Problem z uruchamianiem.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arpo4
    Classic
    • 2013
    • 21

    Problem z uruchamianiem.

    EOT

    Dyno Day 13.04.2013

    1. mirek_p11 13.04 V-tech
    2. piotrek_gdy
    3. gadula007 13.04 V-tech - ale wtedy 1 samochód
    4. mrfazi - odpadam, ewentualnie 20-ty
    5. 4tech
    6. piotrex 13.04 V-tech
    7. McGan
    8. dzajo198
    9. Sewy
    10. sebastian7905 13.04 V-tech
    11. ZAGA198
    12. El Zygmunto
    13.
    14. no4 (wskakuję za Sebastiana jak wypadnie)
    15. lilo jeden czort

    :diabelski_usmiech
  • rytcher
    Rider
    • 2011
    • 420

    #2
    Problem z uruchamianiem.

    Witam!!

    Jestem Tu nowym ale starym posiadaczem skody. Zmusiło mnie do napisania jednak tutaj problem jaki udało mi sie go za pomoca upalnych dni wychwycić. Samochód to:

    Skoda Octavia Q1
    rok:1998
    silnik:1.9TDI 90km agr
    Wyposażenie: GLX
    Przejechane :192tyś

    A więc tak. Problem jest z odpaleniem samochodu podczas upałów. Zostawiam samochód w pracy na słońcu. Np temp.30stopni. Jak kończe prace wchodze heppy do samochodu że już koniec pracy i wreszcie dom a tu.. Samochód kreci kręci i nic! :evil: :twisted: Normalnie kręci na rozruchu ale jak by wgl dawki paliwa nie dostawał. Zauważyłem że przy pozycji II przy rozruchu jak zapalają się kontrolki i nie zapali sie ta od świecy żarowych to nie ma nawet sensu palić bo i tak nie odpali. Pózniej gdy sie zrobi zimniej np wieczorem moge podjechać i zapalić samochód od "szczała" . Samochód oddałem do mechanika. Który podpinał go pod komputer i wskazywało błąd zaworu EGR. Który oczywiście przeczyścił jak i cały dolot itd. Mysleliśmy że może być np czujnik temp. cieczy chłodzącej ale to też nie to bo czujnik jest sprawny. Dodam że dziś rano temp. 12stopni i samochód też miał podobny objaw ale po 3 razie odpalił. Co może być przyczyną? Może ktoś sie z tym spotkał??

    Drugi problem jest taki: Gdzy jadę sobie normalną prędkościa jak i obrotami dajmy np 2000rpm. I nagle musze stanąć np na czerwonym swietle to obroty spadają i obroty zaczynają pływać. Raz mocniej raz mniej a raz wgl. Zauwazyłem że mam do wymiany sprzęgło bo już zaczyna ślizgać. I jak np na postoju (raz na jakiś czas - ale to rzadko ) wcisnę pedał sprzegła i puszcze to tak samo sie zaczyna dziać.

    Był bym bardzo wdzięczny o jakieś sugestie i porady co mam zrobić. Ponieważ nie chce pakować sie w nastepne koszty bo już pieniedzy brak po wymianie łozysk drazków i do tego nieszczęsnej maglownicy;/

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3

      Komentarz

      • rytcher
        Rider
        • 2011
        • 420

        #4
        Ale co ma do tego świeca żarowa? Jak sie ona nie zapali to auto tez nie;/

        [ Dodano: Sro 18 Lip, 12 10:55 ]
        Dobrze Panowie. Jak na razie zrobie program i zobaczymy czy to to.

        Komentarz

        • tryton
          Elegance
          • 2008
          • 935

          #5
          Zamieszczone przez rytcher
          Ale co ma do tego świeca żarowa
          Przeczytałeś wszystko ? świece nie mają nic do tego . W poście masz podane teoretyczne przyczyny
          1. Akumulator
          2. Rozrusznik
          3. Pompa paliwa
          4. Czujnik temp itd
          Podane są też sposoby usunięcia usterki między innymi zmiana dawki rozruchowej lub zmiana całej mapy przez tunera . Ogólnie problem znany i wielokrotnie poruszany na forum

          Komentarz

          • rytcher
            Rider
            • 2011
            • 420

            #6
            No ale pisze że jak mi sie kontrolka od świec nei zapali to auto nie zapali wgl. A jak zapali sie i zgasnie to zapali od szczała.

