Ubywajacy plyn chlodniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Redmastiff
    Classic
    • 2014
    • 6

    Ubywajacy plyn chlodniczy

    Nie jestem zadowolony ,że musiałem 2x do aso jeżdzić i szarpać' się o wymianę sprężyn i mam teraz z tyłu 4, ale dopuściłem to rozwiazanie , bo ma butę lpg,
    i jeżeli już to jest trochę sztywniej z tyłu , ale w granicach dopuszczalnych i mało odczuwalnych dla kierownika, a naprawde odległym dla twardych zawiasów. Teraz bez obaw założe 4osoby +solidny bagaż, bez obaw o progi itp...

    A gdzie mi tam octavią szukac granicznej przyczepności na zakrętach :lol:
  • jcharewicz
    Classic
    • 2012
    • 30

    #2
    Ubywajacy plyn chlodniczy

    Witam.

    Od jakiegos czasu borykam sie za malym problemem...nie ma on w zasadzie zadnego wplywu na komfort jazdy jednak jest na tyle niepokojacy ze chcialbym go zlikwidowac.

    Niemalze po kazdej dluzszej przejazdzce ubywa mi plyn chlodzacy ---> do tego stopnia ze po odstaniu auta i ponownym jego odpaleniu konieczne jest jego dolanie.

    Zapala sie kontrolka sygnalizujaca jego brak --> dwa dzwieki i po ok. 1 minucie gasnie.

    ...pierwsza diagnoza mechanika ---> uszczelka pod glowica lub korek.

    moje obserwacje sa nastepujace :
    - brak tzw. 'mleka' pod korkiem oraz na bagnecie - olej wydaje sie byc ok.
    - 'sssssyczenie' po odkreceniu korka - kazdorazowo
    - dym 'smierdzacy' spalinami wydobywajacy sie ze zbiorniczka oraz ciemny osad wewnatrz.
    - nie widac zadnych wyciekow itp.

    dodam ze korek zostal wymieniony na nowy - oryginalny.

    Liczę na Waszą pomoc
    2.0 TDI L&K
    1.9 TDI ASV 110 @137/301

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      miałem walniętą głowicę w BKD i żadnych "typowych" objawów oprócz ubytków nie było, więc nie ma co sobie wmawiać, że wszystko jest ok
      obserwuj bo czasem ciężko zlokalizować zwykły wyciek...
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • jcharewicz
        Classic
        • 2012
        • 30

        #4
        czy sa jakies 'typowe' miejsca ktore powinienem sprawdzic ?
        2.0 TDI L&K
        1.9 TDI ASV 110 @137/301

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Ewentualnie może to być jeszcze wina nieszczelnej chłodniczki oleju.
          Jednak spore syczenie ze zbiorniczka może wskazywać raczej na uszczelkę.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • mikolaj93
            Rider
            • 2009
            • 386
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            jcharewicz miałem takie same objawy o jakich piszesz w paru autach klientów i za każdym razem była to uszczelka pod głowicą. U ciebie płyn dostaje się dostaje się do komory spalania.
            Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
            !!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
            Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!

            UNIDEN USER

            Komentarz

            • jcharewicz
              Classic
              • 2012
              • 30

              #7
              dziekuje bardzo za pomoc. jutro jade do mechanika na 'wycene' takiej roboty -> napisze jutro co i jak....

              Pozdrawiam,
              jcharewicz
              2.0 TDI L&K
              1.9 TDI ASV 110 @137/301

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Zamieszczone przez mikolaj93
                ... U ciebie płyn dostaje się dostaje się do komory spalania.
                Moim zdaniem jest inaczej, to właśnie spaliny dostają się do układu chłodzenia, powodują wzrost ciśnienia i płyn jest wyrzucany przez zawór bezpieczeństwa w korku zbiorniczka wyrównawczego. Zapach spalin po odkręceniu korka, syf w zbiorniczku, typowe objawy uwalonej UPG, to że syczy podczas odkręcenia korka to sprawa jak najbardziej normalna, syczeć powinno zawsze po rozgrzaniu silnika.
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • mikolaj93
                  Rider
                  • 2009
                  • 386
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Masz racje.
                  Gdyby ktoś potrzebował podpiąć Vas'a w Łodzi to mogę pomóc tel. 600683962 lub PW (+serwis)
                  !!!MoTóR NiE UmIeRa NiGdY , MoTóR JeSt WiEcZnY !!!
                  Panie władzo, wiem ze przekroczyłem prędkość, ale porostu... lubię za==e==alać!!!

