Zamieszczone przez misiekwaw
Brak ogrzewania i wywalanie płynu
Zwiń
X
-
Brak ogrzewania i wywalanie płynu
Witam, jestem nowym użytkownikiem Octavii.
Moja Skoda to Octavia Combi 2003 silnik 1.6 102 KM benzin
Proszę o pomoc!
Postanowiłem stworzyć nowy temat, ponieważ nie znalazłem odp na mój problem, mianowicie:
Problem z ogrzewaniem. Auto kupiłem w lato gdy temp na zew 30st. wiec problem nie był odczuwalny. Gdy temp spadał poniżej 15 st zauważyłem brak ogrzewania oraz wahania wskazówki temp silnika 50-90st. Podczas jazdy nigdy nie było 90 chyba, że w korku lub gdy temp zew. 30st. Gdy dochodziło do 90st włączały się wentylatory. Ogrzewania mimo że na kilmatroniku High - brak.
Wymieniono i sprawdzono:
TERMOSTAT - wymieniony - okazało się że ktoś założył termostat niekompletny tylko po tylko aby zamknąć obieg wody (brakowało części mechanicznej). Po wymianie temp na blacie 90st. Ale ogrzewania nadal brak - zarówno gdy auto stoi jak i jedzie.
NAGRZEWNICA - wężę wchodzące do nagrzewnicy były raczej letnie więc przepłukałem nagrzewnice - brak brudu - obieg wody ok.
Po wymianie termostatu na pierwszej jeździe nadal nie było ogrzewania i dodatkowo wywaliło mi płyn ze zbiorniczka - wyglądało to tak jakby się płyn zagotował. Po chwili dolałem płynu i wróciłem do domu i o dziwo pojawiło się ogrzewanie - przy High na klimatroniku waliło gorące powietrze.
Jedynie co mnie martwi że przy 90 st po dłuższym postoju nie włączają się wentylatory - problem ten pojawił się po wymianie termostatu. No i po powrocie do domu zaczął się podnosić poziom płynu w zbiorniczku więc wyłączyłem silnik. Czyżby układ zapowietrzony i poduszka powietrzna próbuje się wydostać?
Czy problemem może być:
a) Zapowietrzony układ?
b) Elektronika?
c) Pompa wody?
d) Uszczelka pod głowicą?
Inne?
Przy okazji - przy termostacie znajduje się jakieś podłączenie na czujnik do czego on służy?
Dodatkowo zrobiłem zrzut błędów z komputera, oto one:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
P1292 - 35-10 - - - Intermittent
Jeszcze raz proszę o pomoc i przepraszam że aż tak się rozpisałem - ale to mój pierwszy raz na tym forum
-
-
Mnie to wygląda na pompę wody. Wirnik na ośce się obluzował i płyn nie krąży. Usterkami się nie przejmuj gdyż są sporadyczne i pojawiły się wskutek odłączania wtyczek przy wymianie termostatu, czyli skasować. To nie jest czujnik to przy termostacie tylko ten termostat jest elektrycznie sterowany. A więc reasumując wymień pompę wody, skasuj błędy i będzie dobrze.
Komentarz
-
-
Kolejny objaw. W zbiorniczku wyrównawczym rośnie poziom płynu do tego stopnia że muszę wyłączyć silnik bo wyleje sie zaworkiem bezpieczeństwa. Trudno mi uwierzyć że układ może być aż tak zapowietrzony. To przelewanie się zaczęło się po wymianie termostatu.
Czy przelewanie się jest oznaką walniętej uszczelki pod głowicą - spaliny dostają sie do układu i wypycha płyn?
Czy może termostat się nie otwiera skoro jest sterowany elektronicznie - jak go można sprawdzić czy podawany jest na niego sygnał?
