Szukam, ale cos znalezc nie moge, dlatego spytam. Byl ktos z was na jednym z tych "kempingow" ale gdzie sa jakies na prawde mega duze zjezdzalnie i duzo sportow wodnych ? i bardziej dla takich duzych dzieci znalazlem cos takiego http://www.vacansoleil.pl/camping/in...VPL/9/2201071/, ale wydaje mi sie ze znudzilo by mi sie po jednym dniu. W skrocie szukam czegos co da troche adrenaliny i duzoo zabawy
Strzela na gazie sekwencyjnym SKODA OCTAVIA I
Zwiń
X
-
Strzela na gazie sekwencyjnym SKODA OCTAVIA I
Witam serdecznie,
Skoda Octavia I silnik 1.6 101KM benz + gaz sekwencyjny rocznik 1999. Gaz założony w 2009roku.
Auto posiadam około miesiąca. Prawie wszystkie naprawy przeprowadziłam.
Początkowo w aucie falowały obroty (od 700 do 1200 obr/min). Czasami po odpaleniu silnika obroty wskakiwały odrazu na 1200. Po próbie ruszenia obroty potrafiły spaść do 0 i auto gasło. Problem z ruszaniem znikał w momencie przygazowania auta na postoju. Takie zachowanie auta zauważyłam przy pracy silnika na benzynie.
Dodatkowo podczas jazdy na wysokich obrotach powyżej 4500-5000 obr/min strzela gazem w tłumiku.
Byłam u gaźnika. Została wymieniona:
- listwa wtryskowa (ponoć zakładana w octaviach II szybsza niż jej poprzedniczka)
- świece
- zostały utworzone nowe mapy benzyny i gazu
Problem z falowaniem obrotów do 4500obr/min ustąpił.
Jednak dalej auto strzela gazem na wysokich obrotach. I dalej ma problemy ze wchodzeniem na obroty podczas ruszania na benzynie (po odpaleniu na zimnym silniku).
Podjechałam na diagnostykę. Po podłączeniu auta do komputera specjaliści przekazali mi informację że innych błędów auto nie posiada jedynie wskazuje błędną pracę sondy.
Czy sądzicie iż wymiana sondy a następnie dokończenie tworzenia map i ustawienie gazu przez gaźnika pomoże pozbyć się strzałów?
Czy macie może inne pomysły?
-
-
Bedę wiedziała w poniedziałek.
Pojadę jeszcze raz podpiąć go pod komputer.
Wtedy zapiszę dokładne oznaczenie błędu.
Czytałam na innych forum (o lanosach) że jeśli strzela na gazie to padły propozycje wymiany świec i kabli. Świecie już są wymienione - zastanawiam się nad kablami.
W końcu to mniejszy wydatek niż sonda .....
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie 03 Cze, 12 09:32 ]
ducker24 Na benzynie nie strzela. Kręciłam go do prawie 5.5tys obr/min i nie było żadnych problemów.
Dzisiaj rano np. ładnie odpalił. Obroty wskoczyły na 1100 obr.min ale po dodaniu gazu i puszczeniu sprzęgła jakoś nie zgasł i ładnie ruszył.
Największym utrapieniem są strzały na gazie.
A nawiązując do mojego wcześniejszego postu co myślicie o wymianie dodatkowo kabli i świec? Ma to wpływ na nie przepalaną mieszankę i w efekcie przepalanie jej w wydechu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez doreteŚwiecie już są wymienione - zastanawiam się nad kablami.
Miałem kiedyś Lagunę co prawda na zwykłej instalacji gazowej ale objawy miałem podobne. A mianowicie na gazie nie łapała wolnych obrotów i czasami strzelała w kolektorze. Jak odpalałem na zimnym było wszystko OK. U mnie usterką okazały się wypalone płytki na zaworach. Może warto sprawdzić sprężanie na cylindrach. Tylko trzeba pamiętać aby sprawdzać na rozgrzanym silniku.