                  UNIDEN USER

                  Komentarz

                  • kabanos
                    RS
                    • 2011
                    • 4544
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    mikolaj93, miałem dokładnie to samo. Wymieniłem korek, termostat, jednak nic to nie dało. Dopiero wymiana UPG pomogła. Koszt w moim przypadku 1000 zeta.

                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                    Komentarz

                    • jcharewicz
                      Classic
                      • 2012
                      • 30

                      #11
                      Jestem po wizycie u mechanika....bez wiekszego sprawdzania stwierdzil ze to uszczelka pod glowica.

                      mam jednak pytanie...

                      wybieram sie na urlop ---> w sumie zrobie ok. 1000km.

                      czy taka awaria moze poczekac ? czy powinienem wymienic uszczelke jeszcze przed wyjazdem ?
                      2.0 TDI L&K
                      1.9 TDI ASV 110 @137/301

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        jcharewicz, zrób ją od razu i nie czekaj jeżeli to na 100% uszczelka, bo gorzej jak płyn będzie sie dostawał do oleju i silnik zatrzesz :!:
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          jcharewicz, rób od razu. Po co się wqurwiac na urlopie?

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • jcharewicz
                            Classic
                            • 2012
                            • 30

                            #14
                            najchetniej tak bym zrobil...tylko nie wiem czy mechanik sie wyrobi...mowil ze roznie to bywa [glownie jest uzalezniony od firmy ktora zajmuje sie planowanie oraz sprawdzaniem szczelnosci glowicy]...

                            a od przyszlego poniedzialku czeka na mnie domek w Kolobrzegu

                            dodam ze jezdze juz tak jakis czas, tydzien temu zrobilem ok. 300km ---> efekt, dolewka ok 300-500ml plynu + mala plama pod autem 'przod-prawa strona'

                            nic pozatym sie nie dzialo.
                            2.0 TDI L&K
                            1.9 TDI ASV 110 @137/301

                            Komentarz

                            • czesiu1929
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 142

                              #15
                              miałem podobny problem, płyn uciekał z układu i kapał z prawej strony auta. Przyczyną była mała dziurka w wężu, który idzie ze zbiorniczka wyrównawczego do silnika, coś przycięło wąż. Po wymianie węża problem zniknął
                              L&K

                              Komentarz

                              • pablokinah
                                Rider
                                • 2010
                                • 574

                                #16
                                U mnie zaś była chłodnica mała nieszczelność na nagrzanym silniku odrazu odparowywało i nie było widać a jak był zimny nie było ciśnienia i też ciężko zobaczyć dopiero jak się zrobiła większa dziura udało się zlokalizować .
                                jakby co posiadam kabel vag

                                Komentarz

                                • jcharewicz
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 30

                                  #17
                                  Witam.

                                  Czy w obu powyzszych przypadkach zauwazyliscie dym oraz ciemny osad w zbiorniczku plybu chlodniczego ?
                                  2.0 TDI L&K
                                  1.9 TDI ASV 110 @137/301

                                  Komentarz

                                  • czesiu1929
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 142

                                    #18
                                    Zamieszczone przez jcharewicz
                                    Witam.

                                    Czy w obu powyzszych przypadkach zauwazyliscie dym oraz ciemny osad w zbiorniczku plybu chlodniczego ?

                                    u mnie nic się nie działo oprócz ubywającego płynu
                                    L&K

                                    Komentarz

                                    • pablokinah
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 574

                                      #19
                                      Jak się na gorącym silniku odkręci korek to jakieś opary będą się wydobywać , a na dnie zbiorniczka jakiś osad jest ale to się mogło z wiekiem osadzić
                                      jakby co posiadam kabel vag

                                      Komentarz

                                      • jcharewicz
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 30

                                        #20
                                        Witam po dluzszym czasie.

                                        Usterka zlikwidowana, UPG wymieniona, tak jak radziliscie wymienilem ja jeszcze przed ulropem, od wymiany uszczelki najechane ok. 1500 km i poki co wszystko gra i buczy.

                                        Dzieki za pomoc.

                                        Pozdrawiam,
                                        Kuba
                                        2.0 TDI L&K
                                        1.9 TDI ASV 110 @137/301

                                        Komentarz

                                        Pracuję...