[O1] Słabo pali ciepły/zimny, przyczyna niepewna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dziadek:)
    Classic
    • 2013
    • 1

    [O1] Słabo pali ciepły/zimny, przyczyna niepewna

    Ja mam jeszcze pytanie, czy ktoś z nieobecnych 13.04, chciałby może shamować autko jeszcze 20.04 w cenie 50zł?
  • Warmous
    Classic
    • 2012
    • 4

    #2
    [O1] Słabo pali ciepły/zimny, przyczyna niepewna

    Witam!
    Auto odkąd pamiętam słabo paliło, raz wymieniona pompa na używke, zniwelowała trochę problem, zmiana lejących wtrysków też nieco poprawiła palenie, ale nadal było coś nie tak. Dzisiaj - po 5 poprzednich mechanikach, twardo twierdzących że trzeba kupić kolejną pompę - natrafiłem na ciekawą diagnozę.

    Mechanik, a właściwie pompiarz, twierdzi że usterką nie jest pompa, lecz niejaki sterownik pompy wtryskowej, którego naprawa miałaby kosztować 300 zł. Panu miło podziękowałem, wziąłem numer na wszelki wypadek, jednak odkąd szukałem informacji o problemie palenia, nigdy nie słyszałem o takowym sterowniku pompy.

    I tutaj pojawia się pytanie. Czy takie coś w Skodzie Octavii AGR istnieje, czy nie?
    Mozliwe że pytanie jest banalne, ale byłem u tylu znawców, diagnostyków, mechaników, pompiarzy, że już jestem skołowany i niezbyt wiem komu ufać.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      w twojej pompie nie ma jakotakiego sterownika jest tylko nastawnik .problem z paleniem mozna rozwiazac na 2 sposoby w zaleznosci jak zle pali auto mozna zmienic w minimalnym zakresie dawke rozrychowa w adaptaciach i to pomaga czasami .a najlepszym rozwiazaniem jest korekta mapy rozruchowej w programie co kosztuje ok 300-400 pln .ale jest jeszcze jedno wazne pytanie co do problemów z paleniem na ciepłym silniku w jakim stanie jest akumulator i rozrusznik , bojesli aku i rozrusznik bedzie słabe to tez bedzie problem z palenim . jak chesz to mozemy sie spotkac to zobacze jak to wyglonda u ciebie i cos ci doradze .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • dorniery1
        Classic
        • 2012
        • 3

        #4
        miałem ten sam problem - zmiana dawki startowej czyli przeprogramowanie sterownika pomogło -teraz czy ciepły czy zimny pali na strzała (przebieg 230.000. AGR - motor nie do zdarcia) :lol:

        [ Dodano: Sob 21 Lip, 12 10:29 ]
        dodam chodzi mi o sterownik - komputer przy podszybiu - czyli zmiana mapy

        Komentarz

        • Warmous
          Classic
          • 2012
          • 4

          #5
          Zamieszczone przez german81
          w twojej pompie nie ma jakotakiego sterownika jest tylko nastawnik .problem z paleniem mozna rozwiazac na 2 sposoby w zaleznosci jak zle pali auto mozna zmienic w minimalnym zakresie dawke rozrychowa w adaptaciach i to pomaga czasami .a najlepszym rozwiazaniem jest korekta mapy rozruchowej w programie co kosztuje ok 300-400 pln
          Rozumiem, że taka cena obowiązuje u Ciebie? Akurat jestem spod wrocławia, więc daleko nie mam, z tym że póki co oddam auto do mechanika - mam 3 pompy, niech wybierze najlepszą i wsadzi - a potem jade nad morze, więc najszybciej na początku sierpnia bym się zdecydował.

