USZCZELNIACZ KLIMATYZACJI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • GZ177
    Classic
    • 2014
    • 7

    USZCZELNIACZ KLIMATYZACJI

    Zamieszczone przez truski8
    A może mi ktoś powiedzieć jak wygląda sytuacja z prawym lusterkiem, mianowicie czy do mojej czeszki podejdzie lusterko z O1 po lifcie ??
    Podejdzie, bez żadnego przerabiania wykręcasz 3 śruby i wkręcasz z nowego lusterka, zabieg 5 minut
    GZ
  • ZYGA_P
    Classic
    • 2012
    • 18

    #2
    USZCZELNIACZ KLIMATYZACJI

    Witam, mam pytanie czy ktoś z kolegów stosował w swoich autkach uszczelniacz układów klimatyzacji Super Seal Pro ?. Jest to ważne dla mnie ponieważ mam nieszczelność układu i znajomy polecił mi ten produkt. Moim zdaniem jest to dobre rozwiązanie aniżeli demolka podszybia i kokpitu, gdyż jestem pewny że jest to problem chłodniczki. Proszę o info i zastrzegam, że nie reklamuję żadnych produktów ani nie jestem sprzedawcą itd. Jest to poprostu moja ważna decyzja w tym temacie - aczkolwiek mniej kosztowna aniżeli wymiana chłodniczki. Pozdrawiam. :roll:

    Komentarz

    • Dobrzyl
      Ambiente
      • 2009
      • 209
      • Octavia III (5E3)
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      tanie to nie jest
      Łukasz

      Komentarz

      • ZYGA_P
        Classic
        • 2012
        • 18

        #4
        Dobrzyl mi chodzi również o to, czy nie pozostaje to bez wpływu na cały układ - tzn. czy nie zmniejsza przepływu czynnika i nie zanieczyszcza tego układu lub sprężarki?

        Komentarz

        • Remark
          Ambiente
          • 2010
          • 108

          #5
          Zamieszczone przez ZYGA_P
          czy nie zmniejsza przepływu czynnika i nie zanieczyszcza tego układu lub sprężarki?
          Witam.


          Zdecydowałeś ostatnio o oddaniu do naprawy do ASO ( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60396 - ) zdziwiły CIĘ zapewne koszty.... Ale o tym to mogłeś poczytać we wskazanych postach oraz ogólnie na forum, nie kombinuj :lol: bo ten wspomniany przez Ciebie uszczelniacz to nawet nie Moto-doctor , który nigdy " remontu kapitalnego" silnika nie wykonał - no ale jeżeli chcesz eksperymentować?..


          Poczytaj może tu : http://translate.google.pl/translate...26prmd%3Dimvns


          Dość nieudolne tłumaczenie , ale może przekona Cię że nie każdą "dziurę da się zatkać" . To co piszą dystrybutorzy różnych "wynalazków" to są pobożne życzenia, dokonaj głębszej analizy i postaraj się wbrew obiegowym opiniom o Polakach , być mądrym przed szkodą :roll: a cudowne eliksiry to tylko na łamanie w kościach.



          Pozdrawiam.

          Komentarz

          • sebastian1980
            Classic
            • 2010
            • 34

            #6
            ZYGA_P, chcesz uszczelnić układ klimatyzacji ?? A wiesz jak działa klimatyzacja ?? wiesz ze w tym układzie masz do czynienia z przemianami gazu w stan płynny i tak w kółko pod różnym ciśnieniem ?? Nie wiem co by to musiał być za środek żeby uszczelnił taką "dziurę"...
            Chłodniczki ?? Masz problem ze skraplaczem ?? (twój opis wskazuje na parownik)...

            Ja odradzam...ale zrobisz co będziesz uważał za stosowne. Jestem tylko ciekaw jak i gdzie zostało stwierdzone, że to właśnie w parowniku masz nieszczelność.

            Sugeruje poszukać dobrego "klimiarza", ale nie tych "napełniaczy" których jest pełno, tylko kogoś kto porządnie zdiagnozuje Ci usterkę.

            Komentarz

            • ZYGA_P
              Classic
              • 2012
              • 18

              #7
              Witam, no właśnie chodziło mi o Wasze uwagi za które dziękuję. Gdzieś już na tym forum czytałem o tzw. syczeniu z wylotów nadmuchu przed uruchomieniem silnika i klimy oraz po tym. Kiedy powiedziałem to kolesiowi od obsługi "kombajnu", sprawdzał, sprawdzał i tak mi powiedział: układ klimy jest w przedziale silnikowym - szczelny. Pozostaje kwestia syczenia i to jego zdaniem jest taka a nie inna diagnoza (wymiennik ciepła). Nie znam się na tym, nie miałem auta z klimą i proszę się nie dziwić, że w części potwierdzam przypuszczenia a w zasadzie stwierdzenia mechanika. Dlatego - na tym forum - chcę znależć od Was najlesze porady i uwagi, bo że muszę jechać do ASO to jest bezsprzeczne. Załóżmy że potwierdzi się jego diagnoza - to będę musiał zostawić auto w Szczecinie. Nie wierzę w to, że "fachowcy" od klimy - bez problemu dostaną się do wymiennika , bez jakichkolwiek uszkodzeń plastików, zatrzasków, żle połączonych kabli i czujników. Może się mylę, ale już trochę "przeżyłem" na tym świecie i z świecą szukać majstra który sensownie odłoży każdą srubeczkę tam, gdzie ją póżniej znajdzie bez problemu. Czyż nie prawda??? :wink:

