[O1] Wymiana żarówki w przycisku do otwierania szyb.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kkk
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Wymiana żarówki w przycisku do otwierania szyb.

    Dariusz gratulacje serdeczne!!!

    Kiniu sam ostatnio nie mogłeś...musisz być wyrozumiały

    yellov ja będę samochodem na spotkaniu w Brzesku
  • Pavvlik
    Drive
    • 2009
    • 76

    #2
    [O1] Wymiana żarówki w przycisku do otwierania szyb.

    Witam
    Spaliła mi się żarówka w jednym z przycisków, są to przyciski niefabryczne, montowane dodatkowo w ASO.

    Czy wie ktoś jak dostać się do żarówki? Wystarczy podważyć przycisk (zawiasy) śrubokrętem czy ściąga się całą plastykową obudowę przycisków, a nie poszczególne przyciski?
    Nie chcę nic wyłamać, więc może ktoś wie/wymieniał?

    Komentarz

    • Krzycho-63
      Rider
      • 2007
      • 628
      • Superb II (3T4)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Zamieszczone przez Pavvlik
      Czy wie ktoś jak dostać się do żarówki? Wystarczy podważyć przycisk (zawiasy) śrubokrętem czy ściąga się całą plastykową obudowę przycisków, a nie poszczególne przyciski?
      Nie chcę nic wyłamać, więc może ktoś wie/wymieniał?
      Jeżeli są to tzw. uniwersalne napędy szyb,to prawdopodobnie te osłonki z przełącznikami są przykręcane od tyłu wkrętami do boczka.Jeżeli już będziesz miał przełącznik wymontowany to wystarczy lekko podważyć zawiaski i da się rozebrać.
      Skoda Superb II Ambition
      2.0 TDI CR 170 KM

      https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

      Komentarz

      • Pavvlik
        Drive
        • 2009
        • 76

        #4
        Czyli najpierw spróbować podważyć czymś te dwa przełączniki (na których widać strzałki) czy całą plastykową obudowę?

        Komentarz

        • Krzycho-63
          Rider
          • 2007
          • 628
          • Superb II (3T4)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez Pavvlik
          Czyli najpierw spróbować podważyć czymś te dwa przełączniki (na których widać strzałki) czy całą plastykową obudowę?
          Całą plastikową obudowę-ale jak pisałem wcześniej może ta obudowa być przykręcona od tyłu wkrętami.Wtedy jest konieczność zdjęcia boczka.W większości montowanych przezemnie podobnych przycisków,są przykręcane właśnie od tyłu wkrętami.
          Skoda Superb II Ambition
          2.0 TDI CR 170 KM

          https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

          Komentarz

          • Pavvlik
            Drive
            • 2009
            • 76

            #6
            W przyszły weekend będę w końcu zabierał się za wymianę żaróweczki w jednym z przycisków do otwierania szyb. Dlatego mam jeszcze pytanie do użytkowników posiadających podobny mechanizm - jest to dodawany mechanizm otwierania szyb, co prawda dodany został w ASO, ale podejrzewam, że jest to jakiś uniwersalny mechanizm.
            Czy zatem trzeba demontować aż cały boczek żeby dostać się do jednej tylko żaróweczki (drugi przycisk jest podświetlony), czy jednak próbował ktoś wymienić żaróweczkę i można w którymś miejscu podważyć, albo przycisk (czerwona strzałka) albo całą plastykową obudowę (niebieska strzałka) ?
            Nie chcę wyłamać zawiasów, a według opinii Krzycho-63, należałoby najbezpieczniej zdemontować aż cały boczek.

            Komentarz

            • mormonek
              Classic
              • 2009
              • 20

              #7
              Nie musisz demontować całego boczku, wystarczy delikatnie podważyć sam przycisk tam gdzie narysowałeś czerwoną strzałkę (łatwiej będzie jeśli będziesz próbował bardziej z prawej strony przycisku). Uważaj tylko - jak odskoczy góra to pod spodem, na samym środku masz mały kawałek plastiku, który włącza podnoszenie / opuszczanie szyb, łatwo go zgubić, połamać.
              Żaróweczki w przycisku są wlutowane więc masz zagwarantowaną kilkunastominutową zabawę.

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11002
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Pavvlik, ale masakra, w którym to ASO montują takie "ori" przyciski?!
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • Pavvlik
                  Drive
                  • 2009
                  • 76

                  #9
                  Zamieszczone przez mormonek
                  Żaróweczki w przycisku są wlutowane więc masz zagwarantowaną kilkunastominutową zabawę.
                  Dzięki wielkie mormonek za cenne rady! Łap ode mnie "pomógł"

                  Widzę, że jesteś zorientowany w temacie, więc miałbym kilka pytań :
                  1. Zatem jak należy "odłączyć" stare żarówki i "podłączyć" nowe skoro stare są wlutowane?
                  2. Konieczne będzie wlutowanie nowych żaróweczek ?
                  3. Wiesz może w ogóle jaki jest to typ żarówek ?

