[O1] Problemy z biegami.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slawiug
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O1] Problemy z biegami.

    Zamieszczone przez kmink
    Ale to nie jest jedyny warunek
    ale warunkiem nie jest tez sam dystans w połączeniu z położeniem przepustnicy
    na 100% jednym z warunków musi być zapełnienie filtra lub tempo narastania zapełnienia choćby dlatego, że istnieją warunki dla bardzo czystego spalania w których DPF wypala niewielkie ilości sadzy samoczynnie bez magazynowania sadzy (wypalanie bierne) i włączenie wtedy "dopalania" było by nonsensowne - sądzę, że podstawowym kryterium jest zapełnienie i rozpoznany "tryb jazdy"

    tak dla informacji odnośnie DPF-a to mam przejechane lekko ponad 60 k km
    w tygodniu codziennie 2,3 trasy po 3-6 km każda z "zimnego silnika"
    raz na 10 dni trasa ale zazwyczaj bez autostrad do tego parę wyjazdów "autostradowych" od min 1 k km max 2 k km na jeden strzał w jedną stronę

    nie zaświeciła się ani raz kontrolka DPF-u, w ruchu miejskim miejskim miewam wyraźne objawy wypalania, zaobserwowalem chyba w wyniku wypalania na autostradzie auto wyraźnie stało się słabsze ospałe przy prędkości ok 180 (ca. 90% prędkości max) po zwolnieniu do 130-140 po jakieś 15-20 minutach auto wyraźnie ożyło jak sądzę wysoka prędkość + upalny duszny dzień = więcej sadzy i wymuszone wypalanie
    moją normalną prędkością autostradową dla Yeti 2.0 TDI DSG jest 130-140 km/h - jazda 30 km/h szybciej to "chimeryczność" silnika i dużo dużo większe spalanie przekraczające 10 l/100km - jestem prawie pewien, że chimeryczność to własnie wymuszone wypalanie DPF
    Zamieszczone przez kmink
    jeździsz w mieście to regeneracja włączana jest częściej, a więc i rozgrzewanie układu i dotrysk dodatkowej dawki paliwa występuje częściej...jeśli do tego dołożymy przerywanie regeneracji to łatwo się domyśleć co się dzieje z nadmiarem ropy...
    sprawdzam poziom oleju, wymiany jakoś z racji wyjazdów trafiłem co 27 k km od samego początku poziom mi ani nie ubył ani nie przybył


    Zamieszczone przez kmink
    Moim zdaniem jak ktoś mało jeździ, głównie po mieście to lepiej niech unika samochodu z DPFem bo może on być powodem frustracji i nerwów...a w ASO powiedzą tylko że samochód czasami trzeba "przegonić" ...
    podpisuję się pod tym ;-)

    [ Dodano: Pon 06 Maj, 13 13:35 ]
    Zamieszczone przez Maicroft
    No i moje ulubione 5,4/61,3=0,0880913539967374
    l/km ;-)
  • BrodatySiwek
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    [O1] Problemy z biegami.

    Witam. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
    OI SLX - rocznik 97 - AGR 1,9 TDI 90kM - przebieg 260 tyś. (rzeczywisty)
    Od jakiegoś czasu przy jeździe miejskiej (częste redukcje biegów) po rozgrzaniu się oleju mam problem z wybiciem biegu II i III. Inne wychodzą bez problemu. Po puszczeniu sprzęgła i ponownym wciśnięciu bieg wychodzi lekko. Co jeszcze zauważyłem - wciskając sprzęgło ( jak nie wyjdzie) przy końcu wciskania sprzęgła czuć delikatne przyspieszenie oraz częściej się to dzieje przy wyższych obrotach silnika ponad 2 tyś. Wymieniłem olej w skrzyni biegów ale nic to nie dało. Gdyby Ktoś miał podobny problem to proszę o informację i sugestie co może padać i jakie mogą być koszty naprawy.

    Komentarz

    • ziutsane
      RS
      • 2007
      • 2376

      #3
      Po puszczeniu sprzęgła i ponownym wciśnięciu bieg wychodzi lekko
      Tak jakby synchronizator...

      wciskając sprzęgło ( jak nie wyjdzie) przy końcu wciskania sprzęgła czuć delikatne przyspieszenie oraz częściej się to dzieje przy wyższych obrotach silnika ponad 2 tyś
      Może nie wysprzęgla do końca ?

      U mnie się tak działo tuż przed końcem sprzęgła. W końcu wysprzęglik odmówił posłuszeństwa.

      Pozdrawiam
      Bartek
      Radio: C90r+XDP210EQ
      Kable:Opt,Skyline,50 mm
      Wzm:XES M1+FP 1.800
      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

      Komentarz

      • BrodatySiwek
        Classic
        • 2010
        • 4

        #4
        Dzięki za trop.

        Nie wiem czy zaczynać szukać usterki czy poczekać aż padnie to coś do końca.

        Jak coś jest nie do końca zepsute to nawet mechanikowi trudno wytłumaczyć a trudno jeździć z nim po mieście aż do czasu wystąpienia usterki.

        Pozdrawiam
        Kazimierz

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Jeśli sprzęgło nie ruszane stawiam właśnie na nie
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          Pracuję...