Problem z olejem w silniklu 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maras83
    Classic
    • 2011
    • 2

    Problem z olejem w silniklu 1.4 TSI

    piramida, 11,8kg a twoje ile?
  • zborciu
    Classic
    • 2010
    • 10

    #2
    Problem z olejem w silniklu 1.4 TSI

    Witam kolegów.
    Mam pytanie. Posiadam O II FL z 2011 roku z marca. Mam przejechane 25 tys. km. Nie jeżdżę ani super szybko ani super wolno, po prostu normalnie, głównie miasto czasami poza. I właśnie wczoraj zauważyłem jak zapaliła mi się lampka sprawdź olej. I jak sprawdziłem poziom oleju na gorącym silniku to nie było praktycznie nic na bagnecie, natomiast dzis rano po nocce i staniu na równym poziomie mam minimalnie (3mm) ponad stan minimum. Sprawdziłem pod spodu nic nie kapie ani nic nie jest morko więc raczej to chyba silnik bierze. I w związku z tym mam pytanie. Czy ktoś ma lub miał podobne problemy w tym silniku? I czy to jest w granicach normy (bo wg. mnie to nie żeby silnik brął ok. 1L oleju na 8 tys. km) zwłaszcza nowy. Może jakieś sugestie co z tym fantem zrobić i jakieś rady jak rozmawiać z serwisem aby nie być na straconej pozycji. Samochód jest jeszcze na gwarancji.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • pascal
      Rider
      • 2009
      • 510
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      poziom oleju sprawdza sie kilka minut po wyłączeniu silnika, więc z tego co piszesz masz go za mało. dolej i obserwuj, to ze troche bierze oleju to nic takiego chyba.

      Komentarz

      • zborciu
        Classic
        • 2010
        • 10

        #4
        Jak bierze trochę to na pewno bym sie nie przejmował ale gdzies koło pewnie 3 litrów oleju na 25 tyś to mi się wydaje że trochę dużo, chyba że te typy tak mają

        Komentarz

        • Wojtas_Poznań
          RS
          • 2010
          • 2822

          #5
          Zamieszczone przez zborciu
          chyba że te typy tak mają
          w 1.8tsi to i owszem, skarżyli się niektórzy na forum że im oliwy dużo zjadło, ale żeby tak się działo w 1.4tsi to nie przypominam sobie :idea:
          SPOT Poznań:
          .....
          ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


          Error 503 Wojtas Unavailable :P

          Komentarz

          • matwrc
            Ambiente
            • 2010
            • 235

            #6
            Tym tematem swego czasu interesowałem się bardzo. Niewielu mechaników zna się na silnikach TSI/TFSI. Audi (konstruktor technologii TSI) uważa za normalne, że wydajny turbodoładowany benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem przepala olej. Standardowy objaw to przysmolona chromowana końcówka wydechu.
            Ten typ tak ma - po prostu.
            Nie wiem jak jest z 1.2 TSI, ale 1.4 TSI trochę pali, 1.8 TSI pali więcej, a 2.0 TSI jeszcze więcej.
            U mnie do pierwszego przeglądu przy 24 tys. silnik wziął niecałe 2 litry oleju. Po pierwszym przeglądzie i zalaniu nowym olejem po 9tys. km nie widać ubytku oleju, więc u mnie wychodzi na to, że spalanie oleju po pierwsze wymianie zniwelowało zużycie.
            Kolega ma 1.4 TSI i dolewa pół litra oleju na pół roku. Osobiście nie znam nikogo z 2.0 TSI, ale na forum audi temat jest dobrze znany i tam do 2.0 TFSI dolewają systematycznie uznając, że TTTM i się tym nie przejmują.

            Komentarz

            • Eidos71
              RS
              • 2011
              • 2050
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Ja w swoim 1.4 TSI przez 13500 km (jeżdżąc na oliwie zalanej fabrycznie) dolałem ok. 250 ml oleju (ok. 65 % przebiegu to trasa, reszta - miasto wojewódzkie) :diabelski_usmiech Wydaje mi się, że łykanie oleju przez silnik zależy (w nowym aucie) od stylu jazdy i tego, jaki stosunek procentowy przebiegu to trasa, a jaki - miasto.
              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
              MOJA FURKA

              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

              Komentarz

              • palioza
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 417

                #8
                A skad wiesz, ze 3litry CI wzial? imho z min do max bagnetu to nie jest 3 litry, a max litr, a jak wzial litr na 25kkm to nie ma tragedii.
                Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                Komentarz

                • gieu
                  Rider
                  • 2009
                  • 607
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Instrukcja obsługi, strona 148, "Regularna obsługa techniczna":

                  Zużycie oleju bardzo mocno zależy od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. W zależności od sposobu jazdy zużycie oleju może wynosić do 0,5 l/1 000 km. Normalne jest, że zużycie oleju nowego silnika osiąga swoją najmniejszą wartość dopiero po pewnym czasie. Dlatego zużycie oleju w nowym samochodzie można oszacować dopiero po przejechaniu około 5000 km.
                  Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                  Komentarz

                  • zborciu
                    Classic
                    • 2010
                    • 10

                    #10
                    Dziękuje koledzy za wyczerpujące i dokładne odpowiedzi. Na wstepię chciałbym przeprosić gdyż tak naprawdę ubytek oleju można okreslić po dolaniu go do silnika (tak jak kolega Palioza napisał). Przed chwilą dolewałem olej i rzeczywiście nie ma tragedii. DOlałem tylko 0,8 L (około) oleju. Bardzo przepraszam że wprowadziłem w błąd. Jesli piszecie i instrukcja tak ma napisane (przyp. kolega Eidos71) że te silniki trochę biorą to się uspokoiłem. Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia i pomoc.
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • vaz
                      Elegance
                      • 2010
                      • 799
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Eksploatacyjne ubytki oleju można zmniejszyć stosując olej z najniższym wskaźnikiem Noack.
                      Zastanawiam się, czy pomiar poziomu oleju na gorącym silniku kilka minut po jego wyłączeniu nie fałszuje pomiaru mimo, że zgodne jest to z instrukcją obsługi. W moim przypadku zmierzony w ten sposób poziom zawsze jest ledwo na końcu bagnetu i nie jest wyświetlany przy tym komunikat "check oil level", który z kolei pokazuje się, gdy na zimnym silniku poziom oleju jest w 1/3 dolnej normy na bagnecie.
                      Antyfotoradar Valentine1
                      Harry II Classic+Sirio ML145

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        #12
                        Ja przez pierwsze 30 tyś też wlałem ok 1 litra.

                        Teraz wogóle nie bierze oleju (a w zasadzie ja przesłem sprawdzać jego poziom :wink: )

                        Komentarz

                        Pracuję...