Jeśli chodzi o pompe wody to widać że w zbiorniczku płyn się przelewa, a poza tym to chyba nie dałbym rady wrócić z wrocławia do katowic gdyby pompa była kaput
Komentarz
-
-
Błędy po skasowaniu pojawiły się ponownie czy jest OK ? Druga sprawa, to wywalanie płynu chłodniczego co połączone z brakiem ogrzewania sugeruje uszkodzoną UPG. Zobacz czy na pracującym silniku płyn wpływa do zbiorniczka tym górnym króćcem, jeżeli wpływa to znaczy że pompa wody OK czyli przetłacza płyn przez układ, jeżeli nie to raczej jest padnięta.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
a jak wygląda sterowanie nawiewem :?:ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
K_Popiel, jeśli chodzi o błędy to nie wiem, kuzyn użyczył VAGa - spr jutro. Płyn leci do zbiorniczka tym górnym przewodem tzn przelewa się.
tomus7 a o co dokładnie pytasz, czy kilmatronic czy manual?, u mnie klimatronic.
A jeśli chodzi o termostat, to po włożeniu nowego nie chcą się załączyć wentylatory mimo że 90st na blacie. Odpiąłem z niego tą wtyczkę i zaraz się włączyły wentylatory. Sprawdziłem miernikiem jakie napięcie na niego idzie pokazało skokowo ok3V. Czy nie za niskie to napięcie?
Komentarz
-
-
Skoro płyn chłodniczy się przelewa można przyjąć że pompa wody OK. Po odłączeniu zasilania od termostatu prawdopodobnie się zamknął, skoro jest sterowany elektrycznie i płyn się szybciej nagrzał, wentylator się włączyły, tutaj oczywiście teoretyzuję gdyż na 100% pewien nie jestem. Jako że masz silnik benzynowy można podjechać do jakiegoś warsztatu na sprawdzenie zawartości CO2 w spalinach, co może pomóc w określeniu czy padnięta jest UPG. Jeszcze jedna sprawa czy po nagrzaniu silnika jak pojeździsz samochodem węże idące do i od chłodnicy są twarde jak kamień, czy (oczywiście biorąc pod uwagę iż są gorące ) można je ścisnąć ?// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Węże idące do i z chłodnicy są miękkie, można je ściskać.
Biorę pod uwagę że padła uszczelka pod głowicą ale muszę sprawdzić wszystko inne i być na 100% pewny zanim się zdecyduję na jej wymianę bo to kosztuje.
Jeszcze jedno ponieważ jestem przy aucie i sprawdzam po kolei elementy. Podejrzenie padło jeszcze na termostat tzn nie otwiera się - włożyłem go do wrzątku oraz podałem 12V z prostownika na wtyczkę - i nic ciągle jest zamknięty. Zamieszczam zdjęcie termostatu. Czy jest on w takim razie popsuty czy zasada działania jest inna? Termostat jest firmy Topran - jeśli to coś komuś powie.
Czy przyczyną wywalania wody ze zbiorniczka może być niesprawny termostat, sprawdziłem termostat i temperatura otwarcia to 105st, przy 100st - gotowałem wodę w garnku nie otwarł się - czy powinna być mniejsza tj 90st. może taki termostat trzeba zamontować?Załączone pliki
Komentarz
-
-
Patrząc na ten termostat nie bardzo widzę aby przepływ sterowany był elektrycznie, moim zdaniem jest to całkiem "normalny" termostat otwierający się mechanicznie pod wpływem temperatury, a złączka na przewody jest od elementu grzejnego. Jeżeli jest to ten termostat:
to wszystko w miarę robi się jasne.
Ponieważ temperatura otwarcia jest 105 stopni nie powinien otworzyć się we wrzącej wodzie, która raczej nie ma 100 stopni. Dopiero w układzie zamkniętym przy odpowiednim ciśnieniu płyn chłodniczy osiąga zadaną temperaturę i otwiera termostat.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Przeszukałem forum raz jeszcze i znalazłem klika tematów związywanych z tym termostatem i ogólnie z moim silnikiem 1.6 BFQ.
Rzeczywiście część mechaniczna to zwykły termostat a wychodząca wiązka to wyjście na komputer z informacją o rozwarciu termostatu po to by uruchomić wentylatory.