          Opiszę jednak szerzej usterkę.
          Po wymianie aku, problem ustępuje na tydzien, może dwa, ale potem to samo. Rozrusznik raczej ok, nigdy nie było większych problemów żeby zakręcił, ale poprostu długo kręcił. W zimie np. chyba nigdy mnie nie zawiódł. Czasami pokręcił kilka sekund, puścił białego bąka, ale odpalił.
          Sytuacja się poprawia po odłączeniu czujnika temperatury, ale problem nie znika. Wtedy rozruch zmniejsza się do jednego obrotu wału i zaskakuje. Dodam tylko że zamontowany zaworek zwrotny, nie poprawił sytuacji(może troszeczkę na ciepłym, ale to jest niezauważalne, bo te 2-3 razy wał się kręci).

          @edit
          Podobno mechanicy zwiększyli już dawkę startową w vagu maksymalnie.

          @up
          Mam 250 tys i obawy że był kręcony o jakieś 50, może nawet 100, bo auto wcześniej było przedstawiciela handlowego. Tutaj już wszystko ma prawo odmówić posłuszeństwa ;p

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            ja sie nie zajmuje zmiamami w programie a co do ceny to w takich granicach jest to robione u tunera
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • Warmous
              Classic
              • 2012
              • 4

              #7
              Jakiś dobry i tani tuner z okolic wrocka?

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                spróbuj podjechac do ECU projekt
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • Warmous
                  Classic
                  • 2012
                  • 4

                  #9
                  Witam ponownie!
                  Dzisiaj odebrałem samochód po wymiane pompy i dwóch wtrysków.
                  Autko dostało jakieś 20 koni więcej(albo poprostu w końcu ma 90KM), nareszcie nie jest mulne, na ciepłym pali nieźle - napewnoe lepiej niż wcześniej, ale na zimnym jest to samo.
                  Mechanik mówi że musi ustawić lepiej kąt wtrysku i sprawdzić jakieś ciśnienie(w cylindrach?). Skasowal mnie za to 1350 zł. Po czym powiedział że jak auto nadal nie będzie palić to rozrusznik do regeneracji.
                  Podobno pobiera 300mA, a powinien 200mA - albo cos w tym stylu powiedział mi mechanik.

                  Czy to możliwe że większy pobór prądu wpływa na takie problemy z rozruchem? Czy może należy podziękwoać już mechanikowi?


                  No i druga sprawa. Dzwoniłem do tunera z wrocławia. Kumpel dał mi namiary, robił mu kilka samochodów, podobno dobry, chociaż niezbyt tani.
                  Facet całkiem miły, jak usłyszał że chce korekcji map, to odrazu zapytał czy źle pali i czy w ogóle nastawnik pompy jest dobrze ustawiony. Wg niego korekcja nic nie da i jest to wina nastawnika. Zaproponował żebym zostawił u niego auto na 2 godziny i on by się tego podjął.

                  Teraz pytanie kto ma rację i czy w jakiś sposób vagiem można sprawdzić ustawienie nastawnika.

                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • juri
                    Rider
                    • 2010
                    • 349
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    nie będę zakładać nowego tematu, mój problem[silnik 1.9 tdi asv]
                    Od jakiegoś czasu pierwszy rozruch, silnik dłużej zakręci, odpali, poleci niebieski dym,
                    była robiona uszczelka pod głowicą zimą tego roku, a ten objaw zaczął się późną wiosną.
                    Dawki paliwa sprawdzone prawidłowe, akumulator sprawny, rozrusznik sprawny prawidłowy pobór,
                    Czy to będzie wina pompy wtryskowej, możne nastawnik pompy lub kąty wtrysków?
                    Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Zamieszczone przez juri
                      Czy to będzie wina pompy wtryskowej, możne nastawnik pompy lub kąty wtrysków
                      Wykonaj logi statyczne VCDSem lub VAGiem....
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • juri
                        Rider
                        • 2010
                        • 349
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Do tygodnia czasu może uda mi się zrobić logi, wtedy będzie wiadomo?
                        Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                        Komentarz

                        Pracuję...