[O2] Padła turbinka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alfik3000
    Drive
    • 2011
    • 95

    [O2] Padła turbinka

    ChillOutPL


    Mówisz Za dosc dziwna kwote


    Tak ?????? a mi pod blokiem w dosc dziwny sposób znikneły trzy dni temu takie same


    bardzo jest to ciekawe moze dasz mi namiary tego goscia co ci je sprzedał chetnie z nim porozmawiam


    oczywiscie nie twierdze ze to ty ale ale nie jestem tez tego pewien ! Moge cie oskarzyc o Paserstwo i tak bedzie jesli tego nie wyjasnimy

    :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
    Moje auto
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206
  • ocatavia2005
    Drive
    • 2010
    • 65

    #2
    [O2] Padła turbinka

    Witam,

    dzisiaj na autostradzie gdzieś przy ~130 depnąłem pedał gazu do końca po czym usłyszałem takie głuche "pyk", silnik zgasł. Zjechałem na pobocze, później auto pojechało na lawecie do serwisu który później stwierdził, że padła turbina, pociągło olej. Wertuję forum, ale mam parę pytań, a za odpowiedzi będę wdzięczny:

    1) Turbiny właśnie w ten sposób padają? Przy takiej jeździe/warunkach?
    2) Czy to że pociągło olej to rodzi jakieś konsekwencje - mogło się coś więcej stać np. z silnikiem (po tym jak zatrzymałem się to próbowałem 2x odpalić, ale nie bardzo chciał gadać to odpuściłem).
    3) Regenerować - czy szukać używki (regeneracja w kwocie od około 1000 - 1200).
    4) Na co zwrócić uwagę przy robocie mechaników, czego dopilnować przy tego typu naprawie?

    Octavia II, 1.9 TDI, 105, 2004

    Dzięki z góry za info.

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      1 Turbiny przeważnie padają podczas jazdy i przyśpieszania
      2 Mogło się dużo stać jak coś wpadło do silnika
      3 Kupić nową
      4 Na wszystko co jest na forum

      Komentarz

      • ocatavia2005
        Drive
        • 2010
        • 65

        #4
        Zamieszczone przez abstinent
        3 Kupić nową
        Poważnie, iść w kierunku nowej - nie lepiej zregenerować?
        Prawdę mówiąc to nie zastanawiałem się nad nową, bo to raczej chyba dość droga przyjemność.
        Możesz polecić jakiś sprawdzonych sprzedawców turbo?
        Ile wytrzymują regenerowane turbiny?

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          jedni chwalą, drudzy nie
          jednym się wysra po 3tyś, a inni śmigają kolejne 100
          mało kto potrafi zregenerować dobrze
          a nowa, to nowa
          można coś kupić za ok 2300-2500 koła chyba

          Komentarz

          • ocatavia2005
            Drive
            • 2010
            • 65

            #6
            Zamieszczone przez abstinent
            jednym się wysra po 3tyś,
            no to 3 tyś może martwić moja obecna od nowości wytrzymała 192 tys... nie wiem czy to dużo/mało/typowo

            Zamieszczone przez abstinent
            można coś kupić za ok 2300-2500 koła chyba
            to też martwi

            kurcze, ciężka sprawa, szukam po allegro ale nawet specjalnie nowych nie mogę znaleźć

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              kurcze, ciężka sprawa, szukam po allegro ale nawet specjalnie nowych nie mogę znaleźć
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • soszek81
                L&K
                • 2010
                • 1245

                #8
                Ewentualnie opcja tańsza, kilku brało i nie ma do tej pory negatywów na forum:

                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  #9
                  Stać Cię to bierz nowe, jeżeli masz w tej chwili krucho z kasą to możesz brać z EMP. Parę osób ma od niego turbiny (m. in. ja) i jak narazie wszystko pięknie bangla.

                  Komentarz

                  • ocatavia2005
                    Drive
                    • 2010
                    • 65

                    #10
                    Witam ponownie, po krótkiej przerwie

                    Ostatecznie stanęło na tym, że zregenerowałem turbinę. Praktycznie zostało wymienione wszystko w turbinie, koszt jej regeneracji wyszedł niecałe 1500 (podobno wszystko było zrobione, na porządnych, oryginalnych częściach - cały nowy środek w turbo).

                    Pojeździłem 2 miesiące, czyli gdzieś około 4 tys kilometrów i padła ponownie. Tym razem nie rozsypała się całkowicie tak jak poprzednio (że auto mi zgasło) tylko podczas jazdy straciło auto moc oraz zaczęło wszystko wyć jak diabli. Od razu odholowałem to warsztatu.

