O2 1.9 TDI PD BLS brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaluzas
    Classic
    • 2014
    • 30

    O2 1.9 TDI PD BLS brak mocy

    zsolpyw, a to wgniecenie to masz od windy? Bo ja mam dokładnie takie samo w tym samym miejscu. Nie szpachlowałem tego tylko odtłuściłem i pomalowałem oryginalnym lakierem zaprawkowym. Hammerite nadaje się na parapety a nie na karoserię. zak14, jak Ci zlazło po pół roku to może położyłeś Hammerita na zbyt mało rdzy i nie związał? Niestety, jak się zdrapie warstwę ochronną z blachy to już nic nie pomoże. Zawsze prędzej czy później rudy wylezie.
    Sebastian
  • Jacho
    Ambiente
    • 2012
    • 106

    #2
    O2 1.9 TDI PD BLS brak mocy

    No to od początku, cieć od którego kupiliśmy z tatą Octavie 2, zalał ją po przyjeździe do Polski olejem Shell półsyntetyk 10W, czyli nie bardzo jak na pompowtryski, ponoć ze względu na przebieg tak zrobił. Po zakupie dopytałem się z pewnego źródła, że ten olej jest blee dla tego silnika, i żeby jak najszybciej wymienić na zalecanego czyli Castrol o specyfikacji pod DPF czyli 507.00. Na tamtym oleju Octa przelatała 3500 km, olej oraz filtr oleju został wymieniony. Silnik na Castrolu zaczął jakoś minimalnie ciszej chodzić i turbina tak jakby lepiej pracowała, przy uchylonych szybach było ją ładnie słychać ( auto przejechało ponad 100km na nowym oleju do utraty mocy ).
    Dziś z rana wszystko dobrze chodziło, zbierało się tak jak zawsze, pięknie i elegancko, auto ładnie zaparkowałem i poszedłem na zakupy po przyjściu odpalam i brak mocy, tak jakby to nie było TDI tylko zwykły diesel, myślałem pierw, że to wina paliwa, ale po przejechaniu paru km zaczęła migać kontrolka świec żarowych, i tak cały czas, oraz komunikat "engine fault workshop", a po chwili kontrolka silnika, a aktualnie świeci się tylko kontrolka silnika. Silnik chodzi równo tak jak zawsze, podczas jazdy nie słychać już tak turbiny jak przed utratą mocy. Świece sprawdzone wszystkie są OK, a z tego co wiem to kontrolka świec żarowych może oznaczać też brak ciśnienia w układzie paliwowym, czyli może być to filtr paliwa ? Gdyby to była wina oleju, czyli zalany teraz syntetyk, czyli złamana zasada, że nie zmienia się oleju z "gorszego" na "lepszy" czyli z pół na full syntetyk to by nie wyświetliła się kontrolka od świec ? dobrze myślę ? Może ktoś wie co może być przyczyną ? albo czy nie jest to ten tryb serwisowy silnika ? że nie ma takich osiągów.
    Było:
    Octavia 1 1.6 AEE
    Octavia 2 1.9 TDI BLS
    Fiat Doblo 1.9 mJTD
    Jest:
    Berlingo VAN 1.6 HDI HT 75KM
    Octavia 2 RS 2.0 TDI CEGA

    Komentarz

    • ToMo1978
      Ambiente
      • 2011
      • 161
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      Jacho, poszukaj kogoś w okolicy z VCDS-em, niech odczyta błędy. Kontrolka migająca oznacza usterkę i nie musi ona być związana ze świecami. Ten brak mocy bardziej pasuje do turbiny. Jeżeli miałeś brak mocy i dałeś w pedał i wtedy pojawił się check to możesz mieć problem ze sterowaniem turbiny.

      Komentarz

      • Jacho
        Ambiente
        • 2012
        • 106

        #4
        A te czujniki DPF, niby tam jest jakiś przed turbo, przed dpf i za dpf ?
        Było:
        Octavia 1 1.6 AEE
        Octavia 2 1.9 TDI BLS
        Fiat Doblo 1.9 mJTD
        Jest:
        Berlingo VAN 1.6 HDI HT 75KM
        Octavia 2 RS 2.0 TDI CEGA

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Zacznij od podpiecia VAGa/VCDSa... odczytaj błedy... jak to zrobisz to bedziemy myslec dalej...
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • Jacho
            Ambiente
            • 2012
            • 106

            #6
            Problem się wyjaśnił, podczas sprawdzania klimatyzacji usłyszałem syczenie, tak jakby była dziura w w rurce i przez nią było zasysane powietrze, zlokalizowałem to syczenie po środku silnika, obok egr, zsunęła się rurka z jakiegoś czujnika czy coś, nie mam pojęcia co to jest. co się okazało, była pęknięta przy końcu, odciąłem kawałek i założyłem. Turbina znów działa, ikonka silnika po 50 km zniknęła wszystko wróciło do normy. Dla własnego spokoju dziś wieczorem podłącze vcds i zobaczymy.
            Było:
            Octavia 1 1.6 AEE
            Octavia 2 1.9 TDI BLS
            Fiat Doblo 1.9 mJTD
            Jest:
            Berlingo VAN 1.6 HDI HT 75KM
            Octavia 2 RS 2.0 TDI CEGA

            Komentarz

            Pracuję...