Mam problem z samochodem Seat Altea Freetrack 4x4 zawieszenie G69. Jest to coś zbieżnego z zawieszeniem w Skodzie więc dlatego też podnoszę temat na tym forum.
Problem polega na tym że jak jadę np na autostradzie i dodaję gazu odczuwam lekkie znoszenie na lewo jak gaz puszczam auto wraca na swój tor ?? Wymieniłem gumy wahacza bo myślałem że są wyrobione, ustawiłem geometrię i nic się nie poprawia. Może przyczyna tkwi w tylnym moście który dołącza się przy przyspieszaniu i pojawia się efekt pchania ???
A może przy 4x4 tak już jest i nie ma się co martwić.
aro121, mysle ze ten typ tak nie ma...tylko cos z napedem nie gra.moze Ci co maja 4x4 OII sie wypowiedza wiecej. ten seat ma taki sam naped haldexowy jak OII scout podejrzewam?
U mnie w Octavce wprawdzie jest Haldex II, ale nic takiego nie zauważyłem. Może to kwestia mocy, bo na razie mam seryjne 105 koni. U kumpla w takiej samej Altei nic takiego się nie dzieje.
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Z tego co wiem, Haldex nie powinien zapinać tyłu podczas "normalnego" przyspieszania. Ma zadziałać wtedy, gdy sterownik wykryje różnicę w prędkości obrotowej kół - czyli musiałbyś zagrzebać przodem, żeby dopiął Ci się tył, co raczej podczas jazdy na wysokich biegach nie jest prawdopodobne.
Jeśli chodzi o samo ściąganie - możliwe, że jest to kwestia napędu, ale przedniego. Niedawno czytałem o podobnym problemie ale w Skodzie Superb - nie był to pojedynczy przypadek. Zerknij tutaj: http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=368
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Kolego aro 121 - co prawda nie w skodzie, ale służbowo jeździłem hondą CRV z haldexem. Objawy takie same i nic nie dało rady zrobić. Po prostu przestawiłem się, że TTTM
aro121, podaj jeszcze jaki masz przebieg. W Haldexie co 30.000km powinno się wymieniać olej. Może masz mocno zasyfiony. Warto sprawdzić. Podobnie warto sprawdzić czy w kompie nie ma błędów związanych z Haldexem. Można rozebrać go i sprawdzić stan w środku
Dalej jednak nie sądzę, żeby to była wina Haldexu. Powtórzyłbym geometrię i nachylenie kół, ale w innym warsztacie, ewentualnie zmierzył podłogę - może coś jest trochę przygięte po jakimś lepszym dołku albo jakimś dzwonku (oczywiście oby nie).
Warsztatu poszukaj w tym temacie - wyszukaj sobie Lublin, chłopaki piszą na temat serwisów i nie tylko.
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Dzięki co do Haldiego wymieniałem olej przy 75K i przy okazji w moście. Błędów nie ma o podpinałem VCDS. Wymieniłem wszelkie tuleje i gumy wahacza. Za cholerę nie wiem co to może być. Co do geometrii byłem już w kilku warsztatach i ustawiałem ją na urządzeniach "Hunter" może jeszcze przełożę gumy przód-tył. Ten temat z znoszeniem pojawił się niedawno kupiłem auto z przebiegiem 40k teraz mam 90k.
aro121, W " normalnych " autach takie coś świadczy o zużyciu się którejś tulei na wahaczu jak dobrze pamiętam. coś m i chodzi tez po głowie że można zamontować źle tuleje i też taki efekt występuje.
[ Dodano: Wto 28 Sie, 12 10:50 ]
Zamieszczone przez spc
Warsztatu poszukaj w tym temacie - wyszukaj sobie Lublin, chłopaki piszą na temat serwisów i nie tylko.
Warsztatu poszukaj w tym temacie - wyszukaj sobie Lublin, chłopaki piszą na temat serwisów i nie tylko.
Zamieszczone przez leszekmw
dlaczego go wysyłasz do lublina :?:
Nie wiem czemu wydawało mi się, że w linijce "skąd" ma wpisany Lublin :? Pewno popatrzyłem na podpis kogoś innego, albo w innym temacie - tak jest jak się czyta kilka postów naraz
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Komentarz