Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Inne] Polo 1.2 12v Czujnik G62

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Inne] Polo 1.2 12v Czujnik G62

    nie mam fotki , teraz raczej nie bede tego rozbieral juz
    zapomnialem jeszcze dodac ze tam trzeba kawalek wyciac , najlepiej lutownica, bo lampka jest tak jakby dwuwarstwowa , zeby te diody dotykaly tej zewnetrznej czesci lampki
    po wycieciu kawalka elementu pasek z diodami pasuje bardzo dobrze
    po swietach moze wykrece i wrzuce fotkę

    aaa i jeszcze mi sie przypomnialo , kawalek tego czrnego plastiku,tego od diód , dokładnie róg tez musiałem przyciąć zeby weszło równo , ale lutowniczka transformatorowa zalatwia szybko i sprawnei takie rzeczy

  • #2
    [Inne] Polo 1.2 12v Czujnik G62

    Może ktoś się orientuje czy w silniku AZQ, który wiem, ze był tez montowany w Fabii są dwa czujniki temperatury?
    Mam Polówke z 2003r 1.2 12V AZQ, która to ostatnio mi szwankuje, a dokładnie od czasu do czasu na ciepłym silniku nie chce zapalić. Po podłączeniu komputera wyskakuje mi błąd:
    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
    P0116 - 35-10 - - - Intermittent

    Z tego czujnika idą 2 kabelki, a ostatnio zauważyłem, że fałszuje też wskaźnik na desce od czasu do czasu. Czy ten G62 to jest dokładnie ten czujnik Czujnik temperatury silnika Skoda Fabia, Rapid, Roomster, Octavia, Superb -oryginał - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia ?
    On też steruje wskaźnikiem temp. na desce czy jest jeszcze jakiś w chłodnicy?
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz


    • #3
      parasite, jeżeli kostka jest 4pinowa to czujnik G2/G62 jest w jednej obudowie G2 odpowiada za wskazanie na liczniku a G62 podaje info do ECU który decyduje na jego podstawie dawkę rozruchową , zrób jeszcze tak jak nie będziesz mógł odpalić to odłącz kostkę od czujnika i spróbuj odpalić, ECU dobierze automatycznie dawkę do temperatury -40stopni,ok identyczny czujnik powinieneś mieć w oci , natomiast jeżeli jest to 2pinowy to będzie pewnie w króćcu plastikowym przy termostacie, wówczas będzie osobno czujnik do wskaźnika na zegarach i osobny dla ECU, mam w chacie książkę do fabii bo staruszek miał to zerknę i napiszę.ok

      pozdro
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz


      • #4
        ROBAL_26, dzięki.
        Komputer wywala błąd G62 więc chyba najpierw go wymienię. Problem polega na tym, że tym autem jeździ brat, a jak mu nie będzie chciał odpalić to odpięcie wtyczki od czujnika przerasta go :P
        Tego czujnika G2 własnie nie za bardzo mogę znaleźć w ETCE, ale jeśli jest problem z odpaleniem to chyba raczej szwankuje ten czujnik przy termostacie obok silnika. Ostatnio jak postał chwilkę to kręcił i nie chciał zaskoczyć jakby paliwa nie dostawał. Pomogło wciśnięcie gazu i powolutku się wspiął na obroty i zaskoczył. Jutro podjadę do pobliskiego ASO Skody po ten czujnik.

        Aha i kupować ten o-ring i sprężynkę mocującą czy stare zostawić?
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez parasite
          Aha i kupować ten o-ring i sprężynkę mocującą czy stare zostawić?
          jeżeli będzie grosze kosztować to nie zaszkodzi , czujnik za pewne będzie kosztował ok.130zł raz na jakiś czas nie zaszkodzi.
          co do czujnika to z tego co widziałem na allegro to jest 4pinowy , wówczas to są 2 czujniki w jednej obudowie,najlepiej to zdjąć wtyczkę i sprawdzić. ok

