[O1] Bicie kierownicy przy przyspieszaniu w zakresie 90-140k

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czubek3
    Classic
    • 2011
    • 8

    [O1] Bicie kierownicy przy przyspieszaniu w zakresie 90-140k

    ewka23, a ja miałem dwukrotną wartość abonamentu (bo jak brałem to była jakas promocja).
  • goryl3
    Ambiente
    • 2010
    • 126

    #2
    [O1] Bicie kierownicy przy przyspieszaniu w zakresie 90-140k

    Witam

    Pacjent Octavia I 1.9 TDI AHF 110(140KM), 1998r. 220 000km

    Mam od pewnego czasu problem z biciem kierownicy, występuje on jedynie w zakresie prędkości 90-140km/h i tylko przy przyspieszaniu. Przy hamowaniu, hamowaniu silnikiem, jeździe na luzie nie bije nic. Końcówki drążków kierowniczych, łożyska w kołach, klocki, tarcze zostały w ostatnim czasie zmienione. Nowe jest także sprzęgło SACHS i włożone jest koło zamachowe jednomasowe. Drążki kierownicze nie mają luzów. Tuleje wahaczy mają niecały rok (TRW).
    Nie wymienione są (prawdopodobnie od nowości) - łączniki stabilizatora (nie tłucze się nic), sworznie wahaczy (na szarpakach przy przeglądzie nie miały luzów), przeguby wewnętrzne.
    Felgi są proste, koła są wyważone, były przekładane przód na tył, opony zamieniane na felgach po kilka razy itp....
    Mam wrażenie lekkiego luzu na przekładni, wyczuwalny jest on zwłaszcza przy hamowaniu na nierównościach, ale tak było odkąd mam Octavie (2,5 roku) a wcześniej nie było problemu bicia.

    W zakresie 0-90km/h nie bije nic, 90-140km/h bije tylko przy przyspieszaniu ale też nie za każdym razem mniej więcej w 90% przypadków, powyżej 140 do 200km/h nie bije nic.
    Nic też nie stuka, nie dudni itp....

    Czy ktoś ma jakieś konkretne pomysły ?
    Przegrzebałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

    Pozdrawiam
    Paweł
    www.jem-zdrowo.com.pl

    Komentarz

    • masi0
      Classic
      • 2012
      • 16

      #3
      Mam podobnie w 1.8T ale ja mam beznadziejnie krzywe felgi i u mnie kierownica drży przy przyspieszaniu jak i hamowaniu powyżej 90km/h

      geometrię robiłem miesiąc temu, tarcze/klocki mam nowe więc zostają felgi
      191PS/262Nm

      Komentarz

      • adi747
        L&K
        • 2008
        • 1138

        #4
        zmień felgi jak masz jakieś inne a jak nie to może półoś być krzywa i bije w danym zakresie łożysko piasty raczej nie bo na zakrętach by szumiało
        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
        była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
        2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
        JEST
        megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
        octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
        octavia 2 2.0TDI BKD

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          #5
          może źle wyważyli

          w Astrze H miałem podobny klimat - podjechałem do innego wulkanizatora, wrzucił w maszynę i miałem spokój
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • krzys301
            Ambiente
            • 2007
            • 244
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            miałem podobny przypadek za czsu jak miałem corse, przyczyną był luz na przegubie wewnetrznym. Dodam ,ze kiedy wystepowało to bicie na kole kierownicy, drążek zmiany biegów tez wpadał w wibracje.
            wtedy tez robiłem cuda, zanim do tego doszedłem, wyważanie u paru wulkanizatorów, zmiana kól itp.

            Komentarz

            Pracuję...