[O2] Pokrywka na kolektorze dolotowym - co to

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • d@ro
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O2] Pokrywka na kolektorze dolotowym - co to


    Wybieram sie w sobotę na 16 ktoś chętny
  • scasi
    Classic
    • 2010
    • 11

    #2
    [O2] Pokrywka na kolektorze dolotowym - co to

    Co to za zaślepka/pokrywka na kolektorze dolotowym? Mam to uwalone olejem (jak na załączonym obrazku). Trzeba się bać? Skąd tam olej? W innych wątkach znalazłem, że olej w dolocie może oznaczać uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych... A może to coś z odmy?

    (silnik 1.6 BSE, przelatane 90kkm)
    Załączone pliki

    Komentarz

    • slawoj78
      Ambiente
      • 2012
      • 102
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      U mnie to się odkręca i w środku nic nie ma. Zaślepka jakaś i tyle.
      Był: Nissan Almera, 2001 rok
      VW Passat, 1999 rok
      BMW 318 iT, 2000 rok
      Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        pod ta zakretka jest sruba trzymajaca kolektor . a wyciek oleju swiadzczy ze oring jest nie szczelny i zaciaga ci lewe powietrz ,olej jest z odmy . wymien oring to olej zniknie i silnik zacznie lepiej pracowac .
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • scasi
          Classic
          • 2010
          • 11

          #5
          To ma sens. Poprzedni wlasciciel przy ok 60kkm wymieniał świece zapłonowe w ASO. Patrząc po dostępnie do świec, pewnie trzeba do tego zdejmowac kolektor = zdejmować tą pokrywkę. ASO + zdejmowanie + zakładanie = wyciek

          Co do lewego powietrza tez ma to sens bo rozgrzany silnik na wolnych obrotach ma - jak to ktoś okreslił w innym wątku - czkawkę (nierytmiczne wibracje wyczuwalne poprzez fotel kierowcy, np podczas stania na światłach), przy czym brak widocznego falowania obrotów. Co prawda niektórzy piszą że ten typ tak ma ale może po uszczelnieniu się zmniejszy.

          Pytanie zatem skąd wziąść odpowiedni oring (jest to częśc zamienna czy trzeba dopasowywać) i jak zdemontować pokrywkę (ciągnąć, krecić)?

          Komentarz

          • slawoj78
            Ambiente
            • 2012
            • 102
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Daj znać jeżeli uda Ci się znaleźć to lewe powietrze. Mam ten sam silnik i również ma czkawkę. Szukałem nieszczelności ale bez rezultatu.
            Był: Nissan Almera, 2001 rok
            VW Passat, 1999 rok
            BMW 318 iT, 2000 rok
            Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

            Komentarz

            • scasi
              Classic
              • 2010
              • 11

              #7
              Póki co znalazłem podpis tej pokrywki w języku czeskim jako:
              Pøetlakový ventil. Pøi pøetlaku chrání sací potrubí pøed po¹kozením.
              Co wujek google tłumaczy tak:
              Zawór bezpieczeństwa. Kiedy ciśnienie w kolektorze dolotowym chroni przed uszkodzeniem.

              Komentarz

              Pracuję...