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                ZYGA_P, czy przy prawidłowej ileości czynnika w układzie też ,, syczy,, ? jeśli nie , masz odpowiedź. ubytki są w każdym układzie, kwestia czasu i ich rozmiarów
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • ZYGA_P
                  Classic
                  • 2012
                  • 18

                  #9
                  Robekcool, przy pełnym układzie nie słyszałem takiego syczenia. Syczenie pojawiło się po jakimś czasie (1,5 miesiąca) i w ostatniej fazie wogóle nie załączał się wentylator, ale dosłownie z dnia na dzień i automatycznie przestało być przyjemnie w autku. Przypomniałem sobie, że mechanik mówił mi coś o bardzo małym umykaniu czynnika przez zawór (ten od napełniania czynnika). Od 10 maja do 15 czerwca tego roku, przy codziennym używaniu klimy temp. w aucie 16-17oC stwierdził brak czynnika w ilości 135mg. Co o tym myśleć??? :shock:
                  Albo tak h...jowo działa ten jego "kombajn" albo z niego jest d..pa a nie fachman. Coraz częściej na tym forum zaczynam się przekonywać, że to Wy (My) macie rację.

                  Komentarz

                  • sebastian1980
                    Classic
                    • 2010
                    • 34

                    #10
                    Zamieszczone przez ZYGA_P
                    Witam, no właśnie chodziło mi o Wasze uwagi za które dziękuję. Gdzieś już na tym forum czytałem o tzw. syczeniu z wylotów nadmuchu przed uruchomieniem silnika i klimy oraz po tym. Kiedy powiedziałem to kolesiowi od obsługi "kombajnu", sprawdzał, sprawdzał i tak mi powiedział: układ klimy jest w przedziale silnikowym - szczelny.
                    Jak to stwierdził ?? Czy wpuścił do układu środek, który powoduje zabarwienia w miejscu nieszczelności ?? Czy też może...nasłuchiwał (bo mam coś takie wrażenie, że tak to diagnozował).
                    Zamieszczone przez ZYGA_P
                    Pozostaje kwestia syczenia i to jego zdaniem jest taka a nie inna diagnoza (wymiennik ciepła).
                    Jeśli wpuścił środek nazwijmy go "koloryzujący" to powinien wiedzieć, że najprościej stwierdzić nieszczelność w parowniku można poprzez sprawdzenie czy w skroplinach ten środek po jakimś czasie się nie pojawi. Pytanie czy chciało mu się wejść pod auto i się tym nieco zainteresować.
                    Zamieszczone przez ZYGA_P
                    bo że muszę jechać do ASO to jest bezsprzeczne.
                    Niekoniecznie. Ilu letnie masz auto ? Masz jeszcze gwarancję ?? Jeśli znajdziesz dobrego klimiarza to ominie Cię ASO.

                    Zamieszczone przez ZYGA_P
                    Załóżmy że potwierdzi się jego diagnoza - to będę musiał zostawić auto w Szczecinie. Nie wierzę w to, że "fachowcy" od klimy - bez problemu dostaną się do wymiennika , bez jakichkolwiek uszkodzeń plastików, zatrzasków, żle połączonych kabli i czujników. Może się mylę, ale już trochę "przeżyłem" na tym świecie i z świecą szukać majstra który sensownie odłoży każdą srubeczkę tam, gdzie ją póżniej znajdzie bez problemu. Czyż nie prawda??? :wink:
                    Oj i tu niestety masz rację, warto się czasem rozejrzeć u takiego "mechanika" jak to u niego "praca" się odbywa.
                    Zamieszczone przez ZYGA_P
                    w ostatniej fazie wogóle nie załączał się wentylator
                    Za mało czynnika , wentylator się wtedy nie załączy, sprężarka też nie powinna.

                    Zamieszczone przez ZYGA_P
                    Albo tak h...jowo działa ten jego "kombajn" albo z niego jest d..pa a nie fachman. Coraz częściej na tym forum zaczynam się przekonywać, że to Wy (My) macie rację.
                    Raczej nie powinien chu... działać, ma za zadanie pokazać ciśnienie po stronie niskiej i wysokiej, może odzyskać resztę czynnika i dzięki temu można zdiagnozować ile ubyło i w jakim czasie, można także zrobić nim próżnie, no i wreszcie mozna nim uzupełnić czynnik oraz olej do smarowania sprężarki.