          pozdro

          [ Dodano: Nie 01 Lip, 12 21:21 ]
          weź brata na szybkie przeszkolenie w razie W i niech się uczy :szeroki_usmiech
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez ROBAL_26
            zujnik za pewne będzie kosztował ok.130zł raz na jakiś czas nie zaszkodzi.
            Czujnik ma 2 piny i według ETKI to jest ten z linku, który oryginalny z tego co wszędzie widzę kosztuje 25zł więc mam nadzieje, że nie dowalą, aż takiej marży.
            Już go odpinałem i przedmuchałem wtyczkę i pomogło na kilka dni :P Tylko się zastanawiam czy może jest jeszcze jeden no ale stawiam na ten przy silniku.
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz


            • #7
              jak 2pinowy to zapewne będzie tańszy , podałem ci cenę za 4pinowy , jak masz etkę to powinny być ujęte wszystkie czujniki układu chłodzenia ,ok
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                Nie jestem za bardzo biegły w etce, a tam na jednym rysunku są dwa rodzaje chłodnicy i w jednej jest w innej nie ma, a generalnie jak sprawdzam w samochodzie to wygląda to jeszcze inaczej. No nic jak nie pomoże będę jeszcze molestował forum
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz


                • #9
                  parasite, ten drugi powinien być w silniku,bynajmniej ja tak podejrzewam,
                  nie mam niestety etki więc ciężko powiedzieć,ok

                  [ Dodano: Nie 01 Lip, 12 22:19 ]
                  parasite, z tego co zauważyłem na elektrodzie w linku po niżej to jest on w bloku silnika z tyłu.ok

                  3 Cylinders Engines For Skoda Cars (Engine Code AWY & AZQ) | PDF | Internal Combustion Engine | Transportation Engineering
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #10
                    a'propos ceny czujnika, sprawdzałem cenę czujnika temperatury 4 pinowego do 1.8T i w ASO Audi 104zł, na allegro oryginał 29zł. W tym przypadku marża ASO powala. Ale cena wg ETKI zgadza się z tą z ASO.
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      racja Sev, ja i siebie w sklepie motoryzacyjnym na zamówienie mam za 60zł a w aso znajomy zawołał 130zł a bez narzutu 100zł.normalnie szok :shock:
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz


                      • #12
                        Zanim wymienisz czujnik to sprawdz ciaglosc przewodow bo wina moze lezec w insalacji auta a ne w uskodzonym czujniku.
                        Ewentualnie pomiar rezystancji czujnika na zimnym i cieplym silniku.
                        Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                        Emulator czujnika poziomu oleju G266
                        Napraw sterowników AIRBAG

                        Komentarz


                        • #13
                          No i mieliście racje. Czujnik w ASO 113zł także nie kupiłem. Podjadę sobie do normalnego sklepu może mi oryginał sprowadzą.

                          Zamieszczone przez agrala
                          Zanim wymienisz czujnik to sprawdz ciaglosc przewodow bo wina moze lezec w insalacji auta a ne w uskodzonym czujniku.
                          Ewentualnie pomiar rezystancji czujnika na zimnym i cieplym silniku.
                          Z tym czujnikiem to w ogóle są jaja bo auto jeździ i dopiero z którymś tam razem nie chce zapalić. Jak już zapali i pojeździ to znów zapala bez problemu, aż któregoś dnia znów ma kaprys nie zapalić ale zawsze pojawia się błąd czujnika.