Nadal nie rozumiem dlaczego dziś rano jadąc do pracy zagotował mi się płyn a wentylatory się nie włączyły. Nadal mam podejrzenie że termostat jest walnięty.
Dzwoniłem dziś do sklepu tylko z częściami do skody, chcąc spytać o termostat z niższą temp. otwarcia - koleś powiedział że nie sprowadza tych termostatów- był u niego klient który miał podobny problem i w końcu przerobił termostat na zwykły...
Pytanie czy warto wydać te 340 zł i kupić oryginał, czy to rozwiąże problem?
Na razie jeżdżę bez termostatu...
Komentarz
-
-
Z zamiennikami jak to z zamiennikami, różnie bywa. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa czy aby na pewno ta złączka elektryczna odpowiada za sterowanie wentylatorami, czy aby nie odpowiada za to czujnik w chłodnicy, mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto zna ten silnik. Druga sprawa o którą nie zapytałem wcześniej, jak wygląda zbiorniczek na płyn i sam płyn, czy zbiorniczek jest czysty, płyn nie jest tłusty i takie tam. Trzecia sprawa w opisie masz inny silnik niż ten o którym rozmawiamy, nie jest to oczywiście żaden problem ale ważne aby się upewnić o jakim silniku mowa.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
marito, dzisiaj miałem to samo w moim Golfie. Wiem, że silnik innej konstrukcji, ale sama idea działania jest taka sama.
Przyjechałem z uczelni, zaparkowałem samochód i widzę, że płyn wybija ze zbiorniczka wyrównawczego, wyciekło tak ok 1l. Odkręciłem zbiornik wyrównawczy, włączyłem silnik i płyn momentalnie poszedł ze zbiornika w układ. Dolałem koncentratu, poczekałem z otwartym zbiornikiem aż włączy się wentylator, tak z 2-3 razy, resztę uzupełniłem wodą, zakręciłem zbiornik i poczekałem aż silnik całkowicie ostygnie. Po 3h zrobiłem ok 15km i już nie było problemu z płynem. Myślę, że układ zapowietrzył się. Wentylator nie chciał się wcześniej włączać. Z ogrzewaniem też miałem małe problemy- mamy te same nagrzewnice, bo zamontowałem climatronic.
W moim przypadku układ zapowietrzyłem przy czyszczeniu zbiorniczka wyrównawczego .
Komentarz
-
-
Czytam i czytam inne fora i tematy i ta złączka to jest niby od jakiejś dodatkowej grzałki która występuje w tym dziwnym silniku. Przepraszam że ciągle pisze inaczej ale już sam nie wiem!! Wcześniej miałem golfa III i życie wydawało się prostsze.
Płyn i zbiorniczek czysty bez mazi i innych piprów.
Silnik mam 1.6 BFQ w opisie inaczej bo opis stwarzałem jak miałem ledwie 2 dnia furkę - po prostu nie wiedziałem że to BFQ. zmienię opis
Jutro dzwonię do ASO i zamawiam oryginalny termostat za 340 zyla.
Komentarz
-
-
No i tu by się z tą grzałką zgadzałobo w opisie na skoda części jest: "Temostat z elementem grzejnym". Jeżeli zbiorniczek czysty a jesteś pewien że termostat nie ogarnia to jak najbardziej zamówić oryginał, skoro ten co był w samochodzie był uwalony, oddać zamiennik i kupić oryginalny, oby to było to
// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Dzwonilem do ASO skody w sosnowcu i oryginał kosztuje 291.nie wiem tylko czy oryginał jest tej samej firmy beru co w linku do aukcji allegro.wie ktoś.dzwonię tam teraz ale nikt nie odbiera
[ Dodano: Czw 13 Wrz, 12 15:59 ]
Trochę poszedłem na łatwiznę z tym topranem, a dokładniej mówiąc poskąpiłem kasy.
Zamówiłem w ASO termostat będzie na jutro. Koszt po upuście 260zł.
Przy okazji wczoraj wyskoczył mi błąd na centralnym komputerze: "abgas werstatt" i zapaliła się kontrolka "check engine". Czy brak termostatu i zamknięcia obwodu wychodzącej z niego wiązki może być tego przyczyną?Wspomnę, że silnik bardzo nierówno pracuje, gaśnie i szarpie. Z trudem dojechałem dziś do domu
[ Dodano: Czw 13 Wrz, 12 16:01 ]
wicher12 dzieki za info o aukcji z allegro
Aha, jeszcze zapaliła się kontrolka od ASR
Dodam jeszcze że nie włożyłem termostatu, jeżdżę bez . Włożyłem tylko obudowę termostatu - taki króciec żeby zamknąć obieg wody
Komentarz
-
-
W sumie to jest coraz gorzej.
Bez termostatu da się jeździć ale zimo w aucie.
Objawy się nasiliły po tym jak wyjąłem z obudowy tak jakby cewkę, która była podpięta wtyczką. Zaznaczyłem to na zdjęciu w czerwonym kółku Jak to było to obwód był zamknięty, a teraz jest otwarty. Podejrzewam że jest to jakoś związane z wywalaniem "check engine" oraz ASR.Ale podejrzewam, bo wcześniej tego nie było.
Na nowym termostacie z Toprana nie jeżdżę bo nie chce się otworzyć i gotuje mi wodę.
Jutro się wyjaśni bo jutro odbiorę termostat z ASO.
Trzymajcie kciuki...
[ Dodano: Czw 13 Wrz, 12 17:33 ]
znalazłem taki katalog Hella z opisem tego termostatu ale jest po niemiecku, może komuś sie przyda:
Załączone pliki
Komentarz
-
-
marito,
ten jest nieco inny http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2766 od tego z co zaproponował wicher12, i tego co masz na zdjęciu bo wg mnie powinien być taki jak załączyłemILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
tomus7 pod tym linkiem co podałes kryje sie termostat wraz z obudowa i czujnikiem temp. Sam termostat jest przykrecany do tej obudowy.chyba nie muszę zmieniać ca
łej obudowy skoro padł mi tylko termostat?
Nr obudowy wraz z termostatem to:06A 121 111
Nr termostatem to: 06A 121 114
[ Dodano: Sob 15 Wrz, 12 00:06 ]
Panowie porażka. :cry:
Problem nie zniknął po zamontowaniu oryginalnego termostatu kupionego w ASO.
Termostat założony, po ok15 minutach pracy silnika na wolnych obrotach następuje wyrzut płynu ze zbiorniczka wyrównawczego przez zaworek wylewowy (nie przez korek). Płyn zagotował się.
Dodatkowo zauważyłem:
- temp. na blacie 90st, a na podpiętym komputerze pokazuje 106 i zaczyna się gotować płyn, wzrasta poziom w zbiorniczku i wylewa się
- termostat pomimo 106 st na komputerze nie otwarł się - brak przepływu na chłodnicę
- przewody miękkie
Jutro sprawdzę jeszcze całą obudowę do której przykręca się termostat - może coś z nią nie halo oraz ugotuję termostat w G12 i sprawdzę temperaturę w jakiej sie otwiera termometrem.
A oprócz tego do sprawdzenia pozostaje uszczelka pod głowicą i chyba tu jest prawdziwe źródło problemu...
[ Dodano: Sob 15 Wrz, 12 22:40 ]
Panowie, po całym dniu spędzonym przy aucie mogę stwierdzić, że przyczyną problemu nie jest uszczelka pod głowicą. Ze zbiorniczka wyrównawczego wyrzucany jest płyn ponieważ zostaje ona zagotowany.
Termostat nie otwiera się mimo 105 st płynu ponieważ nie jest podawane na niego napięcie potrzebne do jego otwarcia (ok 14 V). Podpiąłem miernik pod wtyczkę zasilającą termostat - na włączonym silniku napięcie ciągle oscylowało od 0V do 3,6V i znowu do 0V i tak w w kółko. Co moim zdaniem jest efektem sprawdzania przez komputer czy obwód jest zamknięty.
Z racji tego że kupiłem dwa termostaty - jeden z aso a drugi z chin, postanowiłem zrobić eksperyment na tm drugim. Podałem na niego zasilanie z prostownika ok. 13V. Po minucie termostat zrobił się gorący i się otwarł !!! Tak więc ten termostat jest sterowany elektronicznie. W środku termostatu znajduje się grzałka oporowa, która podgrzewa - jak wynika z katalogu Hella i z tego co google tłumacz przetłumaczył - wosk lub parafinę, która po podgrzaniu wypycha metalową szpilę, która otwiera termostat. Po zaniku napięcia termostat zamyka się.
Zrobiłem jeszcze jeden test na żywym silniku tzn. w obieg wody włożyłem termostat z aso i pod niego podpiąłem prostownik a pod wtyczkę zasilającą termostat podpiąłem drugi termostat z chin - aby komputer nie wywalił błędu. Odpaliłem silnik, pochodził sobie osiągnął 90st i po chwili włączyłem prostownik. Po minucie termostat otworzył się - rura za nim zrobiła się gorąca i po chwili uruchomiły się wentylatory. Wentylatory wyłączyły się a ja wyłączyłem prostownik i tak parę razy. W ten sposób zastąpiłem sobą coś co podaje napięcia na termostat.
Pytania
Czy wie ktoś dlaczego brak napięcia zasilającego na termostat??
Skąd powinno ono być podawane, z komputera, sterownika, czy przekaźnika??gdzie one są??
Czy nowy termostat wymaga czegoś takiego jak mapowanie zasilania, jak to zrobić?
Czy da się to zrobić poprzez VAGa - jeśli tak to jaka opcja??
Panowie czuję, że jest blisko rozwiązania zagadki z termostatem dlatego pomóżcie
[ Dodano: Sro 19 Wrz, 12 21:00 ]
Ciąg dalszy...
Udało mi się sprawdzić jeszcze przewód doprowadzający minus ze sterownika Simos 3.3 prosto na termostat - przewód jest ok. Szukałem także skąd podawany jest plus ale nie znalazłem, jednak domyślam się że z jakiegoś przekaźnika. Czy ktoś wie który to może być?
Sprawdziłem także, że na jednym przewodzie jest podpięty plus do termostatu oraz do pompy napowietrzania spalin. Wychodzi na to że albo sterownik walnięty - będą go sprawdzał w sobotę albo brak plusa więc i pompa też nie śmiga.
[ Dodano: Sob 22 Wrz, 12 12:05 ]
ciąg dalszy nr 2...
Zrobiłem test zgodnie z poniższym załącznikiem
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja na uszkodzenie sterownika.
Teraz będę szukał jakiegoś używanego, znalazłem już 2 na allegro, co myślicie o tym tańszym:
[ Dodano: Sob 22 Wrz, 12 12:14 ]
ciąg dalszy nr 2...
Zrobiłem test zgodnie z poniższym załącznikiem (po angielsku ale dla tych co słabo nim władają to da się zrozumieć z pomocą google tłumacz o co chodzi)
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na uszkodzenie sterownika.
Teraz będę szukał jakiegoś używanego, znalazłem już 2 na allegro, co myślicie o tym tańszym:
Tutaj podaje link do strony z której korzystałem:
Octavia Mk1 > Skoda Workshop Service and Repair Manuals > Drive unit | 1.6 ltr./75 kW Engine - Mechanical Components | Engine cooling | Electronically controlled cooling system | Testing thermostat for map-controlled engine cooling | Test sequence
Jest tam bardzo dużo praktycznych informacji
Ponieważ załączniki wkleiły się w odwrotnej kolejności niż należny wykonać test, to najpierw zrobiłem to co na większym zdjęciu a potem to co na małym :!:
Komentarz
-
Komentarz