Chcialbym wykonac czyszczenie kolektora dolotowego oraz zaworu egr.
Jako ze nie mam za bardzo pojecia jak do tego podejsc, prosilbym o wskazowki jak zdemontowac kolektor, na co zwrocic uwage by bezproblemowo zabieg wykonac ?
Prosta czynnosc.
Trzeba miec tylko dlugi klucz nasadowy zeby odkrecic kolektor.
Kolektor sklada se z 2 czesci.
Jak go bedziesz czyscil to wymien przy okazji swiece bo wtedy jest latwy dostep do nich.
Mam jeszcze pytanie, zauwazylem ze kolektor mam uszczelniony bialym silikonem.
Czy oryginalnie powinna byc uszczelka ???
Jesli tak, jaki mogl byc powod ze ktos polozyl silikon ??
Czy warto zainwestowac w uszczelke, czy tez na silokon uszczelnic ??
Oryginalnie jest uszczelka a nawet 2.
Masz jedna przy glowicy a driga dzieli kolektor na 2 czesci.
Ktos nie mial uszczelki wiec zastosowal silikon.
Mozna tak i tak, ja wole uszczelke.
Zrobilem to mniej inwazyjnie niz kolega wyzej, z racji braku doswiadczenia nie odwazylem sie zaszalec.
Przepustnice wyczyscilem bez demontazu z przewodow, kolektor sciagnalem tylko gorny, porzadnie go potraktowalem benzyna + srodek do czyszcz. silnikow. Kolektor dolny przeczyscilem poprzez wlozenie szmatek z benzyna.
Nie wiem czy czyszczenie bylo uzasadnione, w przepustnicy jak i kolektorze bylo troche oleju na sciankach i czarny nalot. Zeszlo bardzo latwo, zadnego skrobanka.
Zeby auto dostalo wigoru nie zauwazylem, raczej profilaktyka.
Uszczelka byla, alez obydwu stron z warstwa silikonu, nalozylem nowy wysokotemperaturowy.
Komentarz