Komentarz
-
-
dorete, kabelki możesz wymienić ale możesz je też najpierw sprawdzić
tzn zapal auto niech zacznie "normalnie" pracować weź w rękę np spryskiwacz po płynie do szyb nalej czystej wody i psikaj po kablach jak zacznie się dusić bądź przerywać to kable do wymiany
PS nie martw się woda nic nie zrobi
co do gazu strzelam ze IV generacji jaki??
ewidentnie do regulacji i przejrzenia jeżeli na benzynie oki a na gazie strzały są to wina instalacji
filtry sprawdzenie map może gdzieś coś nie łączyć trzeba sprawdzić
śmierdzi gazem pod maską, bądź w aucie??
Komentarz
-
-
a możesz coś więcej napisać o tej instalacji...a dokładnie jakiej firmy jest jakie wtryskiwacze może jakieś zdjęcie z pod maski...
prawidłowa praca układu zapłonowego jest niezbędna do prawidłowej pracy na gazie...
na benzynie auto będzie jeszcze pracować w miarę normalnie, gdzieś tam wypadnie pojedynczy zapłon ale nie będzie to dokuczliwe i bardzo mało odczuwalne, a na gazie niestety zapłony będą już wypadać notorycznie może bujać silnikiem, strzelać itd...
a strzelenie podczas pracy na gazie najczęściej spowodowane jest nieprawidłową regulacją instalacji (zbyt uboga mieszanka)
Komentarz
-
-
Niestety nie miałam jak dziś ponownie podjechać pod komputer.
Kupiłam nowe kable i sondę. Wszytsko z bosha.
Przepływomierz i dolot jest w tym aucie. Według VAG z przepływomierzem się nic nie dzieje ale dolot był łatany przez poprzedniego właściciela.
Instalacja to tomaseto i zenit zakładana w roku 2009.
Która generacja nie wiem....
Jak już kupiłam części to nie ma wyjścia. Umówię się z mechanikiem, założę części i zobaczę co się będzie działo. Następnie jeśli sytuacja się nie poprawie spróbuje wymienić rurę od przepływomierza z dolotem.
Napiszę co się dalej dzieje z autem.
Komentarz
-
-
Akurat nie wiem jakie ma dokładne oznaczenie mój silnik więc zaznaczyłam pierwsze z brzegu.
Już zmieniam na prawidłowy. Dla sprostowania mam silnik benzynowy 1,6 101KM na pewno z dolotem.
To że jest to wina regulacji pozwala mi wierzyć fakt iż auto wariowało na niskich obrotach. Po wymianie listwy wtryskowej i stworzeniu mapy auto teraz do 4500 jest pięknie. Gazownik stwierdził że dopóki nie będzie miał sprawnej sondy dopóty nie ustawi w pełni gazu i problem ze strzelaniem dalej będzie występował. Jednak gazownik nie jest pewny tego co mówi (tak mi przekazał).
Więc jak już wymieniłam świece to wymienię kable... Przynajmniej zimą problemów mieć z odpalaniem nie powinnam.
Zobaczymy czy przy sprawnej sondzie i ustawieniach auto zacznie się prawidłowo zachowywać podczas jazdy powyżej 5000....
Podejrzewam żę dopiero 11 czerwca w poniedziałek będę mogła poświęcić czasu autu i pojechać z nim na warsztat. Tego samego dnia opiszę jak się sprawa rozwija.
Zawsze zostanie informacja dla ludzi mających podobnych problem.
Pozdrawiam
Dorota
[ Dodano: Wto 24 Lip, 12 10:15 ]
Dziś wróciłam od gazownika, który twierdzi że dawki gazu są ustawione idealnie.
Mapa benzynowa jest zrównana z gazową.
Od czasu ostatniego postu wymieniłam:
sondę
świece
kable
uszczelkę po pokrywą zaworów
Wszystko oryginalne BOSHA.
Komputer nie znajduje żadnych błędów.
DALEJ STRZELA NA GAZIE POWYŻEJ 4 TYS OBROTÓW...
Jakieś dodatkowe pomysły?
Komentarz
-
Komentarz