Problem z zapalaniem oraz kolorem i zapachem spalin. 1.9 tdi
Witam serdecznie.
Jestem tu nowy. Piszę gdyż mam problem z moja skoda... Mianowicie, bardzo ciężko pali czy to na ciepłym czy na chłodnym silniku. A gdy już zapali wydziela się duża ilość siwego dymu, ponadto zapach spalin jest bardzo nieprzyjemny, jakby palony wosk. Zaczęło to się dziać po wymianie rozrządu(u prywatnego mechanika), zauważywszy, że coś jest nie tak pojechałem do serwisu Skody, gdzie stwierdzili, że rozrząd jest źle ustawiony. Poprawne (wg. nich) ustawienie rozrządu nie pomogło, problem jest dalej taki sam. Przeczytałem gdzieś na forum ze przez złe ustawienie rozrządu mogło dojść cytuję "Poprze zle ustawienie mogles tez jednak uszkodzic tloki, pierscienie, zawory oraz glowice".
Bardzo proszę o jakieś rady w sprawie rozwiązania tego problemu.
Był wymieniony ten czujnik i dalej jest to samo... i bodajże czujnik wału korbowego też był wymieniony..
Byłem w dwóch serwisach i na jednym komputerze nie pokazywało błędów, a drugim był własnie ten czujnik, ale po wymianie nic się nie zmieniło. Zapomniałem jeszcze dopisać, że jest nierówna praca silnika, szarpie nim na wolnych obrotach, co się nasila jak dłużej postoi na wolnych obrotach?
Miałem taki problem, że z niewyjaśnionych przyczyn moja O2 2.0 TDI nie odpalała. A jak paliła, to niekeidy dymiła jak diabli. Serwis, no cóż: komputer nic nie pokazujem tzn. wszystko dobrze. Na gwarancji 4 razy odjeżdżałem na lawecie. U nie był czujnik temperatury silnika. Niby dobry, ale nie za bardzo. Ale doszedłem do tego p 2 latach obserwacji. Ci mistrzowie z serwisów nie mają pojęcia na temat elektroniki :x
Podjedz do kogos kto ma pojecie jak sprawdzic to auto VCDSem.... albo rorzad zle ustawiony albo kat synchro mocno poza zakresem.
Poki nie wykonasz porzadnie diagnostyki wymienisz poł auta bez potrzeby.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Teraz to nie gdybaj i nie zgaduj bo tylko działaniami się niepotrzebnie na koszty napędzisz.
Albo niech ten partak naprawia co zepsuł albo ...
Podjedź do polecanego mechanika z okolicy (pewnie zaraz ktoś podrzuci namiar).
Powiedz jak na spowiedzi co podobno było robione i już.
Jak jest fachowiec to jego głowa od tego żeby naprawić i zrobi to nie wymieniając połowy silnika.
Wszelkie podpowiedzi tylko wprowadzają w błąd.
Komentarz