                    Poprzednio i teraz oddałem to w miarę zaufanego warsztatu, Ci z tego warsztatu sami nie robią turbin tylko mają firmę która dla nich to robi (podobno robią tych turbin dziesiątki). Kontaktowałem się z firmą od turbin (bo wiem kto to robi) i powiedzieli tak, że z ich punktu widzenia sama turbina się nie uszkodziła tylko do niej co wpadło ("po stronie gorącej, między kolektorem dolotowym a turbiną") - generalnie, że nie jest to ich wina i nie przyznają się do uznania reklamacji. Wpadło ciało obce, rozwaliło a co wpadło to nie wiadomo bo nie ma tego, tylko pewnie jest katalizatorze. Mówią, że nie wydaje się, aby to była wina warsztatu, że poleciało coś ze strony silnika (nagar, czy np. kawałek świecy - ale to jest wykluczone, bo świece są ok gdyż sprawdzili to). Układ, smok był czyszczony przez warsztat i że wszystko było przypilnowane. Mówią, że gdyby nawet nowa turbina była to też by tak się stało.

                    Proponują aby upewnić się, że nie powtórzy się coś takiego to zdjąć głowicę i zobaczyć co w silniku się kryje i jak wygląda jego stan czy jakieś nagaru nie ma czy coś.

                    Co o tym sądzicie?
                    Faktycznie zdejmować głowicę (wiadomo, dodatkowe jeszcze koszty)?
                    Czy może jedni drugich kryją i nie chcą się przyznać do tego coś/ktoś spieprzył?
                    Generalnie jest dobra wola współpracy pomiędzy nami wszystkimi (darmowa robocizna), ale też chcieliby aby część kosztów pokryć (generalnie części turbo). Czy godzić się na takie rozwiązanie czy upierać się przy bezpłatnej naprawie.

                    Jak postąpić w takiej sytuacji? Co radzicie?

                    Komentarz

                    • krisoctav
                      Rider
                      • 2008
                      • 417

                      #11
                      jak na moje to jest spychologia kto ci się przyzna że spieprzył sprawę to tak jak kupując auto włażą w tyłek aby sprzedać a jak kupisz i wyjedziesz z salonu to jak po drodze coś się zepsuje to trudno udowodnić że to nie ty tylko sprzęt dziadowski tak ze wszystkim jest

                      Komentarz

                      • ocatavia2005
                        Drive
                        • 2010
                        • 65

                        #12
                        Zamieszczone przez krisoctav
                        jak na moje to jest spychologia kto ci się przyzna że spieprzył sprawę to tak jak kupując auto włażą w tyłek aby sprzedać a jak kupisz i wyjedziesz z salonu to jak po drodze coś się zepsuje to trudno udowodnić że to nie ty tylko sprzęt dziadowski tak ze wszystkim jest
                        tylko przydałyby się jakieś mocne argumenty z mojej strony, nie mam podstaw aby im nie wierzyć, ale z drugiej strony też nie mam dowodów aby wykazać kogoś winę

                        wiadomo, że przy złej czy nawet dobrej woli każdy będzie bronił swojego i nikt się może nie przyznać, pomijając że jeden może chronić drugiego

                        Komentarz

                        • kabanos
                          RS
                          • 2011
                          • 4544
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          ocatavia2005, pytanie jest takie. Czy realne jest, żeby coś wpadło do turbiny po stronie gorącej. Raczej możliwe, żeby rozsypująca się turbina uszkodziła silnik, ale żeby w drugą stronę to nie słyszałem.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz

                          • ocatavia2005
                            Drive
                            • 2010
                            • 65

                            #14
                            Zamieszczone przez kabanos
                            ocatavia2005, pytanie jest takie. Czy realne jest, żeby coś wpadło do turbiny po stronie gorącej. Raczej możliwe, żeby rozsypująca się turbina uszkodziła silnik, ale żeby w drugą stronę to nie słyszałem.
                            Z tego co rozumiem, chodzi o to, aby rozebrać silnik w celu sprawdzenia go by znów coś takiego się nie stało i znów do turbiny nie poleciało ponownie.

                            Komentarz

                            • EMP-TURBO
                              Drive
                              • 2010
                              • 89

                              #15
                              masz jakieś zdjęcia tego uszkodzenia ?

                              Zdarzaja sie przypadki gdzie wpada kawalek oderwanej prowadnicy zaworu ,nie zdarza sie to często ,ale bywa ...........

                              Czy Twoja turbospręzarka była doważana na wysokiej prędkości ? Przypominam ,że prędkośc doważania podana przez producenta wynosi 168.000. tyś. obr/min ..........

                              Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
                              www.emp-turbo.pl
                              www.facebook.com/emp-turbo

                              Komentarz

                              • ocatavia2005
                                Drive
                                • 2010
                                • 65

                                #16
                                Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                masz jakies zdjęcia tego uszkodzenia ?

