Widzę rozmiar jest. Ja jak one w dB wychodzą w porównaniu do Blu? Ktoś podrzuci? Ile Blu na naklejce mają też jeszcze nie wiem :?
Wiem, że to nie do końca "miarowe" jest ale czegoś trzeba sie "czepić"
A BLU- podobno są w 16-tkach a w 17-tkach jest FAST- bo tu blu nie ma rozmiaru, ale to podobno różne gumy są....
Witam,mam maly problem,po wymianie wszystkich tarcz i klockow i po pprzejechaniu 5 tys podczas hamowania drgala kierownica,w warsztacie wymienili mi nastepny komplet przednich tarcz i po przejechaniu 3 tys sytuacja sie powtorzyla,dodam ze na 2 szarpakach nic nie wykazalo zadnych luzow zawieszenia ale jaklis problem jest.
W sumie nienajgorsza marka, choć z tego, co pamiętam, opinie były mieszane.
Jeśli drga kierownica przy hamowaniu, to problem na chłopski rozum dotyczy przedniego kompletu. Jeśli koła sa dobrze wywazone (choć gdyby były źle, to biło by nie tylko podczas hamowania), to wychodzi na pokrzywione tarcze. Może gdzieś też być lekko skrzywiona felga. Choć na Twoim miejscu, zdjąłbym tarcze, przeczyścił dokładnie piastę przed ponownym montażem i rzuciłbym okiem, czy aby nie są te tarcze krzywe.
Jeśli okaże się, że są proste, przyczyny szukałbym w krzywej piaście lub źle wywaonych kołach.
ale jak zakladasz nowe tarcze i problem znika a pozniej sie pojawia to nie szukalbym w luzach.. Ja zalozylem 288 na przod i nie mam problemow, za to na tyl zalozylem tarcze i klocki ATE(niby dobre...) i po jakims czasie czulem drganie pedalu przy hamowaniu. szukalem przyczyny w czujnikach abs, a okazalo sie ze po zdjeciu 2 dyszek na strone na tokarce problem znikl...
Jak masz tarcze, ktorych nie uznali na gwarancji, to zawiez je do pierwszego lepszego tokarza to Ci przetoczy, a pozniej zmienisz same tarcze i sie okaze.
[ Dodano: Wto 28 Sie, 12 21:42 ]
tez sobie tak myslalem ze jezeli magiel by swirowal to bylyby jakies wycieki lub zgrzyty,chociaz przy wietrze przy ponad 120 km troche przesuwa na autostradzie i nie wiem czy to ma jakies powiazanie z tymi drtganiami
Wprawdzie nie w Skodzie, ale miałem to samo w firmowym aucie (Peugeot 308). Tarcze 5.000km po wymianie i podczas hamowania biło kierownicą. Pojechałem z tym na serwis, gdzie stwierdzili, że źle użytkuję hamulce - na pewno przegrzałem je i wjechałem w wodę - odkształciły się z powodu zbyt gwałtownego schłodzenia. Reklamacji nie uznali, podobnie Peugeot Polska, mimo, że problem występował w 15 autach w firmie i to nie raz. Kończyło się tak, że tarcze były przetaczane i na jakieś 40.000km był spokój, póki nie były już na tyle cienkie, że znowu się krzywiły. Po 3 takich akcjach kiedy w serwisie mieli już dość mnie i mojego czepiania się tematu, przyznali, ze seryjne tarcze są kiepskiej jakości i lepiej dołożyć ok. 300zł na komplecie i mieć spokój. Udało się dogadać się i teraz zakładają mi tarcze i klocki Brembo - problem bicia kierownicą zaczyna się dopiero po ok. 50.000, gdy tarcze się kończą i są tak cienkie, że każde mocniejsze hamowanie rozgrzewa je i wygina. Jeśli chodzi o Skodę, to w O1 500km po wymianie rozleciała mi się tarcza na kawałki. Miałem awaryjne hamowanie z ok. 120 kmh do 0, po którym tarcza się zwichrowała i przy kolejnym mocniejszym hamowaniu pękła. Reklamacja tarcz oczywiście nie została uznana. Od tamtej pory bardziej zwracam uwagę na to, co jest montowane w aucie.
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Wiec Twoim zdaniem jakie tarcze kupic zeby bylo ok? bo juz mnie nerwica bierze przy kazdym hamowaniu bierze mnie nerwica, no i mi mechanicy i diagnosci przyczyny znalezc nie moga
Dość dużo ludzi na forum poleca tarcze Zimmerman + klocki Ferodo. Jak napisałem, w firmowozie mam zakładane Brembo i jest spokój, więc też chyba nie są najgorsze.
Piter tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
KM i Nm dołożył gregor10
Istotne jest też dokładne oczyszczenie przylgni piasty - ale nie można robić tego szlifierką, bo można ją dopiero zwichrować.
W mojej O1 wymieniłem trzy tarcze w okresie miesiąca, dopiero Ferodo dały radę.
Generalnie staram się oszczędzać oryginalne tarcze zakładając miękkie klocki - więcej pylą, szybciej się zużywają ale mają mniejszy wpływ na zużycie tarczy.
problemem nie sa tarcze tylko ich montaz,
styk piasta tarcza musi byc idealnie doczyszczony
Tarcze muszą być montowane z zachowaniem limitu bicia 0.05 mm.
Wszystkie dodatkowe części takie jak: zaciski, tłoki, suwaki jak i wyważenie kół muszą być dokładnie sprawdzane
Problem braku symetrii nie jest objęty gwarancją
Ścierająca się nadmiernie tarcza jest najczęstszym powodem tzw.: warkotania hamulców
Błędne montowanie klocków powoduje szybsze ścieranie się tarcz
Punkty 4) i 5) mogą być powodowane także poprzez nadmierne brudzenie się powierzchni tarcz i klocków jak i kiepskiej jakości materiał cierny klocka.
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Wiec podstawa to solidny montaz i dobre tarcze i klocki czyli TRW odpadaja. Tylne gumy wachacza tez nie sa idealne wiec moze rowniez sie troche do tego przyczyniaja.
[ Dodano: Sro 29 Sie, 12 20:36 ]
Jeszcze jedno pytanie ,do 110 ps z silmikiem ASV tarcze 280 czy 288?
robert001, nie wydawaj bezsensownie kasy na "lepsze". Jak juz chcesz poprawic hamulce to zaloz 288. Mam zaciski do 288 na sprzedaz jakbys chcial. Za 300zl pojda. link
Ja Ci proponuje przetoczyc tarcze i ladnie wyczyscic wszystko przy skladaniu.
Odwiedzilem jeszcze jedna stacje diagnostyczna przed nastepna wymiana na inne tarcze i jedyny luz jaki znalezli to maly luz na drazku kierowniczym od strony maglownicy,twierdza ze taki luz nie wplywa na drgania przy hamowaniu
[ Dodano: Pon 22 Paź, 12 18:21 ]
No i dopiero zadzialalem z tarczami,najpierw mechanicy zalecili mi przetoczenie tych nowych bijacych i zaczelo bardziej szarpac kierownica,jutro maja zalozyc tarcze i klocki ATE,szukaja luzow ale nic nie moga znalezc. Jestem podlamany tym biciem
Komentarz