Wojtek35, dodaj do tego silniki TSI i dlatego będę twierdził że Skoda dla przeciętnego Kowalskiego się właśnie skończyła.
Nie da sie ukryć, że 1,6 było sporym magnesem i napędzało skodzie klientów. Dlatego zaskakujące jest to że teraz z tego zrezygnowano. Jeśli chcą z Octy robić coś "nowocześniejszego" to OK ale w rapidzie brak jednostki pod LPG wg mnie to błąd, który na rynkach podobnych naszemu odbijać będzie się im czkawką.
Dzięki temu Skoda poprawi wyniki sprzedaży....swojej konkurencji.
Witam,
Jakiś czas temu zatarło mi się i odpadło sprzęgło alternatora.Wymieniłem na nowe.Po wymianie zaczął brzęczeć napinacz paska wielorowkowego. Wymieniłem na nowy i po dwóch tygodniach ten nowy też zaczął hałasować . Dodam tylko, że podczas pracy silnika na wolnych obrotach, napinacz lekko drży. Nie mam pomysłu co może być jeszcze przyczyną padania napinaczy. Proszę o pomoc,
Pozdrawiam.
to sprzęgiełko sprawdzałem już z mechanikiem. Blokował alternator na ściągniętm pasku i kręcił sprzęgiełkiem. z lekkim oporem ale się kręciło twierdził że tak ma być. i polecił reklamowanie napinacza.Dodam że oryginalny napinacz to nie był, kosztował 160 zł. Tylko czy dopłata do lepszego coś pomoże? Jaka amplituda drgań jest w normie?
U mnie też był niedawno problem z napinaczem, sprzęgiełko wymieniane było ok 11 kkm temu, ale bez napinacza. Słychać go było, ale jak mówili mi mechanicy "w normie". Jakieś 2000 km temu zaczął tak się tłuc że od razu wymieniłem, ale na INĘ, i jest spokój, nic się z nim nie dzieje. Może spróbuj zareklamować jak masz taką możliwość?
jek chńczyk, to różnie bywa.
kiedyś były dostęne same amorki stabilusa, dokładało się do starego napinacza+ nowa rolka i grało.
reklamuj, ale musisz mieć papier , że montowałeś nowe sprzęgiełko
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Nie napisałeś czy masz klimatyzację. To wiele zmienia....Wtedy pasek jest dłuższy. Dochodzi dodatkowe koło napinające, które podlega kontroli i ewentualnej wymianie i co najważniejsze często awaryjne koło sprężarki klimatyzacji, które potrafi wprowadzać niezłe zakłócenia w pracy całego układu. Dodatkowo trzeba pamiętać o prawidłowym założeniu starego paska. Chodzi o właściwy kierunek przesuwu, nie można go zmieniać. Najlepiej założyć nowy.
Może coś w tym jest. Jak odpalam samochód na włączonej klimie, to słychać czasami taki metaliczny dźwięk jakby... uuuuuuu Sory trudno go opisać słowami. Daje się też wyczuć duże obciążenie silnika i lekkie wibracje zwłaszcza w upały.
[ Dodano: Sob 14 Lip, 12 14:40 ]
Uznano mi reklamację.Wymieniłem za dopłatą napinacz na INA. Teraz napinacz porusza się ale minimalnie, nie skacze i nie klekocze, jest git. Dla pewności wymieniłem jeszcze pasek na Contitech.
Aha, a wibracje powodował wiatrak klimy :/ Był uszczerbiony w jednym miejscu i przez to nie wyważony. Wymieniłem i jest teraz ciiicho jak dawno nie było w mojej skodzince
Dziękuję wszystkim za pomoc,
Pozdrawiam
Komentarz