                                Zdarzaja sie przypadki gdzie wpada kawalek oderwanej prowadnicy zaworu ,nie zdarza sie to często ,ale bywa ...........

                                Czy Twoja turbospręzarka była doważana na wysokiej prędkości ? Przypominam ,że prędkośc doważania podana przez producenta wynosi 168.000. tyś. obr/min ..........
                                Jeżeli chodzi o zdjęcia to nie mam żadnych, zadzwonię i zapytam

                                Jeżeli chodzi o doważanie na wysokiej prędkości - podobno tak (przynajmniej dzwoniłem, pytałem o to mówili że doważają i generalnie to ustawiają turbinę tak jak producent przykazał). Turbo robione w serwisie - Gładysek - gladysek.com.pl

                                Komentarz

                                • dominik9420
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1136

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ocatavia2005
                                  Z tego co rozumiem, chodzi o to, aby rozebrać silnik w celu sprawdzenia go by znów coś takiego się nie stało i znów do turbiny nie poleciało ponownie.
                                  Spieprzyli sprawę, a teraz nie chcą się przyznać.
                                  Jak coś z silnika może polecieć do turbo od strony napędzającej, to tego nie rozumiem.
                                  Takich rzeczy to ja jeszcze nie widziałem.

                                  Zamieszczone przez ocatavia2005
                                  Generalnie jest dobra wola współpracy pomiędzy nami wszystkimi (darmowa robocizna), ale też chcieliby aby część kosztów pokryć (generalnie części turbo). Czy godzić się na takie rozwiązanie czy upierać się przy bezpłatnej naprawie.
                                  Sami zaczeli się motać. Który rozsądny człowiek robi za free jeżeli nie jest coś z jego winy ?

                                  [ Dodano: Pią 02 Lis, 12 11:39 ]
                                  Najlepiej byłoby gdyby ktoś inny obejrzał to turbo i byłoby jasne.
                                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                  Pozdrawiam i Szerokości!
                                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                  Komentarz

                                  • EMP-TURBO
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 89

                                    #18
                                    widać na stronie ,że mają maszyny firmy SCHENCK ,tak więc raczej to doważali ,chociaz znam firmy ,które na stronie internetowej maja zdjęcia maszyn za milion euro ,ale niestety tylko na stronie internetowej ...........

                                    szkoda ,że nie masz jakis zdjęć ,łatwiej byłoby cos stwierdzić ......

                                    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
                                    www.emp-turbo.pl
                                    www.facebook.com/emp-turbo

                                    Komentarz

                                    • ocatavia2005
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 65

                                      #19
                                      Zdjęcia turbiny:





                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Nagar takich szkod raczej nie robi. Cos metalowego przelecialo i polecialo
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • ocatavia2005
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 65

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Nagar takich szkod raczej nie robi. Cos metalowego przelecialo i polecialo
                                          Skoro nie nagar, to co to może być? Jakiś element silnika? Jakąś dodatkową diagnostykę zrobić przy obecnej sytuacji? Czy może to oznaczać jakieś zużycie silnika?

                                          A czy może to być jakaś pozostałość po tym, że nie zostało wszystko dobrze oczyszczone po przy poprzedniej robocie?

                                          I jeszcze mam pytanie, czy prawdą jest to, że gdyby czegoś nie doczyścili dobrze to problem pojawiłby się stosunkowo od raz (a nie po dwóch miesiącach i około 4 tys. kilometrów)?

                                          Dzięki za informacje...

                                          Komentarz

                                          • EMP-TURBO
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 89

                                            #22
                                            czy łopatki zmiennej geometrii też sa uszkodzone ?

                                            zanim ciało obce dostałoby sie do tego odcinka łopatek ,musi jeszcze przeleciec między łopatkami zmiennej geometrii i większą średnicą łopatek wirnika ...........sprawdz stan zmiennnej geometrii .......
                                            www.emp-turbo.pl
                                            www.facebook.com/emp-turbo

                                            Komentarz

                                            • ocatavia2005
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 65

                                              #23
                                              Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                              czy łopatki zmiennej geometrii też sa uszkodzone ?

                                              zanim ciało obce dostałoby sie do tego odcinka łopatek ,musi jeszcze przeleciec między łopatkami zmiennej geometrii i większą średnicą łopatek wirnika ...........sprawdz stan zmiennnej geometrii .......
                                              Dzwoniłem, mówili, że są w porządku.

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                Wiec wyglada wg. mojej skromnej opinii ze nie przelecialo cos na drodze od filtra powietrza do wydechu, tylko wylecialo z silnika
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • ocatavia2005
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 65

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Wiec wyglada wg. mojej skromnej opinii ze nie przelecialo cos na drodze od filtra powietrza do wydechu, tylko wylecialo z silnika
                                                  tak, niestety, pytanie co i dlaczego i czy myśleć o ściąganiu głowicy...

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...