            Komentarz

            • tryton
              Elegance
              • 2008
              • 935

              #7
              Na początku post ten porusza problem z paleniem na zimnym a jak poczytasz dalej to dojdziesz do problemów z paleniem na ciepło .

              [ Dodano: Sro 18 Lip, 12 11:43 ]
              a tu masz inne fora w których też na ten temat piszą


              [ Dodano: Sro 18 Lip, 12 11:46 ]
              wystarczy odwiedzić wujka google a zgłębisz temat dogłębnie

              Komentarz

              • srubox
                Drive
                • 2007
                • 91

                #8
                Jak sie nie zapala kontrolka swiec...to przekaznik 109...poprawic luty i przeczyscic...powinno byc dobrze.

                Komentarz

                • MikeTDI
                  Classic
                  • 2007
                  • 4

                  #9
                  U mnie też przyczyną podobnych objawów był przekaźnik główny silnika (on ma właśnie numer 109 jeżeli dobrze pamiętam). Silnik raz palił normalnie, a raz wcale. W ASO sprzedali mi taki przekaźnik chyba od Sharana, ale od razu wydał mi się jakiś "delikatniejszy" (lżejszy). Działał normalnie dopóki się nie zagrzał. A że ten przekaźnik jest zwarty zawsze jak włączony jest zapłon, to miałem problemy z odpalaniem. Zawsze po jeździe musiałem poczekać kilka minut aż ostygnie zanim odpalił, a nawet jak samochód stał ze zgaszonym silnikiem, ale na zapłonie (potrzebowałem wycieraczek/szyb itp.) też nie chciał odpalić.
                  Na szczęście nie wyrzuciłem oryginalnego przekaźnika. Otworzyłem go i znalazłem zimny lut. Po poprawieniu lutu i zamontowaniu przekaźnika w aucie problemy się skończyły. Jeżdżę już od tej pory 4 lata i nic się nie dzieje.

                  Pozdrawiam
                  Silver TDI 90KM

                  Komentarz

                  • rytcher
                    Rider
                    • 2011
                    • 420

                    #10
                    Panowie mam takie pytanie szybkie. Kupująć na alledrogo kabelek Vag tak iza 40zł co do pcta podłaczyć mozna samemu jakoś podnieść dawkowanie paliwa? To jutro rozbieram ten przekaznik. I lutuje wszystko od nowa tam co jest A kabel nie majątek zawsze pomoże. Np musze spr ster komfort bo nei chodzi mi lusterko i centralny w prawych drzwiach

                    Komentarz

                    • mobi65
                      Rider
                      • 2009
                      • 291

                      #11
                      sprawdz bezpiecznik ten w skrzynce przy drzwiach , mialem podobnie wymienilem i bangla byl slaby styk w gniezdzie bezpiecznika

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        #12
                        Zobacz w czasie gdy nie chce zapalić ile obrotów pokazuje obrotomierz przy kręceniu rozrusznikiem.
                        Powinno być ok 200-300obr, a może wcale się nie podnosi?
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • rytcher
                          Rider
                          • 2011
                          • 420

                          #13
                          Szczerze to nigdy nie zwracałem uwagi ile ma obrotów. Ponieważ nie jestem zwolennikiem długiego kręcenia silnikiem. Ale uważam że rozrusznik kręci ok. Tak jak zawsze. Jak na zimnym. Ale wątpie aby to był rozrusznik. Nigdy problemów z nim nie miałem. Ok to dziś sprawdze tak : przekażnik 109N , wszystkie bezpieczniki (spr. już pod maską i wszystkie są ok) i obroty na rozruchu. A jak sie nie uda to korekta dawki paliwa u kolegi.

                          [ Dodano: Pon 23 Lip, 12 23:16 ]
                          A więc takie pytanie. Czy za pomocą kabelka Vagowskiego kupionego na alledrogo można podnieść dawke startową?? Np programem VCDS?? Gdześ czytałem ale nie wiem gdzie;/

                          [ Dodano: Wto 24 Lip, 12 15:01 ]
                          Witam! Syzbkie pytanie! chce kupić

                          Czy za jego pomocą moge skorektować dawkowanie paliwa przy starcie?

                          [ Dodano: Pią 27 Lip, 12 06:33 ]
                          Doszedł nowy problem. Auto nie chce dziś rano zapaić przy temo 15stopni. Wgl swiece żarowe sie nie świecą. Po odłaczeniu czujnika temp chlodzącej dalej nic. Coś mi sie wydaje że to wina komputera i oprogramowania.

                          Komentarz

                          Pracuję...