                          [EDIT]
                          Byłem w sklepie, podróba 56zł. Powiedzcie mi teraz dlaczego tutaj
                          Czujnik temperatury silnika Skoda Fabia, Rapid, Roomster, Octavia, Superb -oryginał - SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia
                          kosztuje 25zł i podobno oryginał?
                          Według ETKI wszystko się zgadza. Pewny ten sklep jest czy to podróba?
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz


                          • #14
                            parasite, musisz zwrócić wówczas uwage na temperaturę na zewnątrz, miałem tak u siebie było w okolicy 20stopni palił na strzał spadło do 10stponi już była kicha,
                            co do czujnik z neta to trudno powiedzieć , pisać można różne rzeczy , pamiętaj że na czujnik jest gwarancja , w razie czego w serwisie wymienisz , a w necie to szkoda zachodu. ok

                            pozdro
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez ROBAL_26
                              parasite, musisz zwrócić wówczas uwage na temperaturę na zewnątrz, miałem tak u siebie było w okolicy 20stopni palił na strzał spadło do 10stponi już była kicha,
                              co do czujnik z neta to trudno powiedzieć , pisać można różne rzeczy , pamiętaj że na czujnik jest gwarancja , w razie czego w serwisie wymienisz , a w necie to szkoda zachodu. ok

                              pozdro
                              Generalnie jak jest gorąco to zaczynają się problemy, ale poczytałem w necie i faktycznie coś takiego może się dziać przez padnięty czujnik.

                              Problem z oryginalnym jest taki, że w internecie za jego cenę kupię sobie 5 nowych
                              Czekam na odpowiedz naszych forumowych sprzedawców i kupuje gdzie taniej i w miarę pewnie. W ASO już i tak zostawiłem im ponad stówkę za głupie gumy i zwykłe metalowe blaszki zwane opaskami do mojej Octavii. :P
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz


                              • #16
                                parasite, ten sklep jest ok.
                                możesz też zapytać tu : > klik <
                                na fcp.pl tego polecają.

                                a polo to to samo co fabia tylko że droższe bo VW :szeroki_usmiech

                                w fabii jest bardzo powszechny problem z wiązką z ECU - kable gniją w stojącej wodzie - czy Polo ma podwieszoną wiązkę nad podłużnicą ? może to jest początek niespodzianek / awarii ?
                                OII sprzedana


                                Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez kapi
                                  parasite, ten sklep jest ok.
                                  możesz też zapytać tu : > klik <
                                  na fcp.pl tego polecają.

                                  a polo to to samo co fabia tylko że droższe bo VW :szeroki_usmiech

                                  w fabii jest bardzo powszechny problem z wiązką z ECU - kable gniją w stojącej wodzie - czy Polo ma podwieszoną wiązkę nad podłużnicą ? może to jest początek niespodzianek / awarii ?
                                  Ehm, będę wiedział na przyszłość. Zamówiłem już ten
                                  Czujnik temperatury wody - ORYGINAŁ - 06A 919 501 A - AUDI / FORD / SEAT / SKODA / VW :: MOTOPLATFORMA.COM
                                  Na kilku forach widziałem, że zamawiali czujniki i były ok. Tamten był bez A w numerze, a ETKA niby podaje z A na końcu.

                                  Co do wiązki to widzę, że kabelek od czujnika z boku silnika idzie do góry i tam wchodzi dopiero w większą wiązkę niby zabezpieczoną. Auto garażowane. Będę miał więcej czasu to może zerknę tylko mam mały problem heh. U mnie w Octavii to tą osłonę łatwo się ściąga, a w Polówce nie widzę nigdzie żadnych śrubek i za bardzo nie wiem jak mam tą osłonę ściągnąć Troszkę się boję, że ją połamie :P
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Sev
                                    a'propos ceny czujnika, sprawdzałem cenę czujnika temperatury 4 pinowego do 1.8T i w ASO Audi 104zł, na allegro oryginał 29zł. W tym przypadku marża ASO powala. Ale cena wg ETKI zgadza się z tą z ASO.
                                    Kolego to prawda ze ASO ze wszystkich zdziera, ale z cenami na allegro to przymknal bym oko. Co jak co, ale jesli chodzi o czujniki to jest taka masa podróbek ze głowa mała. ASO daje fakture a handlarz ? Standardowa spiewka ze dojdzie pocztą...
                                    poza tym pomysl :

                                    czujnik allegro - 29zł, marża dla allegro (8% w przypadku sklepu allegro): 2,32zł, koszt wystawienia : 0,15zł, zatem ktos ma z tego 26,53zł, musi cos zarobic i na pewno nie jest to złotówka. Zatem pomysl za ile chinczyk moglby to wyprodukowac ? zamienniki w hurtowniach są drozsze Ceny 29zł w zakupie nie ma nawet jedna z najwiekszych hurtowni w Polsce - Intercars, a co dopiero jakiś sklepik mniejszy lub wiekszy co to probuje na alledrogo pohandlowac .

