porażka ponieważ kazdy z moich kolegów którzy mieli styczność z olejami orlenu nie byli z nich zachwyceni albo silnik głośno pracował albo zjadał olej albo jedno i drugie a u sąsiada w nubirze silnik zakończył żywot po 120 tys jezdzony na platinium
Mój znajomy jeździ volvo v40 1.9D silnik od reno 115 kM ma nalatane grubo ponad 200 000 tysięcy na platinum 5W40 i silnik ma się dobrze.
Moim zdaniem lepiej jeździć na Platinum czy Lotosie bynajmniej nikt nie robi wałków na tych olejach jak na M i C
Witajcie kupilem sobie 1 raz skode wybor padl na octavie I rok 2001 po lifcie, wersja z poznania , mam kilka pytan co do niej
1. awaria przepustnicy ?? na zimnym faluja obroty i gasnie , na cieplym jest ok , mechanik stwierdzil ze przepustnica jest czysta i trzeba sprawdzic ja pod komputerem czy ktos moze ma czas i ochote zweryfikowac problem ?? ja sam kabelka jeszcze sie nie dorobilem
2. czy da sie zmienic opcje wyswietlania informacji z komputera z malego wyswietlacza pod obtomierzem na srodkowy ? ( soft czy cos )?
3 czy wam tez rdzewieje maska na rantach i tylnia klapa ?? niby ocynk jest aleee
takie coś jak świece kable do sprawdzenie
najprawdopodobniej sonda trzeba by sprawdzić ją
vag by więcej powiedział (służę pomocą )
czy jak np odpalisz autko po całej nocy nie dotykając pedału gazu czy zgaśnie czy nie
tzn jak go odpale rano po nocy to chodzi tak jakby na 3 gary , ksztusi sie i czasami zgasnie, jak juz chwile pochodzi i zlapie temperature to jest ok , na cieplym nic sie nie dzieje, przepustnica jest czysta ,wyczytalem ze zeby zrobic reset przepustnicy na kompie , wogole chce wrzucic gaz do niej podobno silnik sie nadaje , ale uwaga ma przejechane 280 tys ,silnik suchy nie bierze oleju myslicie ze da rade gaz wrzucic do niej ?
gaz zawsze można :wink: zawsze troszkę taniej
zależy jakie odległości pokonujesz
wymień świece sprawdź bądź wymień kable i sprawdź odmę, czy nie zasyfiona
CVzyli myslisz ze adaptacja przepustnicy jest nie potrzebna?
swiece sa ok ,przewody tez nie wyglkadaja zle, podkresalam ze samo odpalenie jest od strzala ,problem pojawia sie po okolo 5 sekundach obroty z 1000 spadaja do400-600 i zaczyna sie dlawic wyglada jakby dostawal za duzo za malo powietrza
wizualnie mogą wyglądać dobrze ale przebicie mogą mieć
Zamieszczone przez michuer
podkreślam ze samo odpalenie jest od strzała ,problem pojawia się po około 5 sekundach
to w końcu do startu czy nie ??
sprawdzałeś pod vagiem ?? przydałby się odczyt wartości z lambdy
sprawdź kable WN tzn zapal auto niech zacznie "normalnie" pracować weź w rękę np spryskiwacz po płynie do szyb nalej czystej wody i psikaj po kablach jak zacznie się dusić bądź przerywać to kable do wymiany
PS nie martw się woda nic nie zrobi
a wiec napisze to polskiemu jak umie
zapalam jest ok pali od razu oborty wskazuja okolo 1000 , po czym nagle oboty zaczynaja spadac ,nastepuje tzw duszenie silnika,oboroty faluja od 500 do 800 ,czasami auto zgasnie, auto ma nowy filtr powietrza,paliwa, olej wymieniony, paliwo 98 , silnik cieply brak objawow, nie podlaczalem pod kompa wlasnie , nie mam u kogo , ale moze jutro podjade do speca jakiegos pewnie mnie skroi z 50 zl ,ale moze wystarczy adaptacja tej przepustnicy i wykasowanie bledow
jeśli chcesz wykasować błędy to może pomóc też odłączenie akumulatora na 20-30 min wtedy błędy się ulotnią 8)
ale wtedy nie będziesz wiedział co było
a check engine się świeci
1. awaria przepustnicy ?? na zimnym faluja obroty i gasnie , na cieplym jest ok , mechanik stwierdzil ze przepustnica jest czysta i trzeba sprawdzic ja pod komputerem czy ktos moze ma czas i ochote zweryfikowac problem ??
to że jest wyczyszczona to jeszcze nie wszystko, po każdym czyszczeniu wymagana jest adaptacja VAG-iem.
