Witam! takie pytanie mam. czasami, średnio raz w miesiącu to przy zmianie biegów, puszczając sprzęgło to takie mam uczucie jakby coś tak jakby przytarło, tak jakby np łożysko było zapieczone i je ruszyło. wiem że dziwnie pisze ale trudno to opisać. taki dziwny dźwięk przy tym jest. i jeszcze tak nie wiem czy z tym związane, ale czasami wkładając jedynke to zgrzytnie, a sprzęgło wciśnięte do końca. prosze o jakieś sugestie. chodzi o octavie z 2000 roku 1.9tdi
[O1] Alternator a kontrolka ASR
Zwiń
X
-
[O1] Alternator a kontrolka ASR
Witam.
Dzisiaj wymieniałem u mechanika rolkę napędową alternatora. Miała luzy i traciłem co jakiś czas ładowanie.
Po wymianie rolki pojawiły się następujące problemy:
1. Alternator sam się nie wzbudza. Potrzebuje przygazówki tak do 2 tyś obrotów;
2. Po kilku minutach jazdy zapala się kontrolka ASR;
3. Napięcie ładowania akumulatora na biegu jałowym 13,9 V
Dodam, że powyższe zjawiska nie występowały przed wizytą u mechanika.
Pojechałem do mechanika jeszcze raz i stwierdził, że rzeczywiście alternator powinien wzbudzać się sam.
Czy ktoś może pomóc we wskazaniu, co mechanik namieszał ?1.9 TDI - 170 KM
-
-
Witam,
W mojej Octavii też zapala się kontrolka ASR-u. Przy czym w ostatnim miesiącu wymieniłem klocki z przodu i łączniki stabilizatora. Po tych wymianach zaczęła zapalać się kontrolka ASR-u. Generalnie zapalała się po kilku, kilkunastu minutach jazdy, ale nie za każdym razem. Po każdym wyłączeniu silnika kontrolka gasła. Podjechałem na komputer wyświetlił się błąd zacisku przy alternatorze. Później próbowano podłączyć przy zapalonej kontrolce ASR-u, ale nie chciała się włączyć. Dopiero dziś zaświeciła się ponownie. Pojechałem jeszcze raz na komputer i wyświetlił się błąd 175911 (wg. 5 pozycyjnego VAG-u) P1503 (wg EOBD), "sygnał obciążenia akumulatora", "Wiązka przewodów, alternator". I teraz pytanie czy przy wymianie klocków hamulcowych lub łącznika stabilizatora można poluzować wiązkę przewodów od alternatora? W jaki sposób to sprawdzić? Dodam, że przy pomiarze napięcia na ładowaniu akumulatora wynosi 13,7V przy włączonym radiu, świetle, klimie i CB, wg mechanika powinno być ponad 14V.
Proszę o pomoc.
Komentarz
-
-
Koledzy podepnę się pod temat alternatora co by nie zakładać nowego i nie mącić na forum.Wczoraj zrobiłem około 200km i dziś rano jak odpaliłem auto kontrolka ładowania zapaliła się i zgasła kilka razy i jest ok.Zastanawiam się czy już się nie zbliża czas wymiany szczotek lub regulatora napięcia.I pytanie czy jak ściągnę dolną osłonę silnika dam radę te dwie rzeczy wymienić czy trzeba wyciągać alternator.W octavii tego jeszcze nie robiłem a w ''szukaj''nic nie znalazłem na temat takiej operacji.Za porady z góry dziękuję.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
sebu, OK Dzięki.Mam rozumieć że wyciągnę go od spodu skoro będe miał ściągniętą dolną osłonę,przynajmniej tak to rozumuje.Pytam się bo jak pisałem w octavii jeszcze tego nie robiłem a jak zacznę to już do ukończenia.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
sebu, OK Dzięki.Mam rozumieć że wyciągnę go od spodu skoro będe miał ściągniętą dolną osłonę,przynajmniej tak to rozumuje.Pytam się bo jak pisałem w octavii jeszcze tego nie robiłem a jak zacznę to już do ukończenia.
Komentarz
-
-
sebu, OK Dzięki,teraz wszystko jasne.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
Komentarz