Cudnie utrzymane auto, piękne miasto i kobieta, która tak jak Ty _Monika_, dba o "cztery koła". Wszystko na wielki +
[O2] Drgania na jałowym na zimnym silniku
Zwiń
X
-
[O2] Drgania na jałowym na zimnym silniku
Witam,
od dłuższego czasu walczę z problemem nieregularnych drgań i stuków na biegu jałowym, które się objawiają w następujący sposób:
- drgania są nieregularne i stuki metaliczne jakby z okolicy sprzęgła,
- pod maską widoczne drgawki silnika,
- brak falowania obrotów na wskazówkach i VCDS,
- brak falowania wahań spalania chwilowego na biegu jałowym,
- na nie rozgrzanym silniku podczas gaszenia silnika twarde gaszenie z "gruchotnięciem" (tak jakby EGR nie domykał czy coś),
- drgawki, stuki i twarde gaszenie nie występują po dłuższej jeździe (ok 20km) i osiągnięciu temp roboczej na VCDS,
- objawy występują odkąd mam auto (od ponad 30 kkm) i nie postępują w żadną stronę
- korekcje pompek na VCDS też wyglądają ok
- nie wiem czy ma to związek ale zimą przy dużych mrozach -10 st i więcej bywały problemy z krztuszeniem się przy odpalaniu
- nie ma różnicy w objawach na wciśniętym sprzęgle,
- olej, filtry, rozrząd, pasek klinowy, gumy na wahaczach, świece wymienione - i bez zmian.
Przebieg 209 kkm, końcówka 2007r, oleju nie bierze od wymiany do wymiany bez dolewek, auto zbiera się normalnie, dużo latane po trasach.
Proszę Was o pomoc bo już nie wiem gdzie i czego szukać.
-
-
robekcool też moja pierwsza myśl to był dwumas, tylko zastanawia mnie to czemu na rozgrzanym silniku brak tych wszystkich objawów i czemu wciśnięcie sprzęgła nie powoduje zmian i drgania nie ustają.
A co do stylu jazdy ... "większy but" dopiero powyżej 2000 obr i tej zasady się trzymam.
Dodam również że nie ma wibracji silnika na wysokim biegu przy niskiej prędkości obrotowej i głębszym wciśnięciu pedału gazu.
Komentarz
-
-
Moj dwumas tez mi lekko przydzwania na zimnym silniku( i to tylko jak delikatnie podniose obroty do 1200 i puszcze gaz to lekko zadzwoni),jak sie rozgrzeje to jest cisza,ja tak mam dopiero od 2 tysiecy kilometrow,wiec poki co nawet w ASO Skody mi powiedzieli,ze moge na tym nawet 70 tysi km zrobic,a mam sie martwic jak zacznie dzwonic caly czas,wtedy wymiana,ja oczywiscie pedant do bolu,jak tylko dozbieram kasy(ach te wakacje) bede je zmienial
Komentarz
-
-
Witam, ostatnio rozmawiałem z jakimś mechanikiem i mi oświadczył, że jak słychać klepanie, metaliczne dźwięki i występują drgawki silnika to to wszystko przekłada się na szybsze zużycie skrzyni biegów, twierdził, że to nie dwumas tak klepie tylko tryby w skrzyni, które się z czasem wybijają i mogą sie zużyć. Potwierdzi to ktoś? U mnie tez są dźwięki i czasami zatelepie silnikiem, wiem, że to dwumas, ale się jeździ, nie ma szarpnięć, trzęsiawki, biegi płynie wchodzą.
Komentarz
-
-
marcinenergy, greg44, zróbcie program a telepanie na biegu jałowym zniknie do tego możecie zalać motorownie amsoilem :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz