[O1] nietypowy?? problem z siłownikiem tylnej klapy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pool
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O1] nietypowy?? problem z siłownikiem tylnej klapy

    Jako ze wielu osobom zalezy na pozbyciu sie lejacej sie odmy, dziele sie skutecznym /w moim przypadku/ rozwiazaniem.

    Osad powstaje przez skraplanie sie wody na skutek roznicy temperatur, moze byc szczegolnie uciazliwe i w skrajnych przypadkach szkodliwe - w zimie.
    Kolejnny powod to wysoka wilgotnosc autogazu - podczas spalania paruje woda i moze dostawac sie do ukladu. - tutaj troche obawiam sie o wplyw wody na wnetrze silnika, mieszanie sie z olejem.

    Po montazu lpg zaczela sie zbierac maz w odmie, pod korkiem skraplac woda, bylo to w sierpniu. W zimie zjawisko sie nasililo - nawet 2 mm osadu na sciankach odmy, troche pod korkiem, krople wody pod korkiem, biale plamki a bagnecie.... normalnie wizja katastrofy glowicowouszczelkowej :twisted:

    Po zmianie oleju z mocna plukanka - powtorka z rozgrywki.
    Minela zima, temp dodatnie - osadu moze mniej ale nadal sie zbiera !!

    Tak pomyslalem, skoro jest w ukladzie wilgoc, a jest to uklad szczelnie zamkniety - trzeba dac sznse sie jej wydostac. Zostawilem pracujacy silnik przez 10 min z odkreconym korkiem, odkrecilem odme, zostawilem tak do rana. Na dzien nastepny zostawilem do rana odkrecony korek.

    Wyparowalo i jest sucho !!!!

    Drugim rozwiazaniem mogloby byc odlaczenie odmy z zamontowaniem filterka.
    Tutaj szkol jest pare - bezposrednio pod korkiem, z wezykiem, z odstojnikiem.
    Wilgoc bedzie na bierzaco parowac na zewnatrz i nie trzeba odkrecac korka.
    Dodatkowy + nie wtlaczanie opar oleju z mieszanka do komor (swoja droga taki badziew mogl wymyslec tylko jakis zboczony mgr. ekologii) oraz nie podgrzewanie powietrza tymi smerdliwymi oparami :twisted:
  • suchar
    Classic
    • 2008
    • 5

    #2
    [O1] nietypowy?? problem z siłownikiem tylnej klapy

    Witam

    Mam problem z siłownikiem tylnej klapy w O1 1998 1.9 TDI Kombi.

    przestał zamykać się zamek z pilota więc sprawdziłem że napięcie dochodzi do wtyczki. Wniosek padł siłownik.

    zakupiłem nowy siłownik, ale podłączony dalej nie działa. Sytuacja wygląda tak:

    1. siłownik nowy, podłączony na krótko z akumulatorem działa w obie strony.
    2. napięcie na wtyczce sprawdzone miernikiem w czasie zamykania centralnego skacze na około 1s na 12V i na -12 w czasie otwierania (albo odwrotnie...) - w każdym razie jest wysterowane jak należy
    3. siłownik wpięty tylko we wtyczkę (nawet nie przyczepiony do zamka nawet nie dygnie.
    4. czyściłem i drapałem styki, i tu wydaje się być ok.


    nic nie pomaga. Żałuje że stary siłownik posłuzył w celach edukacyjnych dla mojego syna.... bo może wcale nie był zwalony... (nie sprawdziłem go na krótko, a teraz już nie da rady... )

    spotkaliście się może z czymś takim? jakieś pomysły, bo ja juz zgłupiałem...
    z góry dzięki za pomoc.
    pozdrawiam

    Komentarz

    • ark
      Classic
      • 2012
      • 13

      #3
      Ile pinów ma wtyczka ? czy masz oświetlenie bagażnika ?

      Komentarz

      • Krzycho-63
        Rider
        • 2007
        • 628
        • Superb II (3T4)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Zamieszczone przez suchar
        2. napięcie na wtyczce sprawdzone miernikiem w czasie zamykania centralnego skacze na około 1s na 12V i na -12 w czasie otwierania (albo odwrotnie...) - w każdym razie jest wysterowane jak należy
        Nie sprawdzaj miernikiem lecz próbnikiem w postaci żarówki aby było jakieś obciążenie.Pewnie są gdzieś po drodze zaśniedziałe lub pęknięte przewody.
        Skoda Superb II Ambition
        2.0 TDI CR 170 KM

        https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

        Komentarz

        • suchar
          Classic
          • 2008
          • 5

          #5
          hmm..

          wszystko inne w klapie działa, wtyczka ma 2 piny.
          wieczorem sprawdzę na żarówce i opiszę, dzięki za sugestię.

          Komentarz

          • ark
            Classic
            • 2012
            • 13

            #6
            Re: hmm..

            Zamieszczone przez suchar
            wszystko inne w klapie działa, wtyczka ma 2 piny.
            wieczorem sprawdzę na żarówce i opiszę, dzięki za sugestię.

            Miałem podobną sytuację w golfie wtyczka była tak zaśniedziała że nie dało się jej wyczyścić a na mierniku napięcie było .Podłączyłem bezpośrednio do przewodów i działa już 2 lata.

            Komentarz

            • ulysse
              Rider
              • 2010
              • 496

              #7
              Zamieszczone przez Krzycho-63
              Pewnie są gdzieś po drodze zaśniedziałe lub pęknięte przewody.
              Na 100% to.
              Jak otworzysz bagażnik to po lewej stronie w schowku masz 3 wtyczki przeczyść je i potraktuj kontakt spray'em.

              U mnie było identycznie

              Komentarz

              • suchar
                Classic
                • 2008
                • 5

                #8
                Zamieszczone przez ulysse

                Na 100% to.
                Jak otworzysz bagażnik to po lewej stronie w schowku masz 3 wtyczki przeczyść je i potraktuj kontakt spray'em.

                U mnie było identycznie
                i to rozwiązało problem. dziękuję pieknie za podpowiedź. (pomogł klikniete )

                pozdrawiam

                Komentarz

                Pracuję...