[O2] 2.0 TDI BMM z DPF: Ile gram popiołu zapcha DPF na dobre

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bogzio
    Classic
    • 2012
    • 4

    [O2] 2.0 TDI BMM z DPF: Ile gram popiołu zapcha DPF na dobre

    Na co dzień nie latam polnymi drogami, dzisiaj jak widać na zdjęciu troche pojezdzilem ,ale powoli, cos tam sie pobrudziło, ale głownie progi i dół do listwy, góra i lustra nie. Wszystko pewnie zależy od prędkości i czy skręcasz czy nie.

    Co do samych kloszy, to nawet na tych porysowanych, ale na srebrnym tle nie bylo widac, dopiero jak czarne tło przyszło to pojawiła sie masakra. Patrzyłem w międzyczasie na wiele Octavii i wszystkie ładnie wyglądały, ale jak sie przypatrzyło to też spękane i porysowane.
  • andrzejkaczor
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    [O2] 2.0 TDI BMM z DPF: Ile gram popiołu zapcha DPF na dobre

    Witam,

    Moja Skoda Octavia II z silnikiem 2.0 TDI BMM rok produkcji 2006.IX (modelowy 2007) z DPF przejechała już 265 tys. km. Pierwsze cztery lata samochód śmigał w Reichu po Autobahn-ach. Dwa lata temu samochód trafił w moje ręce z przebiegiem 225 tys. km, DPF nie był nigdy wymieniany. Po pół roku od nabycia samochodu robię regularne odczyty masy popiołu MVB 086.2 (niem. Aschemasse):
    1/ styczeń 2011: masa popiołu – 79 gram
    2/ wrzesień 2011: masa popiołu – 86 gram
    3/ marzec 2012: masa popiołu – 89 gram
    4/ lipiec 2012: masa popiołu – 91 gram

    Ostatnio się dowiedziałem, że wg zaleceń producenta DPF powinienem wymienić jeśli masa popiołu przekracza 60 gram. W ASO Kraków to dość droga rzecz, bo kosztuje 8 tys. części + 0.5 tys. robocizna. Na razie jeżdżę na tym co mam, bo z DPFem nie mam najmniejszych problemów (żadnych migających kontrolek od DPF i świec żarowych, ani o niesprawności silnika "check engine"). Aczkolwiek rozważam różne scenariusze, w tym pro i anty-ekologiczne. Wczoraj wymusiłem wypalanie DPFa (wg instrukcji „Diesel Particle Filter Emergency Regeneration”), ale to nie zmniejszyło masy popiołu.

    Moje pytanie do Państwa: przy jakiej masie popiołu w końcu filtr się zapcha i dalsza jazda będzie niemożliwa? Czy ktoś czytał masę popiołu MVB 086.2 gdy DPF spowodował poważne kłopoty (uniemożliwienie dalszej jazdy)? A może powinienem uwagę skierować na czujnik różnicy ciśnień przed i po DPF, tj. MVB 067.3 i MVB 067.4 (niem. Druckdifferenz, Offset Differenzdruck)? Pomiary MVB 067.3 i MVB 067.4 z marca 2012 na biegu jałowym to odpowiednio: 0.00 i -10.20. Nic mi to nie mówi, dużo czy mało?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

    PS. Dodam jeszcze, że zapełnienie filtra w procentach MVB 075.3 (niem. Beladungskoeffizient, u innych ang. Lambda) zawsze było ZEROWE ilekroć podłączałem się z interfejsem. A tak naprawdę ta wartość nie może być w procentach, bo u innych wyszło 184.6% (-->patrz roziok 01-04-2011, 12:34 na http://forum.vw-passat.pl).

    PS2. Czy to możliwe, że przez zapełnionego DPFa moc silnika jest mniejsza od specyfikacji producenta 205 km/h. Na prostej V_max to 188 km/h - na piątce i na szóstce to samo (na 5 max obr 4200, na 6 max obr 3700)?

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      andrzejkaczor, jedziesz do dobrego tunera , dajesz 1,5 tysiąca a nie 8 za nowy dpf w aso. i pozbywasz się ustrojstwa raz na zawsze :wink:

      Komentarz

      Pracuję...