[O2] Drgania na jałowym na zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • salatacash
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O2] Drgania na jałowym na zimnym silniku

    Cudnie utrzymane auto, piękne miasto i kobieta, która tak jak Ty _Monika_, dba o "cztery koła". Wszystko na wielki +
  • marcinenergy
    Classic
    • 2008
    • 29
    • Octavia III (5E3)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    #2
    [O2] Drgania na jałowym na zimnym silniku

    Witam,
    od dłuższego czasu walczę z problemem nieregularnych drgań i stuków na biegu jałowym, które się objawiają w następujący sposób:
    - drgania są nieregularne i stuki metaliczne jakby z okolicy sprzęgła,
    - pod maską widoczne drgawki silnika,
    - brak falowania obrotów na wskazówkach i VCDS,
    - brak falowania wahań spalania chwilowego na biegu jałowym,
    - na nie rozgrzanym silniku podczas gaszenia silnika twarde gaszenie z "gruchotnięciem" (tak jakby EGR nie domykał czy coś),
    - drgawki, stuki i twarde gaszenie nie występują po dłuższej jeździe (ok 20km) i osiągnięciu temp roboczej na VCDS,
    - objawy występują odkąd mam auto (od ponad 30 kkm) i nie postępują w żadną stronę
    - korekcje pompek na VCDS też wyglądają ok
    - nie wiem czy ma to związek ale zimą przy dużych mrozach -10 st i więcej bywały problemy z krztuszeniem się przy odpalaniu
    - nie ma różnicy w objawach na wciśniętym sprzęgle,
    - olej, filtry, rozrząd, pasek klinowy, gumy na wahaczach, świece wymienione - i bez zmian.

    Przebieg 209 kkm, końcówka 2007r, oleju nie bierze od wymiany do wymiany bez dolewek, auto zbiera się normalnie, dużo latane po trasach.

    Proszę Was o pomoc bo już nie wiem gdzie i czego szukać.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Kupiłeś z padającym kołem dwumasowym. Jeździsz delikatnie więc zużycie postępuje powoli.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • marcinenergy
        Classic
        • 2008
        • 29
        • Octavia III (5E3)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        robekcool też moja pierwsza myśl to był dwumas, tylko zastanawia mnie to czemu na rozgrzanym silniku brak tych wszystkich objawów i czemu wciśnięcie sprzęgła nie powoduje zmian i drgania nie ustają.
        A co do stylu jazdy ... "większy but" dopiero powyżej 2000 obr i tej zasady się trzymam.
        Dodam również że nie ma wibracji silnika na wysokim biegu przy niskiej prędkości obrotowej i głębszym wciśnięciu pedału gazu.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          marcinenergy, fakt faktem zbieraj na sprzęgło ( kiedyś padnie) . Póki co podgłoś radyjko :P
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • zadariusz1
            Rider
            • 2011
            • 543
            • Octavia III (5E3)
            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Moj dwumas tez mi lekko przydzwania na zimnym silniku( i to tylko jak delikatnie podniose obroty do 1200 i puszcze gaz to lekko zadzwoni),jak sie rozgrzeje to jest cisza,ja tak mam dopiero od 2 tysiecy kilometrow,wiec poki co nawet w ASO Skody mi powiedzieli,ze moge na tym nawet 70 tysi km zrobic,a mam sie martwic jak zacznie dzwonic caly czas,wtedy wymiana,ja oczywiscie pedant do bolu,jak tylko dozbieram kasy(ach te wakacje) bede je zmienial

            Komentarz

            • marcinenergy
              Classic
              • 2008
              • 29
              • Octavia III (5E3)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Czyli jednak póki co zostajemy przy tym że to dwumas .... mam nadzieję że po wymianie nie będzie tak samo, bo już raz przerabiałem to w moim ex Leonie FR ... wymieniłem kpl dwumas+sprzęgło (niepotrzebnie), a walnięta przepływka była i wprawiała silnik w drgawki.

              Komentarz

              • greg44
                L&K
                • 2011
                • 1198
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Witam, ostatnio rozmawiałem z jakimś mechanikiem i mi oświadczył, że jak słychać klepanie, metaliczne dźwięki i występują drgawki silnika to to wszystko przekłada się na szybsze zużycie skrzyni biegów, twierdził, że to nie dwumas tak klepie tylko tryby w skrzyni, które się z czasem wybijają i mogą sie zużyć. Potwierdzi to ktoś? U mnie tez są dźwięki i czasami zatelepie silnikiem, wiem, że to dwumas, ale się jeździ, nie ma szarpnięć, trzęsiawki, biegi płynie wchodzą.

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  marcinenergy, greg44, zróbcie program a telepanie na biegu jałowym zniknie do tego możecie zalać motorownie amsoilem :wink:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • greg44
                    L&K
                    • 2011
                    • 1198
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez piramida
                    zróbcie program a telepanie na biegu jałowym zniknie do tego możecie zalać motorownie amsoilem
                    Super rady marcinenergy kliknij mu pomógł.

                    Komentarz

                    Pracuję...