[O1]Klimatyzacja nie działa na postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • erwin83
    Classic
    • 2011
    • 6

    [O1]Klimatyzacja nie działa na postoju

    dla mnie ten weekend odpada. nie ma mnie w Ełku
  • WarFan
    Classic
    • 2010
    • 37

    #2
    [O1]Klimatyzacja nie działa na postoju

    Witam. Problem polega na tym, że klimatyzacja nie bardzo chce działać na postoju, nawet wtedy gdy wciskam mocniej pedał gazu. Silnik to 1.9 TDI, zaobserwowałem, że nie kręci wentylator klimatyzacji tzn. podczas włączenia climatronica dostaje chyba jakiegoś impulsu, zakręci i obroty wentylatora spadają do zera, nawet podczas próby podnoszenia obrotów silnika. Inna sytuacja jest natomiast podczas jazdy, bo wtedy klima działa nienagannie. Niewiem gdzie szukać przyczyny. Słyszałem opinie że wentylator powinien działać cały czas, gdy klima jest włączona. Czy to prawda? Bardzo proszę o pomoc.

    BTW żeby nie zakładać oddzielnego tematu, mógłby mi ktoś opisać jak krązy paliwo w tych przewodach? Gdzie jest zasilanie itp.



    Szukałem po googlach jakiegoś schematu silnika TDI ale albo słabo szukam albo niewiem za dobrze co wpisywać. Prosze o pomoc bedę dozgonnie wdzięczny.

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3
      4 przewód z baku
      1 przewód po filtrze do pompy
      2 powrót z pompy
      3 powrót do baku
      czyli paliwo zaciągane jest przewodem 4 przechodzi przez filtr i 1 idzie do pompy . Nadmiar wraca przewodem 2 wchodzi na zawór zwrotny ( podgrzewacz) i 3 wraca do baku

      Komentarz

      • Kicer
        Ambiente
        • 2011
        • 217

        #4
        Moze masz coś nie tak z wentylatorem lub jego sterowaniem, albo sam czujnik ciśnienia czynnika. Przekroczenie pewnej wartości ciśnienia czynnika powoduje wyłączenie kompresora.

        Ale co i jak to już dłubanina. Najlepiej na poczatek podłączyć kompa i zajrzeć w wartości mierzone sterownika klimy.

        Pozdrawiam MArcin
        Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          Wina leży po stronie nie działającego wentylatora klimatyzacji. Po włączeniu klimy powinny pracować oba wentylatory, aby właśnie podczas postoju był zapewniony przepływ powietrza chłodzącego chłodnice, podczas jazdy jest ok, ponieważ przepływ powietrza zapewnia ruch pojazdu i dlatego klima chłodzi prawidłowo. Wymienić wentylator i powinno być OK.
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • damian1975
            RS
            • 2012
            • 4113
            • Superb III (3V3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez K_Popiel
            Wina leży po stronie nie działającego wentylatora klimatyzacji. Po włączeniu klimy powinny pracować oba wentylatory, aby właśnie podczas postoju był zapewniony przepływ powietrza chłodzącego chłodnice, podczas jazdy jest ok, ponieważ przepływ powietrza zapewnia ruch pojazdu i dlatego klima chłodzi prawidłowo. Wymienić wentylator i powinno być OK.
            Dokładnie jak napisał kolega,po włączeniu klimy obydwa wentylatory muszą chodzić,przerobiłem to u siebie nie dalej jak dwa tygodnie temu,wymiana wentylatora i klima zaczęła chłodzić jak powinna :szeroki_usmiech
            TAXI 2153 CHYBIE KATOWICE

            Komentarz

            • WarFan
              Classic
              • 2010
              • 37

              #7
              A jakbym spiął na krótko ten wentylator i by się okazało że działa to znaczy że sterownik uszkodzony ?

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Jeżeli jeden wentylator działa a drugi nie to ewidentnie wentylator jest padnięty są spięte razem i jak pracują to oba Można go podpiąć pod 12V i sprawdzić czy pracuje tak dla pewności.
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • Emef
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 123

                  #9
                  Czasami pukanie śrubokrętem po szczotkach na silniczku wiatraka pomaga na krótką chwile spróbuj tego jeśli nie załączy się bezpośrednio z aku.
                  moja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  Komentarz

                  • aro333
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 167
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Ha a mi wlasnie na wczasach ,zmieniony wentyl ten wiekszy zaszfankowal.Ciut obok tematu pisze ale to jest ciekawostka jak dla mnie. Znowu myslalem ze szlak trafil szczotki a tu zonk - odkrecil sie wentylator od osi silnika i spadl . No i walka na parkingu campingowym ze srubami.Udalo sie , nawet w oslonie wiatraka od strony chlodnicy, siedziala sobie srubka nakrecana na oske silnika.

                    Komentarz

                    • bkwiecien
                      Classic
                      • 2021
                      • 10

                      #11
                      Cześć! odświeżam temat. też mam problem na postoju z klimatyzcją. W zasadzie to mam wrażenie że w ogóle nie chłodzi tylko wieje ciepłe powietrze jak sie zatrzymam. Chłodnicę klimtyzacji wymieniłem rok temu bo lamelki miałem pouszkadzane. Wiec to raczej nie to (kupilem OEM). Co jeszcze obstawiacie?

                      Komentarz

                      • bkwiecien
                        Classic
                        • 2021
                        • 10

                        #12
                        edit: doszukalem sie że winny może wentylator albo np. czujnik temperatury. Tutaj sporo informacji na temat tego problemu. https://dailydriver.pl/porady/techni...wne-przyczyny/

                        brat mowił mi jednak że może to być też zawór rozprężny. Tylko jak dojść do tego, że ten zawór faktycznie jest niesprawny? jak go sprawdzić?

                        Komentarz

                        Pracuję...