                    Jeśli nie miałeś wpuszczonego środka barwiącego, to sugeruję udać się do innego klimiarza, i napełnić układ razem z tym środkiem a potem dokładnie sprawdzić instalację (po kilku dniach). Parownik wykluczysz tak jak wyżej wspominałem, wchodząc pod auto i sprawdzając wężyk skroplin.
                    Elementy najbardziej narażone na wszelkie nieszczelności to: skraplacz (chłodnica klimatyzacji), przewody aluminiowe, i przede wszystkim łączenia (np w okolicy osuszacza), na nich wewnątrz znajdują się takie gumki, często czas robi swoje.
                    Ja ze swojej strony powiem Ci ze na końcu bym obwiniał parownik.
                    W moim poprzednim aucie (dość leciwym) układ klimatyzacji był w kiepskim stanie, przerobiłem kilku "fachmenów" w tej dziedzinie, i każdy się wyłożył, na swoim brakoróbstwie. Wymieniłem skraplacz bo istotnie był dziurawy, pospawano mi przewody aluminiowe, wymieniłem sprężarki (dwie - przez wspaniałych fachowców), osuszacz, zawór rozprężny i uszczelki na łączeniach. Jedno wiem mimo upływu lat i słabego dbania o tą instalację przez poprzedniego właściciela, parownik był szczelny. Natomiast te elementy który były narazone na działanie czynników zewnętrznych "padły".

                    Zapomniałem jeszcze o kilku sprawach. Dobrze by było by wyciągnął resztkę czynnika z Twojego układu, i sprawdził ile go było (podobnie z olejem, wielu na olej nie zwraca uwagi), potem niech uzupełni taką ilością czynnika oraz oleju jaka ma być (po przeliczeniu wartości odzyskanych oczywiście). Dzięki temu będziesz miał rozeznanie ile dokładnie Ci ucieka i w jakim czasie.
                    Sprawdziłbym tez co się dzieje, po stronie wysokiego ciśnienia, czy przypadkiem nie jest tak, że ciśnienie wzrasta do zbyt dużych wartości, ten zawór przez który się napełnia czynnik ma tez możliwość upuszczenia gazu przy zbyt wysokim ciśnieniu. Być może u Ciebie nie jest problem z nieszczelnością tylko z ciśnieniem w układzie. To tylko domniemanie, ale warto to sprawdzić.

                    Komentarz

                    • ZYGA_P
                      Classic
                      • 2012
                      • 18

                      #11
                      Zamieszczone przez sebastian1980
                      Jedno wiem mimo upływu lat i słabego dbania o tą instalację przez poprzedniego właściciela, parownik był szczelny.
                      To chyba jest to, co najbardziej mnie ucieszyło Kolego i za to masz 1 punkt . Dostać się do tego jest cholernie trudno i mozolnie. Nie mówię już o uszkodzeniach kokpitu. Auto mam z 2005 roku. Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Temat dotyczy O2, więc są 3 podstawowe miejsca nieszczelności ( oczywiście bywa też inaczej)
                        - skraplacz
                        - kompresor
                        - czujnik ciśnienia
                        Oczywicie kompresor pracuje non stop przy uruchomionym silniku ( bez czynnika też).
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          robekcool, wyjmowałeś kiedyś skraplacz z O2 :?:
                          ZYGA_P, podjedź gdzieś na sprawdzenie szczelności azotem.
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • sebastian1980
                            Classic
                            • 2010
                            • 34

                            #14
                            Zamieszczone przez robekcool
                            Oczywicie kompresor pracuje non stop przy uruchomionym silniku ( bez czynnika też).
                            Dość ciekawe, bo w moim poprzednim aucie, gdzie miałem doczynienia ze sprzegłem elektromagnetycznym, w przypadku ubytku czynnika, kompresor (sprzęgło) nie załączał się. Nie wiem jak jest w skodach (podejrzewam inny rodzaj sprzęgła), ciekawe "co na to sprężarka" pracując bez czynnika....

                            Komentarz

                            • ZYGA_P
                              Classic
                              • 2012
                              • 18

                              #15
                              Zamieszczone przez robekcool
                              Oczywicie kompresor pracuje non stop przy uruchomionym silniku ( bez czynnika też).
                              Co do tego nie jestem taki pewny, gdyż mechanior mówił mi, że kompresor ma elektromagnes który automatycznie odłącza kompresor od zasilania w przypadku braku czynnika. Jeszcze dzisiaj o to go pytałem i tak mi odpowiedział. Oleju nie odessał celowo. :wink:

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                ZYGA_P, jeśli Twój profil sie zgadza, to kompresor zasuwa non stop
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                Pracuję...