[O2] Padła turbinka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EMP-TURBO
    Drive
    • 2010
    • 89

    #26
    ściągnij głowicę i jeśli będzie ok ,to wtedy masz podstawę do tego aby nie zapłacić za ponowna naprawę ...........
    www.emp-turbo.pl
    www.facebook.com/emp-turbo

    Komentarz

    • ocatavia2005
      Drive
      • 2010
      • 65

      #27
      Zamieszczone przez EMP-TURBO
      ściągnij głowicę i jeśli będzie ok ,to wtedy masz podstawę do tego aby nie zapłacić za ponowna naprawę ...........
      pytanie tylko czy jest to konieczne gdyż ściągnięcie głowicy, planowanie, uszczelka itd to pójdzie już bezwzględnie na mój koszt

      inny mechanik, którego się radziłem stwierdził, że nie ma sensu ściągać głowicy bo gdyby coś było w silniku to rozwaliłoby sam silnik, a nagar zgromadzony w silniku nie mógł uszkodzić w ten sposób turbiny

      stwierdził też aby sprawdzić czy ciśnienia na tłokach są równe co jest możliwe bez ściągania głowicy i jeżeli będzie OK to nie ma czego szukać w silniku

      Komentarz

      • EMP-TURBO
        Drive
        • 2010
        • 89

        #28
        a jeśli urwała sie prowadnica to silnika nie rozwali , moim zdanie lepiej ściągnąć głowicę i jeśli bedzie ok to zapytać Panów co się stąło w taki razie ......
        www.emp-turbo.pl
        www.facebook.com/emp-turbo

        Komentarz

        • lampion
          Ambiente
          • 2010
          • 198
          • Octavia II (1Z3)
          • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

          #29
          A czy nie lepiej rozebrac wydech i sprawdzic co to bylo?

          Komentarz

          • EMP-TURBO
            Drive
            • 2010
            • 89

            #30
            Zamieszczone przez lampion
            A czy nie lepiej rozebrac wydech i sprawdzic co to bylo?
            myślę ,że jest mało prawdopodobne ,abyś coś tam jeszcze znalazł ,to nie musiałobyć coś dużego .............dobrze byłoby przynajmniej użyć kamery do sprawdzenia kanałów wydechowych w głowicy ,aby zobaczyć czy prowadnice są całe ........
            www.emp-turbo.pl
            www.facebook.com/emp-turbo

            Komentarz

            • niedziela67
              Elegance
              • 2007
              • 767
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #31
              Teraz wiem czemu Aso tyle kasuje za wymiane turbiny i wymienia od razu cooler.Za pierwszym razem coś zostało w układzie i tyle.
              Słyszałem o przypadku w którym klient zrezygnował z Aso bo cena była zaporowa.Wrócił ponownie jak mu inny warsztat wymienił turbo zrobił 500km i było to samo.
              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

              Komentarz

              • Krzych
                Rider
                • 2005
                • 671

                #32
                Analizując uszkodzenia wirnika raczej nie ma siły by kierownice też nie ucierpiały, parę sekund musiało to się wszystko tam mielić.
                Jaka była poprzednia awaria? też uszkodzona strona gorąca czy zimna?
                jeśli z poprzednie awarii coś zostało w dolocie, to mogło przelecieć przez silni nawet nie robiąc mu wielkiej krzywdy, a uszkodziło kręcący się z dużą prędkością wirnik turbiny.
                Wystarczy, że jedna łopatka ulegnie skrzywieniu, a niewyważenie dokona dalszej błyskawicznej destrukcji.
                Wykręć świece żarowe czy coś się nie ułamało, endoskop i sprawdzić kanały w głowicy.
                Jakieś ciało obce dostało się na wirnik, może być całkowity przypadek lub coś zostało w dolocie po poprzedniej awarii.
                W katalizatorze powinny zostać jakieś szczątki tego co przeleciało przez turbinę.
                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                www.chiptuning.katowice.pl
                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                Komentarz

                • ocatavia2005
                  Drive
                  • 2010
                  • 65

                  #33
                  Zamieszczone przez Krzych
                  Analizując uszkodzenia wirnika raczej nie ma siły by kierownice też nie ucierpiały, parę sekund musiało to się wszystko tam mielić.
                  kierownice? czyli? to element turbiny?

                  Zamieszczone przez Krzych
                  Jaka była poprzednia awaria? też uszkodzona strona gorąca czy zimna?
                  dokładnie nie wiem, bo wówczas nie interesowałem się tym, generalnie rozleciała się (silnik na autostradzie zgasł)


                  Zamieszczone przez Krzych
                  Wykręć świece żarowe czy coś się nie ułamało
                  sprawdzone, są OK

                  Zamieszczone przez Krzych
                  W katalizatorze powinny zostać jakieś szczątki tego co przeleciało przez turbinę.
                  a można rozłożyć/złożyć katalizator? to poważna sprawa?

                  Komentarz

                  • Krzych
                    Rider
                    • 2005
                    • 671

                    #34
                    Kierownice do regulacji strumienia spalin padających na wirnik - część wewnątrz turbiny.
                    Co do katalizatora, to trzeba go zdemontować od reszty układu wydechowego i przedmuchać w przeciwnym kierunku do wlotu spalin, pewnie coś z niego wyleci (oprócz sadzy)
                    Trzeba również sprawdzić IC czy tam nie ma pozostałości wirnika z poprzedniej turbiny.
                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                    www.chiptuning.katowice.pl
                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                    Komentarz

                    • oolsztyniak
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6647
                      • Superb II combi (3T5)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #35
                      Rozbieraj silnik i niech szukają przyczyny co to poleciało.
                      Jeśli nic nie znajdą niech płacą za turbo i pozostałe koszta.
                      Tak czy siak musisz to zrobić żeby uniknąć ponownej naprawy.
                      I to jest właśnie wymiana jednego elementu bez czyszczenia innych elementów współpracujących ze sobą.
                      To nie nagar, nagar nie niszczy tak łopatek.
                      Zdemontuj katalizator i sprężarką dmuchnij.
                      Zobacz co wyleci.

                      Wg mnie oszczędność regeneracji turbo odbiła się czkawką.
                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                      Komentarz

                      • tombiel
                        Classic
                        • 2011
                        • 24

                        #36
                        Mi jak turbina poleciała to mechanik czyścił wszystkie rury, układy, silnik plukał olejem tak ze zużył z 8 litrów, oprócz tego wymienił intercooler bo mówił ze pyłki mogły się wbić w niego no i jakby kiedyś wyleciały to mogą pójść na silnik.

                        Komentarz

                        Pracuję...