[O2] Szarpanie podczas zmiany biegów i przyspieszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • katakomuna
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O2] Szarpanie podczas zmiany biegów i przyspieszaniu

    To jest jedyny most, którym wjeżdża się na wyspę Pag.
  • Nterowski
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    [O2] Szarpanie podczas zmiany biegów i przyspieszaniu

    Od kilku miesięcy mam problem dotyczący szarpania podczas przyspieszenia. Samochód [silnik] zachowuje się teoretycznie jakby się "dusił". Widoczne jest najbardziej na niskich biegach oraz przy jeździe manewrowej (korki!!). Zaprowadziłem samochód do warsztatu i co zostało stwierdzone przez tych mechaników, należy wyczyścić EGR. I teraz zaczyna się meritum.

    Po wyczyszczeniu zaworu EGR i przejechaniu 50km [+ około 30km mechanik] na wyświetlaczu pojawił się "check engine" - czyli zółta kontrolka silnika i błąd na wyświetlaczu: "Emission Workshop". Po powrocie do warsztatu stwierdzili, ze nie popełnili błędu. Mam teraz wymienić przepustnice. Bo "błąd był wcześniej, ale EGR był zanieczyszczony i nie wyświetlał błędu". Mam pytanie czy to jest możliwe?

    Odpowiadam na wątpliwości:
    1. Przed czyszczeniem EGR nie było nigdy takiego błędu.
    2. Komputer podłączony do Octavii odczytał: Za mały przepływ.
    3. 2.0 TDI BKD

    Komentarz

    • TomekRs
      RS
      • 2011
      • 1670

      #3
      Bylo ostatnio kilka podobnych tematow. Z tego co pamietam Mihau mial podobny problemi przyczyna bylo:

      Poszukaj jego tematu na forum.

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        To zdjęcie to akurat zły przyklad... pochodzi z silnika benzynowego... a to troche inna bajka.

        Z tym duszeniem się silnika to ciekawa sprawa.
        Wykonaj kompletną diagnostyke statyczną i dynamiczną VCDSem....plus odczyt błędów da nam to jakis pogląd na sprawe.
        Moze tylko jest cos zle podłaczone.
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • Nterowski
          Classic
          • 2010
          • 6

          #5
          Duszenie to może zbyt duże słowo. Ale około 0.5 - 1.0sek zanim silnik zareaguje i poprawnie zacznie przyspieszczać. Moje pytanie jest też inne czy to co mówią mi mechanicy jest możliwie prawdziwe? Zgłosiłem to jako reklamacje, która będzie rozpatrywana, bo dla mnie dziwne jest to, ze przyjechałem bez błędu, po czyszczeniu EGR mam błąd na wyświetlaczu, nadal szarpie i mechanik twierdzi, ze mam kupić nowa przepustnice.

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            proponuję podmienić na chwilę sprawną z innego auta, ale druga może okazać się konieczna
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            Pracuję...