[O1] Jedzie tylko do 140-150

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rg04
    Classic
    • 2014
    • 5

    [O1] Jedzie tylko do 140-150

    Robilem tak ale nie pomoglo

    [ Dodano: Czw 09 Maj, 13 19:31 ]
    ROBAL_26, ktory bezpiecznik odpowida centalce
  • beniamin
    Classic
    • 2012
    • 4

    #2
    [O1] Jedzie tylko do 140-150

    Witam

    Wczoraj miałem okazję wypaść na trasę pożyczoną Octavią (nie jestem jej stałym użytkownikiem, pierwszy raz na trasie). Dopóki jechałem przez nasze wsie i miasteczka + drogi pozamiejskie i trzymałem się z prędkością do 100-120km/h to było wszystko OK. Starałem się nie dusić mocno sprężarki, więc obroty przy przyspieszaniu kończyły się kolo 3tys. Parę razy tylko przetestowałem (na rozgrzanym silniku i turbinie) jazdę do 4k i wszystko było git.

    Natomiast gdy na ekspresówce przyspieszyłem (stopniowo) do 150 to tutaj auto przestało przyspieszać w ogóle, mimo że wcześniej szło ładnie i 150 to był górny zakres. Dodatkowo po tym jak zwolniłem do 100 i zacząłem znów przyspieszać, to prędkość przyrastała znacznie wolniej i zakończyłem przyspieszanie przy około 120 - dalej nie szło. Co więcej, po zatrzymaniu i przyspieszaniu na mniejszych prędkościach auto stało się strasznie mułowate, a pod górę ledwo jechało, trzeba bało redukować biegi.

    Po zatrzymaniu, przepisowym odstaniu na jałowym 1min, wyłączeniu silnika i odpoczynku około kilku minut oraz ponownym starcie znów wszystko grało, aż do magicznych 150km/h. Powtarzałem to doświadczenie kilka razy i wciąż takie same objawy.

    Proszę o radę, czym ten problem może być spowodowany i jak wziąć się za jego rozwiązanie. Z góry dziekuję

    pozdrawiam
    Beniamin

    Komentarz

    • dato
      L&K
      • 2012
      • 1431

      #3
      Hasło notlauf do szukajki i wszystko w temacie. Turbo Panie robi kaput...

      Komentarz

      • beniamin
        Classic
        • 2012
        • 4

        #4
        Dzięki, to faktycznie niezbyt dobra opcja. To co może mnie przekonywać, to ewentualność zasmarkania turbiny, bo poprzedni (i aktualny) właściciel to osoba starsza obchodząca się z gazem jak z jajkiem (własnym!).

        pzdr.

        Komentarz


        • #5
          no i wlasnie w ten sposob lopatki zmiennej geometrii odmawiaja posluszenstwa. Mnie dopadlo zeszlej zimy pare razy, ale zaczalem jezdzij z wyzszymi obrotami plus co jakis czas przegonic i faktycznie ustapilo, mam nadzieje ze na dlugo bo w koncu to juz ponad 260 kkm.

          Komentarz

          • beniamin
            Classic
            • 2012
            • 4

            #6
            Czytając na forum o NOTLAUF znalazłem różne źródła tego problemu, ale objawy zawsze był podobne, że się nie wkręca w obroty.

            Tutaj mam jednak tak, że w te obroty wkręca się spokojowo na niskich biegach, a problem jest skorelowany bardziej z prędkością, bo przy 150 wysiada mimo, że obroty ma około 3krpm. Oczywiście przy takiej prędkości są inne opory, inna moc jest potrzebna do dostarczenia, ale mam wciąż wątpliwości czy to dokładnie i na 100% jest to samo.

            Jeszcze oczywiście wczytuję się w te wątki których jest masa i są różne warianty źródła problemu: przepływka, n75, łopatki.

            Komentarz


            • #7
              no tak, ale gdy ja pytalem koledzy podawali ze w 90% przypadkow to lopatki. sprobuj na 2 lub 3 biegu depnac z niskich obrotow i rozpedzic auto do maksymalnych na tym biegu raz drugi i zobaczyc czy wpadnie w tryb awaryjny, u mnie tak sie dzialo czasem. ale wlasnie na autostradzie stalo sie to pierwszy raz przy wyprzedzaniu i tez 120 i koniec.
              Trzeba podpiac komputer i zrobic logi podczas jazdy i wszystko bedzie wiadomo. Na moim przykladzie wyszlo ze turbo przeladowuje w pewnym momencie.

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Zamieszczone przez beniamin
                ale mam wciąż wątpliwości czy to dokładnie i na 100% jest to samo.
                Jeszcze oczywiście wczytuję się w te wątki których jest masa i są różne warianty źródła problemu: przepływka, n75, łopatki
                Wykonaj logi dynamiczne i będziesz wiedział gdzie leży problem....
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • SZYMON
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 114

                  #9
                  Miałem identyczne objawy jak twoje w o1 tylko ze do 120km/h skonczylo sie tak ze wymienilem czujniczek od turbiny za stowke i autko pieknie smiga. Powyżej tej prędkości przelaczal sie w tryb awaryjny i trzeba bylo go jeszcze raz odpalac. Zacznij od tego prosta rzecz a objawy identyczne jak u mnie. :?

                  Komentarz

                  • karo
                    Drive
                    • 2009
                    • 77

                    #10
                    czujniczek czyli co? czujnik cisnienia czy moze gruche turbiny?

                    Komentarz

                    • wesoly251
                      Classic
                      • 2012
                      • 8

                      #11
                      notlauf

                      Zamieszczone przez karo
                      czujniczek czyli co? czujnik cisnienia czy moze gruche turbiny?

                      musisz podjechac do dobrego mechanika jest wiele rzeczy jakie maja na to wplyw po 1 przeplywka po drugie zawor N75,turbina,albo zawór agr ja wlasnie ten zawor mialem zawalony weglem i smola zrobil sie taki kamien ze lopatka w nim nawet sie nie ruszala i nie dobieral sobie odpowiedniej dawki powietrza wiec z turbina spokojnie poczekaj musisz na pewno zrobic logi dynamiczne ale zacznij od zaworu egr czy tam nie ma syfu

                      Komentarz

                      • SZYMON
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 114

                        #12
                        Czujnik ciśnienia od podłączony jest przewozem do turbiny jesli chcesz to moge u siebie zrobic zdjecie i Ci podeslac bo nie mam jak teraz tego wytłumaczyć

                        Komentarz

                        • dato
                          L&K
                          • 2012
                          • 1431

                          #13
                          Zamieszczone przez przemik
                          Zamieszczone przez beniamin
                          ale mam wciąż wątpliwości czy to dokładnie i na 100% jest to samo.
                          Jeszcze oczywiście wczytuję się w te wątki których jest masa i są różne warianty źródła problemu: przepływka, n75, łopatki
                          Wykonaj logi dynamiczne i będziesz wiedział gdzie leży problem....
                          Jak nie chcesz naprawiać w ciemno i Ci się nie spieszy to na 90% na poniedziałek się możemy na spocie umówić. W końcu może będę miał motywację się pierwszy raz wybrać i logi na toruńskiej porobimy. A gdybym nie dotarł to pewnie będą inni koledzy i też pomogą.

                          Komentarz

                          Pracuję...