Witam wszystkich. Mój problem ciągnie się już kilka miesięcy (po regeneracji ) i dalej nie wiem co jej przyczyną problemu z moją suszarą.
Pacjent:
Moja Octavia 1.9 TDI AHF po kilku modach.
A oto moja cała Historia, przebieg spraw itd. Itp.:
Padło turbo więc wysłąłem je do AUTOKARAMBOL do Białegostoku. Wszystko ładnie pięknie, dostałem wykresy z wyważania, gwarancje itp. Oczywi ście od razu wymieniłem olej, wszystkie filtry, rurki podciśnieniowe (chociaż nie wszystkie), czyszczenie intercoolera, kolektora ssacego i rurek.
Po złożeniu wszystkiego autko odpalone chodziło kilko godzin na biegu jałowym co brawda wyraźnie było słychać gwizd turba.. Jazda próbna wszystko by się wydawało że jest w najlepszym porządeczku gwizd się uspokoił.
Dwa tygodnie później zrobiłem ok 20km ślimacząc się nie przekraczając 50 km/h po czym szok turbo zaczeło nagle jęszczeć jak zarzynana świnia. Lekko bystrzejsza jazda i się uspokoiło. Później zauważyłem delikatne białe dymienie i słodki zapach, myślałem że to uszczelka ale o dziwo ani oleju ani płynu nie ubywało a sprawa się uspokoiła.
Do dzisiał było tak że latając nawet ostro było wszystko ok dopiero przy strzale ze sprzęgła na 1 biegu suszara zaczynała wyć do tego momentu aż popuściłem na ok. 1 min gaz i się uspokajało po czym mogłem wciskać gaz do końca wycie się nie pojawiało.
Dzisiejszy dzien był jednak inny. Lece sobie do kobiety podlatuje do mnie koleś Calibrą widać chciał się pościgać deczko. Droga pusta mówie co mi tam redukcja na 4 bieg wkreciłem pod 4 tys/obr, 5 bieg 180km/h na blacie i zaczeło się wycie, ja w strachu że już suszara pada ;/ zwolniłem i przez ok. 5 min wycie suszarki załączało się przy każdym dotknięciu pedału gazu… po tym czasie wycie ustąpiło i znów test wkreciłem pod ok. 4 tyś/obr i było normalnie…
PS. Żaden notlauf przy tej akcji nie wystepuje. Turbo wyje ale ciągnie normalnie. Wrzucony jest filmik w opisie mojej Skodziany ( 0 – 180 km/h) Tam też wystepuje te wycie ale trzeba się wsłychać wiadomo kamerka tak dobrze tego nie nagra
Już mi ręce opadają bo drażni mnie to strasznie bojąc się że suszara znów padnie ;/
- komp żadnych błędów nie pokazuje
- sprawdziłem rurki podciśnieniowe z myślą że gdzieś coś źle podpiełem ale wszystko jest ok
- olej wymieniłem jeszcze raż ale też nic się nie zmieniło
Co zauważyłem:
Od góry kolektor ssący jest mokry ale to chyba od tzw. Odmy (tej na pokrywie zaworów) bo się poci niemiłosiernie
- a też pocenie się przy mocowaniu wężyka wskaźnika dołądowania ale nie wiem czy ma to coś do rzeczy…
- przy dzisiejszej jeździe przy tym wyciu temp. Oleju według wskaźnika 100 stopni.
-tydzień temu zrobiłem ala przelot od tamtej pory dość szybko grzeje się olej, wcześniej optymalna temp oleju 85 stopni teraz 95.
-jak na diesla szybkie grzanie się silnika. Temperatura na zewnątrz ok. 20 stopni a szkodnik się zagrzał do 90 po niecałym 1 kilometrze.
No i to co w aucie:
- soft
-wtryski 216 bez korekty softu dodam tylko że przed regeneracją już miałem założone wtryski i takie rzeczy nie występowały.
Sporo się rozpisałem ale mam nadzieję że ktoś mi pomoże. Muszę jeszcze logi dynamiczne zrobić tylko prosił bym o pomoc których grup zrobić itp.
No właśnie odpowiedź nie jest taka oczywista. Wiadomo pierwsza myśl przychodzi że to padnieta suszarka... ale to jest naprawde dziwna akcja tak to by występował not lauf a turbo pompuje i chodzi BDB tylko że jęczy w takich sytuacjach jak opisałem. Może ktoś spotkał się z takim czymś?
jesli jestes wstanie wywołac to jeczenie na zawołanie to proponował bym zrobic logi przynajmniej z bloku 11 jak wystepuje to jeczenie .wtedy bedziesz pewien ze nie ma notlaufa . bo to ze komp nie przełacza sie w tryb awaryjny nie znaczy ze wszystko jest ok .
Tak jestem w stanie tylko te logi musiał bym robić zaczynając od pierszego biegu ze strzału. ewentualnie kliknąć start na 2 biegu przy 3 tys/obr ale ciekaw jestem co z tego wyjdzie. w tygodniu zrobie i bedzie wiadomo
Fura ma soft zapodany wiec zrob logi normalnie na 3 biegu i wszystkie dynamiczne 011,010,008,004,003,001.
"Stara" sprezarka tez chodzila na tej modyfikacji ???
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz