Wymiana koła dwumasowego w ASZ chipowanym + logi dynamiczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • anpado
    Drive
    • 2011
    • 65

    Wymiana koła dwumasowego w ASZ chipowanym + logi dynamiczne

    kolego pucek1993 otóż mam o2 i o1, a sprawa dotyczy o1 tak jak pisałem na początku
    Dziś okazało się ze tweetery wejdą w tylne drzwi, trzeba bylo jedynie usunąć czarny plastik z tweeterów i pasują.
    Co do nagłośnienia jestem nieco innego zdania. W o1 gdy miałem radio sony to grało to nijak. Kupiłem ostatnio oryginalne Skoda Symphony mp3 i gra to o wiele lepiej niz na tym sony..
    Zamierzam kupić jeszcze takie same tweetery na przód, mają one większą membranę niż te które są w oryginale montowane. Dodatkowo, zmienię kondensator przy tweeterach na taki typowo do audio- polipropylenowy i jestem pewien, że będzie jeszcze czyściej jeżeli chodzi o średnie i górę.
    Jak ktoś pisal, oryginalne nagłośnienie w Skodzie jest b. dobre, ale wymaga lekkiego dopieszczenia typu wygłuszenie drzwi.
  • guzolot
    Rider
    • 2010
    • 473

    #2
    Wymiana koła dwumasowego w ASZ chipowanym + logi dynamiczne

    Witam,
    Z odgłosów, klekotanie przy gaszeniu silnika (już jakoś pół roku będzie) domyślam się, że dobiega kresu żywot koła dwumasowego mojego powozu. Mechanik mi powiedział, że jak delikatnie jeżdżę (a tak właśnie jest) to jeszcze nie ma co wymieniać. Radzi czekać aż się zepsuje. Nie wiem czy to najlepsze rozwiązanie. Nie chciał bym "obudzić się którejś niedzieli i nie będzie teleranka".

    Z racji tego, że silnik był chipowany na 163KM i 379Nm zastanawiam się co włożyć?
    Czy normalny zestaw LUK do ASZ'a, czy może coś innego?
    Do tej pory było wszystko fabryczne i dawało radę, ale czy zamienniki są też tak dobre?

    Czy uszkodzenie jakiegoś elementu sprzęgła może skutkować dalszymi uszkodzeniami silnika, skrzyni biegów czy czegoś tam jeszcze?

    Pozdrawiam
    Andrzej
    Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
    ---


    A to moja skodzinka:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Kiedyś na forum ktoś opowiadał,że rozsypało mu sie koło i uszkodziło obudowę skrzyni.
      Ja mam u siebie zamontowane koło tzw. sztywne i sprzęgło G60,(moja moc silnika różni się trochę od twojej u mnie jest,a raczej było 110konikówz racji wieku kilka poszło na łączkę).
      Ludzie do modowanych raczej już wkładają taki zestaw jak u mnie,ale jest kilka osób np.zvwgolf.pl,którzy do takiej mocy zakładali dwumase i mówili,że jest ok
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • chimek11
        Rider
        • 2007
        • 482

        #4
        sebu,

        ale kolega ma ASZ i 6b, sztywne koło odpada.

        niby lucas robi nowe sztywne ale koszt powala

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          guzolot, wal seryjne dwumasowe, przecież chyba nie będziesz tym autem do śmierci jeździł? za Twojej kadencji już raczej nie zużyje się ponownie. Jak bardzo Cię dręczy wytrzymałość to możesz jechać do tunera, żeby trochę Nm zdjął w programie, tak na poziom 350-360 Nm, bo 379 Nm to na seryjne sprzęgło w asz na granicy wytrzymałości według mnie.

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            chimek11, tak wiem,ale koła sztywne można też już kupić.
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • looker
              RS
              • 2008
              • 1886
              • Octavia II (1Z3)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Sprzęgło + dwumas od Sharana BTB powinny załatwić sprawę.
              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

              Komentarz

              • Klosiak
                Drive
                • 2007
                • 41

                #8
                Ja miałem podobny dylemat u siebie. Po chipie sprzęgło zaczęło się ślizgać więc zrobiłem całość czyli sprzęgło i dwumas. Miałem do wyboru sztywne koło Valeo albo dwumas LUK. Wybrałem w końcu to drugie bo sztywne kosztowało tyle co dwumas :roll: Póki co jest spokój choć ja mam mniej niutonów.
                Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                Komentarz

                • guzolot
                  Rider
                  • 2010
                  • 473

                  #9
                  looker,
                  Co daje zestaw od sharana w porównaniu do tego ze skody?
                  Klosiak, A jak dawno wymieniałeś? I ile może kosztować wymiana?

                  w skoda części powiedzieli:
                  "Sprzęgło z kołem dwumasowym jest w cenie 1920zł + wysprzęglik 195zł całość firmy LUK"
                  Czy to dobra cena?
                  Na allegro są tańsze, ale trochę się obawiam allegrowego zestawu.

                  [ Dodano: Czw 23 Sie, 12 08:49 ]
                  sew1981, Nie chodzi mi o zużycie - bardziej o ślizganie się martwię.


                  Mam jeszcze pytanie odnośnie logów dynamicznych.
                  Czy przy robieniu logów ma znaczenie to, czy auto jest załadowane, czy puste?
                  No i gdzie w okolicy Otwocka można by bez przeszkód rozpędzić się na 4-ce od 60 do 130 bo tak chyba wyjdzie wkręcenie od 1,5 do 4k rpm. Nigdy tego nie robiłem (chodzi o te logi). Jakaś duża to filozofia?
                  Mam interfejs i lapka. Potrzebny jest do tego 2-gi facet co wie o co chodzi, czy żona wystarczy ? :roll:
                  Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                  ---


                  A to moja skodzinka:
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Zona wystarczy. Lepiej zeby auto bylo puste, dobrze nagrzane i zeby klima byla wylaczona.
                    Zona obsluguje laptopa Ty prowadzisz auto. Logujemy na 3 biegu od 1500 do 4200 na pełnym szpurcie.
                    Tutaj film pogladowy co i jak.
                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • looker
                      RS
                      • 2008
                      • 1886
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez guzolot
                      looker,
                      Co daje zestaw od sharana w porównaniu do tego ze skody?
                      Zestaw z Sharana jest mocniejszy i lepiej sprawdzi się w modzonym aucie. Pasuje p&p.
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz

                      • guzolot
                        Rider
                        • 2010
                        • 473

                        #12
                        looker, Nie będzie efektu typu ciężko "chodzący" pedał sprzęgła, jakieś szarpanie autem czy coś w tym stylu?

                        [ Dodano: Pią 24 Sie, 12 12:46 ]
                        przemik, A jak się robi logi statyczne?
                        W jednym z wątków padło zrób logi statyczne kanałów 001 003 004 013 oraz 004
                        Basic Settings.

                        Dodam, że mam VCDS'a i kabelek z ADAKO. Mam nadzieję, że będę mógł tym zestawem pomierzyć wszystko co się da.
                        Robię pomiary bo niedawno miałem padkę turbiny. Mechanik wymienił gruchę, wyczyścił kierownice, no i działa. Ale czy wszystko działa jak trzeba? Chciałbym to sprawdzić.
                        Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                        ---


                        A to moja skodzinka:
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Logi statyczne wykonujesz tak samo tylko silnik pracuje na biegu jałowym.
                          Temperatura min 80*.
                          W twoim silniku logujesz - 001,003,004,007,013,018 i 023 oraz 003 i 011 Basic Settings
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • guzolot
                            Rider
                            • 2010
                            • 473

                            #14
                            przemik, Co to jest ten Basic Settings ? Nie mogłem znaleźć tego w tym moim VCDS-ie.. :cry:
                            Wypluł mi logi w csv. przerobiłem do xls.
                            Prośba o ocenę

                            Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                            ---


                            A to moja skodzinka:
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              Wiesz co mam zastrzezenia do pracy przepływomierza... ale tak wykonałes logi ze analiza ich jest dosc utrudniona.
                              Moglbys wykonac ponownie 011,010,008 i 003 dynamiczne... ale kazdą grupę oddzielnie.
                              A logi w trybie Basic Settings po prostu wykonuje się naciskając guzik Basic Settings w lewym rogu na dole i logujemy.
                              To cos w tych plikach to nie logi. :wink:
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                #16
                                Klosiak, to chyba zależy od żużycia poprostu, mi się nic nie ślizga a mam 374 Nm, fakt że z głową jeżdze i z dołu nie katuje sprzęgła, ale jak przycisnę nawet sporadycznie to nie zauważyłem uślizgów

                                Komentarz

                                • Klosiak
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 41

                                  #17
                                  Zamieszczone przez guzolot
                                  Klosiak, A jak dawno wymieniałeś? I ile może kosztować wymiana?
                                  Wymienialem jakies 20-25 tysiecy temu. Zaplacilem za calosc kolo 2500. Poki co jezdzi i ma sie dobrze.

                                  Klosiak, to chyba zależy od żużycia poprostu, mi się nic nie ślizga a mam 374 Nm, fakt że z głową jeżdze i z dołu nie katuje sprzęgła, ale jak przycisnę nawet sporadycznie to nie zauważyłem uślizgów
                                  .

                                  No ja wymienilem u siebie seryjne/fabryczne przy okolo 160 tkm. Po wyjeciu okazalo sie ze dwumas jeszcze w miare ok ale tarcza byla calkowicie zdarta i stad mialem slizgi - glownie na 4 i 5 przy mocnym depnieciu. Bez programu nie bylo problemow.
                                  Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005 (179KM/353Nm)

                                  Komentarz

                                  • guzolot
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 473

                                    #18
                                    Mam nadzieję, że teraz będą dobrze zrobione.
                                    Oddzielnie każdy kanał robiłem.
                                    Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                    ---


                                    A to moja skodzinka:
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #19
                                      Sprezarka pracuje bardzo dobrze.
                                      Tak jak podejrzewałem przeplywomierz nie wyrabia na wysokich obrotach - kiedy ostatnio zmieniałes filtr powietrza ?

                                      Pompowtryskiwacze na 2 i 4 cylindrze... są u kresu wytrzymalosci.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • guzolot
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 473

                                        #20
                                        filtr wymieniany był na wiosnę tzn przy wymianie oleju miał być wymieniony u mechanika. Chyba, że mnie oszukał.

                                        Czyli trzeba zbierać na dwa popowtryski?
                                        Cena 450zł za sztukę? Regenerowanego? Nieźle.

                                        Jak się spisują takie regenerowane?

                                        a po ile są nowe?

                                        [ Dodano: Sob 25 Sie, 12 19:16 ]
                                        zastanawiam się dlaczego dwa i akurat 2 i 4. Ot tak po prostu padło na te, czy mogła być jakaś przyczyna?
                                        Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                        ---


                                        A to moja skodzinka:
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                        Komentarz

                                        • przemik
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1610

                                          #21
                                          Zaraz zaraz... nikt nie napisał o wymianie.

                                          Cały czas powtarzam wymiana pompek to ostateczność. Zanim do tego dojdzie mozna zrobic pare rzeczy tzn.

                                          - sprawdzic kontakt na wtyczkach do PD
                                          - zalac cos czyszczącego do paliwa - jest duzo srodkow polecanych na forach

                                          Dla jasnosci sprawy - odczyty z VCDSa/VAG... nie są ostateczną podstawą do wymiany pompek... dają podstawe do rozwazenia wymontowania i sprawdzenia ich w serwisie BOSCHa, ktory dysponuje odpowiednią aparatura do tego.

                                          Przypominam o sprawie z przeplywomierzem
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz

                                          • guzolot
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 473

                                            #22
                                            ok. czyli najpierw kontakt, potem dolewamy środek do paliwa, potem logowani i ew. jedziemy do serwisu boscha?

                                            Co byś zrobił na moim miejscu?

                                            A co z przepływomierzem? Czyścić go jakoś można? naprawiać? Wymieniać? Czy najpierw filtr wymienić na jakiś dobry? Ale jaki?
                                            Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                            ---


                                            A to moja skodzinka:
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #23
                                              Zamieszczone przez guzolot
                                              ok. czyli najpierw kontakt, potem dolewamy środek do paliwa, potem logowani i ew
                                              wlasnie... i ew. decyzja co dalej...

                                              Ile przejechałes na filtrze powietrza ?
                                              Są w internecie tutoriale jak wyczyscic i czym...
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • guzolot
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 473

                                                #24
                                                na filtrze - niewiele. pewnie z 5 tys. O ile był wymieniany - skoro widać w logach, że przytkany. Chyba, że to wina przepływomierza - tak? Albo wina filtra, albo przepływomierza dlatego pytasz o filtr... ? Nie wiem tak na 100% kiedy był wymieniany gdyż zlecałem to mechanikowi :?
                                                Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                                ---


                                                A to moja skodzinka:
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #25
                                                  Zacznij od wymiany filtra powietrza... skoro nie masz pewnosci.... to chyba najtaniej... potem czyszczenie....
                                                  Po kazdej czynnosci.... logowanie... bedziemy widziec czy cos sie poprawia.

                                                  Pozdrawiam i powodzenia
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...