Zamieszczone przez michuer
tzn jak go odpale rano po nocy to chodzi tak jakby na 3 gary , ksztusi sie i czasami zgasnie, jak juz chwile pochodzi i zlapie temperature to jest ok , na cieplym nic sie nie dzieje, przepustnica jest czysta
na początek zrób do końca porządek z tą przepustnicą, jak była czyszczona zrób adaptacje, do tego profilaktycznie przy tym przebiegu mozesz wymienic kable WN i świece. jesli chodzi o prace na "3 gary" bardzo często wina jest w nieszczelnym dolocie tzn. wymień uszczelki kolektora sprawdź szczelność tej rury od filtra powietrza do przeustynicy od niej od chodzi taka mała do bloku silnika i po jakims czasie jest sparciała i lubi złapać lewe powietrze wiec to do wymiany i sprawdz przepływomierz, kiedy go odpalisz na zimnym jak dodasz gwatłownie gazu nie musi byc do oporu ale gwałtownie spróbuj tak to 4 tys obr jesli oprócz chodzenia jakby na "3 gary" bedziesz się dławił nie wchodził na obroty i strzeli to przeczyść przepływomierz. najlepiej wykąpac go w szklance ze spirytusem czy wódką, pędzelkiem delikatnie wyczyścić. tez miałem AKL w golfie IV i miałem takie problemy długi czas walczyłem i po uszczelnieniu dolotu i wyczyszczeniu przepływki jak ręką odjął tym bardziej ze przymierzasz się do LPG i innstalacje sa własnie wrażliwe na wszelkie nieszczelności bardziej niż BP. wchodził na obroty do końca bez żadnej zadyszki, zadnej czkawki na zimnym itd. zrób to za nim zaczniesz wymieniac inne typowe rzeczy które powie ci mechanik, lub wyskoczy bład na VAG0u czesto są to błedy cewek, czujnika wału itp. A to co ci powiedziałem mozesz zrobić tanim kosztem a jesli nawet to nie pomoze to i tez nie zaszkodzi, tylko delikatnie przy czyszceniu przeplywomierza musisz się obchodzić, zeby go nie uszkodzić
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
98 zalalem bo hmm bez powodu,
sprobuje przygozowac do 4000 obrotow zobacze jaki efekt, ta rurka od przepustnicy cienka miala dziurke ale zalepilem ja , co do podlaczenia do kompa no wlasnie szukam kogos ze slaska kto sie na tym zna, i ma chwile czasu , jak nie jutro podjade do magikow co mi powiedza o co kaman ;P
Równie dobrze można wypiąć wtyczkę z przepływki wtedy komp wejdzie w stan awaryjny i będzie podawał zapisane podstawowe dane z pamięci
odepnij i sprawdź leprze to niż rozbieranie łatwo ją spiep****
jeśli odłączysz i będzie oki to masz winowajcę a jeśli nie to dalej szukasz
octaviars1, wydaje mi się ze nie po samym odpaleniu ale troszkę się przejechać i będzie git w razie czego odpiąć aku na 15 min zeby błędy skasować i jazda
a jak ktoś vaga nie ma ??
To szukac na forum tematu gdzie sa spisani ludzie i namiary na nich z kazdego wojewodztwa
Lepiej wydac 50zl na wahe i podjechac do kogos z forum niz pakowac 100zl jakiemus jeleniowi z pseudo warsztatu.
a wiec tak na zmnym silniku podrecilem go do 4500 tys od razu od odpalenia ,nic nie strzela wszedl w oborty bez oporu jak w maslo , mysle sobie o tym odpinaniu akumulatora myslicie ze komp wykasuje bledy ?? czy wogole jest ktos z okolic katowic ktory ma troche pojecia na ten temat ? i ma chwile czasu by luknac ?