                  Zamieszczone przez krzynol
                  Pavvlik, ale masakra, w którym to ASO montują takie "ori" przyciski?!
                  Przyciski nie są "ori". W mojej wersji samochodu Ambiente, samochód posiadał korbki, więc żeby nie stracić gwarancji, elektryczny mechanizm szyb montowany był w ASO i był dostępny tylko jeden mechanizm, było to w 2001 roku.

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #10
                    krzynol, nie masakra :P ja kupiłem O1 to już takie miałem, ale to widać montowane było u jakiegoś elektryka bo prostota z tego bije, w każdym razie ja wymieniłem żarówkę rok temu i już nie świeci O.o Więc nie ma po co tego wymieniać, ani to ładne ani to potrzebne - przeciez wiesz gdzie toto masz na drzwiach :P
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11002
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      jeśli to było w ASO to masakra
                      jeśli u elektryka po zakupie to ujdzie

                      u mnie byłoby ori jak z fabryki ....
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • alxxx
                        RS
                        • 2010
                        • 1823
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez krzynol
                        u mnie byłoby ori jak z fabryki ....
                        Z pewnością

                        ale kto by tam ciągnął wiązke, boczki zmieniał i takie tam rzeczy :P
                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                        Komentarz

                        • lookashECL
                          Rider
                          • 2009
                          • 416
                          • Rapid (NH3)

                          #13
                          Wydaje mi się, że bedzie siedziec tam coś takiego:
                          1,2W bezcokołowa lub z wąsami:

                          Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                          Komentarz

                          • Pavvlik
                            Drive
                            • 2009
                            • 76

                            #14
                            Zamieszczone przez alxxx
                            krzynol, nie masakra :P ja kupiłem O1 to już takie miałem, ale to widać montowane było u jakiegoś elektryka bo prostota z tego bije, w każdym razie ja wymieniłem żarówkę rok temu i już nie świeci O.o Więc nie ma po co tego wymieniać, ani to ładne ani to potrzebne - przeciez wiesz gdzie toto masz na drzwiach :P
                            Mój mechanizm podnoszenia szyb oraz przyciski montowane były w ASO Gall-ICM w Legnicy, przy odbiorze samochodu w 2001 roku.
                            alxxx skoro wymianiałeś żaróweczki, to czy rzeczywiście są one wlutowane i jest problem z ich wyciągnięciem ?
                            Zamieszczone przez krzynol
                            u mnie byłoby ori jak z fabryki ....
                            krzynol skoro taki z Ciebie elektryk, to byś pomógł i powiedział jak wyciągnąć te żaróweczki ;-)
                            Czy wystarczy je tylko mocniej złapać i wyciągnąć, czy jednak w jakiś inny magiczny sposób wyciąga się te "wlutowane" żaróweczki ?

                            lookashECL łap "pomógł" - dzięki !

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Nie ja osobiście. Przy innych pracach były wymienione, ale kolega nic nie mówił o lutowaniu więc nie są. Ale jak mnie ogarnie chęć żeby się tam dostać to Ci zrobie w week tutorial jak to zrobić.
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • Pavvlik
                                Drive
                                • 2009
                                • 76

                                #16
                                Super !
                                To łap na zachętę "pomógł" - chętnie bym skorzystał

                                Komentarz

                                • alxxx
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1823
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                  #17
                                  Ok jak to rozbiorę to Strzele Ci kilka fotek.
                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                  Komentarz

                                  • mormonek
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 20

                                    #18
                                    ja tych żarówek nie wymieniałem - zleciłem to szwagrowi za pare browarków (ma chłop cierpliwość i zacięcie do takich spraw).

                                    1. Zatem jak należy "odłączyć" stare żarówki i "podłączyć" nowe skoro stare są wlutowane? - szwagier wylutował starą żaróweczkę, jej końcówki - wygladały jak `wąsy`, była trochę na końcach podobna do diody i przylutował nowe
                                    2. Konieczne będzie wlutowanie nowych żaróweczek ? - u mnie było konieczne lutowanie końcówek
                                    3. Wiesz może w ogóle jaki jest to typ żarówek ? - nie mam pojecia, szwagier coś wspominał, że podobne były stosowane w podświetleniu w starym passacie.

                                    Ogólnie to elekryk ze mnie mizerny :wink: , ale na 100% było konieczne lutowanie.

                                    Komentarz

                                    • lookashECL
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 416
                                      • Rapid (NH3)

                                      #19
                                      No wlaśnie to są zarówki bezcokołowe.
                                      Żeby je dobrze przyklutować trzeba dokładnie obielić cyna ich wąsy.
                                      Biegunowość bez znaczenia w końcu to żarówka :-)
                                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                      Komentarz

                                      • alxxx
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1823
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                        #20
                                        W załączniku opis wymiany żarówki. Nie wiem jaki to typ żarówki, ale jak już będziesz zmieniał to pewnie można zmienić kolorek i takie tam.

                                        tutek w pdfie:

                                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                        Komentarz

                                        Pracuję...