[o1] pytanie dotyczace silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzid3k
    Classic
    • 2014
    • 19

    [o1] pytanie dotyczace silnika

    Zamieszczone przez LUKI
    dmart,

    zrobiłeś jakieś zdjęcia tego betonowego gówna?

    powiadomiłeś policję?

    wiesz, po co masz ze swojej kasy becaloać za ewentualne naprawy
    Tak policjanty były, spisały. Jakieś tam fotki porobiłem.
    Za wiaduktem nad trasą kolejową (1,3 km od wjazdu w Morach w kierunku na Poznań) są dwa prawe pasy odgrodzone tymi pachołkami. No i jakoś jeden z nich dostał się na pas skrajny prawy, a potem pod moje koła.

    Dzięki wszystkim za pomoc. Jak wrócę z ASO dam znać co się sypnęło.
    Skoda Octavia TDI 1.9 110km
  • aprilia_46
    Classic
    • 2012
    • 4

    #2
    [o1] pytanie dotyczace silnika

    Witam,

    jestem szczęśliwym posiadaczem octavi I z 01 roku 1.9tdi 90km. Generalnie mam takie pytanie bo na początku zaczeło mi odcinac turbo, po diagnozie na kompie wyszła przepływka .

    Wymieniłem ustąpiło ale samochód naprawdę był strasznie zmulony, stwierdziłem, że może warto zajrzec do EGR i kolektora ssącego .
    Razem z kolegą wyczyściliśmy obie części zajeło nam to strasznie dużo czasu bo naprawdę prawie przelotu nie było taki syf .

    Poprawa jest idzie lepiej ale wydaję mi się, że jeszcze coś go męczy.
    Na forum czytałem coś o kierowniczkach czy się ruszają czy nie, niestety nie skumałem za bardzo co gdzie jest i nie wiem jak to sprawdzic .

    W którymś temacie przeczytałem też o zawalonym kacie . I tak mnie naszło żeby coś z tym ruszyc bo warto wykorzystac normalną moc silnika .

    Generalnie u mnie nie kopci w sumie w ogóle czy na bucie czy wolne obroty itd może ma to jakiś związek .

    Ogólnie v-max to jakies 160-170kmh więcej nie da rady .


    Przebieg to 240tys, gośc jeździł po dużym mieście delikatnie .

    jakieś sugestie co mogę jeszcze samemu podziałac posprawdzac, jeśli chodzi o te kierowniczki prosiłbym o jakieś może zdjęcie jakby dało radę .


    pozdrawiam

    Komentarz

    • arkady
      Ambiente
      • 2010
      • 136
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Jeśli chodzi o kierowniczki, to są przy turbinie i jeżeli są zapieczone to nie mogą pracować w pełnym zakresie, z tąd to zamulenie.
      Jeżeli piszesz, że przepustnica była mocno "zawalona" syfem, to możesz mieć to samo z turbiną. Kłania się czyszczenie.
      Najlepiej wpisz w szukajkę NOTLAUF, tam znajdziesz wszystko na temat Twojego problemu.

      Komentarz

      • fryta1979
        Ambiente
        • 2010
        • 188

        #4
        Jesli mssz 90 km tak jak piszesz - to nie masz zadych kierowniczek. Te turbiny nie maja tej opcji. Dzieki temu sa praktycznie niezawodne :-)))

        Komentarz

        • aprilia_46
          Classic
          • 2012
          • 4

          #5
          aaa tak podejrzewałem, że to te kierowniczki mają coś wspólnego z zmienną geometrią turbiny.

          A coś kiedys słyszałem, że tych zwykłych się nie czyści bo jak nie mają zmiennej geometrii to nie trzeba .


          zostaje mi kwestia tego kata, jakbym go wyciął to nie będzie z niczym problemu ani nie bedzie brzydko chodzić (dzwięk)?


          co jeszcze może mieć wpływ, że nie jest do konca tak mocna jak powinna? wydaję mi się, że mogłaby też szybciej ciagnać ( z niższego zakresu obrotów) .

          Komentarz

          • fryta1979
            Ambiente
            • 2010
            • 188

            #6
            Moze za duzo oczekujesz od 90 konnego silnika ;-))) skad jestes? Moze poprostu musisz porownac z innym samochodem i zobaczyc czy dobrze ciagnie czy moze masz za duze oczekiwania. AGR to nie torpeda :-))) octa swoje wazy ;-)))

            Komentarz

            • aprilia_46
              Classic
              • 2012
              • 4

              #7
              małe miasto w kujawsko pomorskim : p

              dla porównania wydaje mi się, że passacik b4 mojej dziewczyny 1.9tdi 90ps z nieszczelnym intercoolerem jest silniejszy ;D

              Komentarz

              • marekvw5
                Classic
                • 2012
                • 14

                #8
                Występowały też silniki 90 KM o oznaczeniu ALH i tam była zmienna geometria w turbo.

                Komentarz

                • K_Popiel
                  Rider
                  • 2010
                  • 608

                  #9
                  Dokładnie tak jak pisze marekvw5, ostatnio czyściliśmy turbinkę właśnie w silniku AHF, kierownice były tak zasyfione że nie miały prawa pracować.
                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                  ------------------------------------------------------

                  Komentarz

                  • looker
                    RS
                    • 2008
                    • 1886
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #10
                    Nie mylmy ALH z AHF bo to nie to samo - przynajmniej mocowo :diabelski_usmiech
                    ALH ma zmienna geometrię a AGR nie jej ma i niech kolega aprilia_46 dookresli w końcu jaki ma motor bo w opisie jest AHF.
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz

                    • K_Popiel
                      Rider
                      • 2010
                      • 608

                      #11
                      No faktycznie wygląda na to że walnąłem babola

                      AGR, AHH, ALE, ALH 90KM przy 3750obr/min, 210Nm przy 1900obr/min
                      AFN, AHF, ASV, AVG 110KM przy 4150obr/min, 235Nm przy 1900obr/min

                      ale na pewno była to octa z 90 konnym silnikiem wypada na to że to był ALH
                      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                      ------------------------------------------------------

                      Komentarz

                      • aprilia_46
                        Classic
                        • 2012
                        • 4

                        #12
                        nie bardzo wiem jak to sprawdzic jaki typ mam silnika .


                        a te kierowniczki to są w każdej turbinie czy tylko w tej ze zmienna geometrią bo trochę sie pogubiłem :P

                        Komentarz

                        • ahmed799
                          RS
                          • 2009
                          • 6871
                          • Ford

                          #13
                          [ Dodano: Wto 18 Wrz, 12 22:47 ]
                          Zamieszczone przez aprilia_46
                          nie bardzo wiem jak to sprawdzic jaki typ mam silnika .
                          W bagażniku pod tapicerką na podłodze masz nakleję białą z m.in. kodem silnika jak i numerem koloru lakieru.

                          филип
                          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                          Komentarz

                          • K_Popiel
                            Rider
                            • 2010
                            • 608

                            #14
                            Ewentualnie na osłonie paska rozrządu jest naklejka i tam również jest kod silnika.
                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                            ------------------------------------------------------

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              aprilia_46,

                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              Pracuję...