mirek_p11, przez tiry może też choć nie zapominajmy, że jak ją projektowano to wogóle nie przewidywano takiego ruchu i takich ciężarów
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
[AGU] Chodzi na 3 gary na niskich obrotach, na wyższych OK.
Zwiń
X
-
[AGU] Chodzi na 3 gary na niskich obrotach, na wyższych OK.
Witam.
Mam dziwny problem z autem, pacjent to O1 1.8T AGU. Objawy są następujące:
- na wolnych obrotach często chodzi na 3 cylindry, telepie silnikiem. Często oznacza, że nie zawsze. Czasami jest OK.
- podczas jazdy do około 2500 rpm poszarpuje gubiąc zapłony, albo po prostu w ogóle jeden cylinder nie gada. Jeśli się na chwilę depnie i puści, przez kilka sekund pracują wszystkie 4, potem znów szarpie.
- powyżej mniej więcej 3000 jest w porządku, wszystko działa jak złoto.
- zlokalizowałem problematyczny cylinder - 4 licząc od strony rozrządu.
- VAGCOM nie wykazuje ŻADNYCH błędów. Ściślej żadnych silnikowych, misfajerów itp. brak. Jedyne co mu się nie podoba, to jakaś pierdoła z centralnym zamkiem, ale tak już ma od 3 lat.
Wymieniłem świece i cewki. Po wymianie świec na chwilę pomogło, dwa dni było OK i ponownie się wszystko zaczęło sypać. Zostały mi jeszcze przewody zapłonowe, ale w międzyczasie chciałbym się spytać, gdzie ewentualnie jeszcze można szukać przyczyny?
Nie podejrzewam kiepskiej kompresji albo głowicy, bo jak wspomniałem jest to raczej nieregularne zachowanie, a przy awarii mechanicznej zawsze chodziłby na 3 gary niezależnie od sytuacji.
Proszę o jakieś sugestie...
Pozdrawiam,
Andrzej.
Komentarz