[O1] Kontrolka ładowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kieriestof
    Drive
    S_OCP Member
    • 2006
    • 47

    [O1] Kontrolka ładowania

    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    zachowaj mega sterylność przy montażu
    jak mam to rozumieć? :roll:
    Kieriestof
    ---------------------------
    Octavia radość sprawia
  • stefan86
    Ambiente
    • 2005
    • 119

    #2
    [O1] Kontrolka ładowania

    Witam.

    Mam Octavię z silnikiem 1.6 AKL (101KM), po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu kiedy to zapalają się kontrolki, nie zapala mi się kontrolka akumulatora - ładowania. Zapala się ona dopiero przy odpalania, konkretniej to żarzy się wtedy. Po uruchomieniu silnika nie świeci. Tak ma być, tzn. ma nie zapalać się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu?

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2320
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      stefan86, jeżeli już się żarzy to zapewne nie masz pełnego ładowania, sprawdź miernikiem na na odpalonym silniku jakie masz napięcie, powinno być co najmniej 14.4v jeżeli jest mniej to nie masz ładowania , możliwe że kończą się szczotki na regulatorze napięcia lub sam regulator jest już do wymiany , z zamiennikami to jest ciężko trafić aby był dobry więc staraj się jak już będziesz musiał kupić to ori .ok

      pozdro
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • krisoctav
        Rider
        • 2008
        • 417

        #4
        ładowanie od 13,8 do 14,4 inne wartości to alternator do naprawy

        Komentarz

        • stefan86
          Ambiente
          • 2005
          • 119

          #5
          Rzeczywiście - jedna szczotka była oberwana, założyłem nowy regulator ale kontrolka ładowania dalej zachowuje się tak samo. Zmierzyłem również ładowanie i.. nie ma. Dziwne, że skoro nie ma ładowania, kontrolka ładowania się nie świeci... Czyli prócz szczotek coś jeszcze jest zepsute..

          Jak sprawdzić czy alternator i regulator są dobre? Coś czytałem, że trzeba podać wzbudzenie alternatora. Jak to zrobić? Dodam tylko, że kostka podłączana do regulatora jest dwukablowa.

          Komentarz

          • Krzych
            Rider
            • 2005
            • 671

            #6
            Jeśli się żarzy kontrolka, to prawdopodobnie jest uszkodzony jest mostek prostowniczy.
            Wystarczy, że jedna dioda w mostku prostowniczym jest uszkodzona to bedzie taki objaw.
            Alternator ładuje, ale nie ma odpowiedniego wydatku prądowego.
            Z kostki regulatora jeden przewód idzie do kontrolki na liczniku, a drugi do sterownika silnika.
            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
            www.chiptuning.katowice.pl
            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

            Komentarz

            • stefan86
              Ambiente
              • 2005
              • 119

              #7
              Ładowanie jednak jest - miernik był zepsuty.

              Ale dalej pozostaje sprawa nie zapalania się kontrolki przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu. Wyczytałem na forum, że może to być uszkodzona dioda w liczniku. Aby to sprawdzić podłączyłem do masy wejście na pin L ze wtyczki podłączanej do regulatora i.. zapaliła się dioda na desce. Czyli licznik jest dobry, instalacja też? No to zacząłem sprawdzać regulator napięcia. Wymontowałem go i elementem zaznaczonym w załączniku zmasowałem go z obudową alternatora i.. zapaliła się dioda na desce. Przeczyściłem, odtłuściłem wszystkie metalowe połączenia między regulatorem a alternatorem. Przy składaniu do póki nie zacznie się przykręcać śrubami regulatora to świeci się dioda. Po złożeniu wszystkiego dioda przestaje świecić. Ma ktoś jakiś pomysł? Co więcej jak to możliwe, że jest ładowanie skoro nie świeci się dioda od ładowania?
              Załączone pliki

              Komentarz

              • agrala
                Rider
                • 2011
                • 397

                #8
                Sprawdź diody wzbudzenia w alternatorze.
                Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                Emulator czujnika poziomu oleju G266
                Napraw sterowników AIRBAG

                Komentarz

                • Krzych
                  Rider
                  • 2005
                  • 671

                  #9
                  Ten typ regulatora pracuje tylko z 6 diodami mocy, nie ma diod wzbudzenia.
                  Tak czy inaczej problem będzie w mostku prostowniczym.
                  Zrób pomiary napięcia na głównym przewodzie prądowym B+ i na tym co idzie do kontrolki w przypadku:
                  1. zapłon wyłączony
                  2. zapłon włączony, silnik nie pracuje
                  3. zapłon włączony silnik pracuje na biegu jałowym
                  4. silnik pracuje 2000obr.
                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                  www.chiptuning.katowice.pl
                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                  Komentarz

                  Pracuję...