[ Dodano: Nie 03 Cze, 12 22:33 ]
aha nie ma zadnego checa engine wszystkie kontrolki gasza sie po koleji
a co myslicie o tym ??
znaleznione w necie ?
Już wiem jak resetować sterownik bez odłączania akumulatora. W skrzynce z bezpiecznikami, tej po lewej od kierownicy, do której jest dostęp po otwarciu drzwi, znajduje się bezpiecznik, przez który idzie zasilanie do sterownika. Wystarczy go wypiąć na jakiś czas i problem z głowy . Bezpiecznik, o którym mowa ma nr 10 i z tego co się dowiedziałem odpowiada za zasilanie sterownika wszystkich silników benzynowych.
michuer, jeżeli ciężko Ci odpiąć jedną z klem akumulatora to w skrzynce z bezpiecznikami znajdź ten od ecu i sprawa jasna
Zamieszczone przez michuer
na zmnym silniku podrecilem go do 4500 tys od razu od odpalenia
człowieku kto Cie tak uczy takich rzeczy
czy jak wstajesz rano to też od razu zapidalasz 5 kilometrów chyba nie
Trzeba się do tego przygotować tak samo i silnik musi się przygotować
15-20 sekund ale nie od razu człowieku opanuj sie !!
jak trzeba to i przebiegne, heh , spoko wiem ze tak nie nalezy robic , zrobilem zgodnie z wyzej napisanym postem , nic wiecej
dzis juz mi sie nie chce bawic w szukanie bezpiecznikow jutro zerkne, moze sie uda , bo juz mnie to wkurza
ta rurka od przepustnicy cienka miala dziurke ale zalepilem
też na początku tak zrobiłem, ale długo to nie wytrzymało, odkleiło się szybko, jest to zatłuszczone od oleju, lepiej kupić nowe, nie jest to duży koszt, jak boisz się czyszcić przepływkę to zrób jak mówiducker24, odłącz i wtedy zobaczysz. jesli przepływka ok, dolot szczelny, to jeszcze obstawiałbym uszczelki kolektora one z czasem się zużywają, guma parcieje i lubi powietrze złapac a jak sie rozgrzeje, guma sie rozszerza i objaw znika. koszt nie wielki uszczelek za komplet spokojnie w 50 zł się zmieścisz.
Zamieszczone przez michuer
a wiec tak na zmnym silniku podrecilem go do 4500 tys od razu od odpalenia
takich rzeczy to nie rób, mówiąc na zimnym silniku miałem na myśli czas za nim zacznie łapac temperaturę, jakieś 30 sek od odpalenia i dopiero.
ja bym błedu nie obstawiał w komputerze czy sterowniku, coś musi byc wczesniej i to może być przyczyną ze komputer łapie błedy,
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
michuer, wymień uszczelki kolektora dolotowego między dolną częścią kolektora a silnikiem i będzie po problemie. Ostatnio wymieniałem te uszczelki i ojca w AKL-u bo miał identyczne objawy i jak ręką odjął.
Dodatkowo wymień tą rurę między filtrem a przepustnicą bo tak jak pisali koledzy klejenie za długo nie wytrzyma.
a wiec tak, odlaczylem akumulator na jakies 30 minut usterka zmala do prawie 0 ale po kilku godzinach znowu powrocila, jak sie okazalo kolega ma kabel wiec podlaczylismy i co?? blad przepustnicy oraz czujnika temp , a wiec okazuje sie ze potwierdzilo sie co myslalem, czyszczenie adaptacja nie pomaga, wywala za chwile blad, pytanie czy lepiej lupic nowa przepustnice z allegro koszt okolo300 zł made in china ,czy lepiej uzywke za okolo 150 z gr na sprawdzenie ?
wiecie moze jak odkrecic antene , chcialem auto umyc krece,krece i h.... jakby kulka byla w niej ? balem sie szarpnac ze cos polame
Komentarz