piramida, 11,8kg a twoje ile?
Problem z olejem w silniklu 1.4 TSI
Zwiń
X
-
Problem z olejem w silniklu 1.4 TSI
Witam kolegów.
Mam pytanie. Posiadam O II FL z 2011 roku z marca. Mam przejechane 25 tys. km. Nie jeżdżę ani super szybko ani super wolno, po prostu normalnie, głównie miasto czasami poza. I właśnie wczoraj zauważyłem jak zapaliła mi się lampka sprawdź olej. I jak sprawdziłem poziom oleju na gorącym silniku to nie było praktycznie nic na bagnecie, natomiast dzis rano po nocce i staniu na równym poziomie mam minimalnie (3mm) ponad stan minimum. Sprawdziłem pod spodu nic nie kapie ani nic nie jest morko więc raczej to chyba silnik bierze. I w związku z tym mam pytanie. Czy ktoś ma lub miał podobne problemy w tym silniku? I czy to jest w granicach normy (bo wg. mnie to nie żeby silnik brął ok. 1L oleju na 8 tys. km) zwłaszcza nowy. Może jakieś sugestie co z tym fantem zrobić i jakieś rady jak rozmawiać z serwisem aby nie być na straconej pozycji. Samochód jest jeszcze na gwarancji.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.
Pozdrawiam
-
-
Tym tematem swego czasu interesowałem się bardzo. Niewielu mechaników zna się na silnikach TSI/TFSI. Audi (konstruktor technologii TSI) uważa za normalne, że wydajny turbodoładowany benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem przepala olej. Standardowy objaw to przysmolona chromowana końcówka wydechu.
Ten typ tak ma - po prostu.
Nie wiem jak jest z 1.2 TSI, ale 1.4 TSI trochę pali, 1.8 TSI pali więcej, a 2.0 TSI jeszcze więcej.
U mnie do pierwszego przeglądu przy 24 tys. silnik wziął niecałe 2 litry oleju. Po pierwszym przeglądzie i zalaniu nowym olejem po 9tys. km nie widać ubytku oleju, więc u mnie wychodzi na to, że spalanie oleju po pierwsze wymianie zniwelowało zużycie.
Kolega ma 1.4 TSI i dolewa pół litra oleju na pół roku. Osobiście nie znam nikogo z 2.0 TSI, ale na forum audi temat jest dobrze znany i tam do 2.0 TFSI dolewają systematycznie uznając, że TTTM i się tym nie przejmują.
Komentarz
-
-
Ja w swoim 1.4 TSI przez 13500 km (jeżdżąc na oliwie zalanej fabrycznie) dolałem ok. 250 ml oleju (ok. 65 % przebiegu to trasa, reszta - miasto wojewódzkie) :diabelski_usmiech Wydaje mi się, że łykanie oleju przez silnik zależy (w nowym aucie) od stylu jazdy i tego, jaki stosunek procentowy przebiegu to trasa, a jaki - miasto.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
A skad wiesz, ze 3litry CI wzial? imho z min do max bagnetu to nie jest 3 litry, a max litr, a jak wzial litr na 25kkm to nie ma tragedii.Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)
Komentarz
-
-
Instrukcja obsługi, strona 148, "Regularna obsługa techniczna":
Zużycie oleju bardzo mocno zależy od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. W zależności od sposobu jazdy zużycie oleju może wynosić do 0,5 l/1 000 km. Normalne jest, że zużycie oleju nowego silnika osiąga swoją najmniejszą wartość dopiero po pewnym czasie. Dlatego zużycie oleju w nowym samochodzie można oszacować dopiero po przejechaniu około 5000 km.
Komentarz
-
-
Dziękuje koledzy za wyczerpujące i dokładne odpowiedzi. Na wstepię chciałbym przeprosić gdyż tak naprawdę ubytek oleju można okreslić po dolaniu go do silnika (tak jak kolega Palioza napisał). Przed chwilą dolewałem olej i rzeczywiście nie ma tragedii. DOlałem tylko 0,8 L (około) oleju. Bardzo przepraszam że wprowadziłem w błąd. Jesli piszecie i instrukcja tak ma napisane (przyp. kolega Eidos71) że te silniki trochę biorą to się uspokoiłem. Jeszcze raz dziękuję za wyjaśnienia i pomoc.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Eksploatacyjne ubytki oleju można zmniejszyć stosując olej z najniższym wskaźnikiem Noack.
Zastanawiam się, czy pomiar poziomu oleju na gorącym silniku kilka minut po jego wyłączeniu nie fałszuje pomiaru mimo, że zgodne jest to z instrukcją obsługi. W moim przypadku zmierzony w ten sposób poziom zawsze jest ledwo na końcu bagnetu i nie jest wyświetlany przy tym komunikat "check oil level", który z kolei pokazuje się, gdy na zimnym silniku poziom oleju jest w 1/3 dolnej normy na bagnecie.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
Komentarz