zsolpyw, a to wgniecenie to masz od windy? Bo ja mam dokładnie takie samo w tym samym miejscu. Nie szpachlowałem tego tylko odtłuściłem i pomalowałem oryginalnym lakierem zaprawkowym. Hammerite nadaje się na parapety a nie na karoserię. zak14, jak Ci zlazło po pół roku to może położyłeś Hammerita na zbyt mało rdzy i nie związał? Niestety, jak się zdrapie warstwę ochronną z blachy to już nic nie pomoże. Zawsze prędzej czy później rudy wylezie.
O2 1.9 TDI PD BLS brak mocy
Zwiń
X
-
O2 1.9 TDI PD BLS brak mocy
No to od początku, cieć od którego kupiliśmy z tatą Octavie 2, zalał ją po przyjeździe do Polski olejem Shell półsyntetyk 10W, czyli nie bardzo jak na pompowtryski, ponoć ze względu na przebieg tak zrobił. Po zakupie dopytałem się z pewnego źródła, że ten olej jest blee dla tego silnika, i żeby jak najszybciej wymienić na zalecanego czyli Castrol o specyfikacji pod DPF czyli 507.00. Na tamtym oleju Octa przelatała 3500 km, olej oraz filtr oleju został wymieniony. Silnik na Castrolu zaczął jakoś minimalnie ciszej chodzić i turbina tak jakby lepiej pracowała, przy uchylonych szybach było ją ładnie słychać ( auto przejechało ponad 100km na nowym oleju do utraty mocy ).
Dziś z rana wszystko dobrze chodziło, zbierało się tak jak zawsze, pięknie i elegancko, auto ładnie zaparkowałem i poszedłem na zakupy po przyjściu odpalam i brak mocy, tak jakby to nie było TDI tylko zwykły diesel, myślałem pierw, że to wina paliwa, ale po przejechaniu paru km zaczęła migać kontrolka świec żarowych, i tak cały czas, oraz komunikat "engine fault workshop", a po chwili kontrolka silnika, a aktualnie świeci się tylko kontrolka silnika. Silnik chodzi równo tak jak zawsze, podczas jazdy nie słychać już tak turbiny jak przed utratą mocy. Świece sprawdzone wszystkie są OK, a z tego co wiem to kontrolka świec żarowych może oznaczać też brak ciśnienia w układzie paliwowym, czyli może być to filtr paliwa ? Gdyby to była wina oleju, czyli zalany teraz syntetyk, czyli złamana zasada, że nie zmienia się oleju z "gorszego" na "lepszy" czyli z pół na full syntetyk to by nie wyświetliła się kontrolka od świec ? dobrze myślę ? Może ktoś wie co może być przyczyną ? albo czy nie jest to ten tryb serwisowy silnika ? że nie ma takich osiągów.Było:
Octavia 1 1.6 AEE
Octavia 2 1.9 TDI BLS
Fiat Doblo 1.9 mJTD
Jest:
Berlingo VAN 1.6 HDI HT 75KM
Octavia 2 RS 2.0 TDI CEGA
-
-
Jacho, poszukaj kogoś w okolicy z VCDS-em, niech odczyta błędy. Kontrolka migająca oznacza usterkę i nie musi ona być związana ze świecami. Ten brak mocy bardziej pasuje do turbiny. Jeżeli miałeś brak mocy i dałeś w pedał i wtedy pojawił się check to możesz mieć problem ze sterowaniem turbiny.
Komentarz
-
-
Problem się wyjaśnił, podczas sprawdzania klimatyzacji usłyszałem syczenie, tak jakby była dziura w w rurce i przez nią było zasysane powietrze, zlokalizowałem to syczenie po środku silnika, obok egr, zsunęła się rurka z jakiegoś czujnika czy coś, nie mam pojęcia co to jest. co się okazało, była pęknięta przy końcu, odciąłem kawałek i założyłem. Turbina znów działa, ikonka silnika po 50 km zniknęła wszystko wróciło do normy. Dla własnego spokoju dziś wieczorem podłącze vcds i zobaczymy.Było:
Octavia 1 1.6 AEE
Octavia 2 1.9 TDI BLS
Fiat Doblo 1.9 mJTD
Jest:
Berlingo VAN 1.6 HDI HT 75KM
Octavia 2 RS 2.0 TDI CEGA
Komentarz
-
Komentarz