kole ops: )
                                Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                                Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                                A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                                Komentarz


                                • #17
                                  kkuligowski, zmierz przede wszystkim grupę 13 w silniku
                                  jak masz powyżej +(-)3mg/rpm to pompeczka do wymiany
                                  bardzo widoczne to jest na zimnym silniku
                                  do tego potrafi na biało przykopcić

                                  przy jeździe na obrotach nie ma to już tak dużego znaczenia (poza spalaniem)
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Nie sądze aby podstawą do wymiany PD byly odczyty w 013... nawet nagar w komorze spalania powoduje odchyłki w korekcjach.
                                    Zeby ocenic stan pompek logujemy na gorącym silniku:
                                    Statyczne - 001,004,007,013,018 i 023

                                    Pozdrawiam
                                    Przemek
                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      jak widzicie nie znam sie bardzo na tym ale byłem na 2 kompach i mówią że wtryski są OK zwłaszcza na ciepłym silniku
                                      Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                                      Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                                      A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez przemik
                                        Nie sądze aby podstawą do wymiany PD byly odczyty w 013... nawet nagar w komorze spalania powoduje odchyłki w korekcjach
                                        ale nie na +/-3.00 - przy takich wartościach obstawiam na 99% pompowtryskiwacz
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Wystarczy ze wywali się krzywka na wałku rozrzadu i korekcja w 013 pofrunie w kosmos... i wcale nie bedzie to wina PD.... :wink:
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            może i wałek?
                                            u mnie przy startych krzywkach, szarpanie było przy przyśpieszaniu

                                            teraz dopiero doczytałem w pierwszym poście, jakie są wartości korekcji dawki - to nie wskazuje jednoznacznie na pompkę

                                            niech kolega zdejmie pokrywę zaworów i obejrzy wałek i okolice
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              ciąg dalszy walki i szukania:
                                              mam 2 i 4 do wywalenia lub regeneracji a 1 i 3 są bardzo słabe - diagnoza cztery do wymiany lub regeneracji.
                                              Dylemat czy kupić nowe, używane czy regenerować.
                                              Ceny:
                                              nowe od 1000 pln
                                              używane od 300 pln
                                              regeneracja od 200 do 800 pln w zależności co trzeba zrobić.
                                              Oczywiście we wszystkich opcjach dodatkowy koszt wymiany.
                                              Może macie jakieś doświadczenie i doradzicie co robić. Nie mam za dużo kasy a kwota ponad 4 tysiące to już bedzie kropką nad "i" chyba wyzłomuje skorupę albo sprzedam za grosze.
                                              Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                                              Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                                              A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Chcialbym zobaczyc na VCDS te PD do wymiany... podjedz na Ursynow... sprawdzimy je...
                                                Samochod odpala dobrze ?
                                                Generuje pełną moc ?
                                                Przemek
                                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  ja kupowałem używane pierwsze lepsze z allegro, około 200zł sztuka - i zajebiście działają
                                                  wymieniłem w zeszłym roku 2 szt, a teraz czas na kolejne dwa :evil:

                                                  pamiętaj o kupnie uszczelek
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X