                                    Parasite - odpisalem Ci na priv odnosnie ceny.

                                    pozdrawiam serdecznie, Paweł

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez icegoranet
                                      Kolego to prawda ze ASO ze wszystkich zdziera, ale z cenami na allegro to przymknal bym oko. Co jak co, ale jesli chodzi o czujniki to jest taka masa podróbek ze głowa mała. ASO daje fakture a handlarz ? Standardowa spiewka ze dojdzie pocztą...
                                      poza tym pomysl :

                                      czujnik allegro - 29zł, marża dla allegro (8% w przypadku sklepu allegro): 2,32zł, koszt wystawienia : 0,15zł, zatem ktos ma z tego 26,53zł, musi cos zarobic i na pewno nie jest to złotówka. Zatem pomysl za ile chinczyk moglby to wyprodukowac ? zamienniki w hurtowniach są drozsze Ceny 29zł w zakupie nie ma nawet jedna z najwiekszych hurtowni w Polsce - Intercars, a co dopiero jakiś sklepik mniejszy lub wiekszy co to probuje na alledrogo pohandlowac .
                                      Dlatego nie lubię kupować na Allegro, ale też faktem jest to, że co tam w tym czujniku jest takiego skomplikowanego żeby wołać ponad 100zł w ASO. Pewnie produkcja kosztuje z kilka złotych. Zwykłe blaszki zwane opaskami kupiłem ostatnio i 2 szt. 60zł. Za co?
                                      Chciałem kupić przepływomierz oryginalny - 600zł, ale montaż u nich 140zł :lol: za nawet nie 5 minut roboty. Bez montażu w razie gwarancji to "a skąd ja będę wiedzieł, ze Pan to dobrze zamontował" :x
                                      Tydzień temu połamał mi się zabierak w skrzyni biegów. Za kawałek badziewnego platiku - 95zł, na szczęście w pobliskim sklepie znalazłem za 32zł, a na szrocie zawołali 40zł :shock:
                                      Zamieszczone przez icegoranet
                                      Parasite - odpisalem Ci na priv odnosnie ceny.
                                      Ehm szkoda, że się pospieszyłem bo cena jak dla mnie ok. W razie czego się odezwę.
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez icegoranet
                                        poza tym pomysl :

                                        czujnik allegro - 29zł, marża dla allegro (8% w przypadku sklepu allegro): 2,32zł, koszt wystawienia : 0,15zł, zatem ktos ma z tego 26,53zł, musi cos zarobic i na pewno nie jest to złotówka. Zatem pomysl za ile chinczyk moglby to wyprodukowac ? zamienniki w hurtowniach są drozsze Ceny 29zł w zakupie nie ma nawet jedna z najwiekszych hurtowni w Polsce - Intercars, a co dopiero jakiś sklepik mniejszy lub wiekszy co to probuje na alledrogo pohandlowac .
                                        Kolego zdziwil bys sie jake sa ceny zakupu przez intercars a jakie sa ceny sprzedazy przy najwiekszych mozliwych znizkach - nawet tego sobie nie wyobrazasz.
                                        Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                                        Emulator czujnika poziomu oleju G266
                                        Napraw sterowników AIRBAG

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Czujnik wymieniony. Najtrudniej jest wyciągnąć tą zawleczkę, a później już z górki. Całość kilka minut roboty plus jeszcze odpowietrzenie układu
                                          Czujnik miał praktycznie identyczne oznaczenia więc chyba ok. Teraz zobaczymy czy problem powróci. Wiązka wydaje się być ok.
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X