[O2] Słabe hamulce po wymianie płynu i klocków z przodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matejrysio
    Classic
    • 2013
    • 34

    [O2] Słabe hamulce po wymianie płynu i klocków z przodu

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

    Póki co problem nie jest rozwiązany - czasem objawy się bardziej nasilają, czasem mniej - im cieplej, tym lepiej (na ogół, choć nie zawsze). Nie mam zbytnio czasu, żeby się tym zająć, a że auto tak naprawdę jeździ bez zarzutu, poza tym chwilowym problemem po zapaleniu, nic z tym nie robię..

    Jeśli się w tej sprawie coś zmieni to oczywiście napiszę co to było!
  • sparrov
    Rider
    • 2012
    • 378

    #2
    [O2] Słabe hamulce po wymianie płynu i klocków z przodu

    Mam OII FL combi. Dziś wymieniłem w serwisie klocki i płyn hamulcowy. Po wymianie auto wyraźnie słabiej hamuje. Przez kilkanaście kilometrów pedał schodził bardzo nisko i przy gwałtownym hamowaniu nie wyzwalał się ABS - skuteczność była marna. Pi kilkunastu km jest lepiej, ABS się już udaje wyzwolić i zahamować z piskiem, ale nadal pedał schodzi głębiej niż poprzednio i jakby "łapie później", skuteczność hamowania jest nadal słabsza niż przed wymianą.

    Czy to normalny objaw i klocki muszą się dotrzeć, czy może układ został nieprawidłowo odpowietrzony?
    Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

    Komentarz

    • richi9
      Rider
      • 2011
      • 427

      #3
      Jak dla mnie są dwie opcje
      1 nieodpowietrzone jak należy hamulce
      2 klocki muszą się dotrzeć
      ze wskazaniem na to pierwsze

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        sparrov, gratulacje jak hamujesz zaraz po wymianie żeby abs zadziałał :shock: to po pierwsze
        po drugie jak nie działa abs to właśnie wtedy piszczą hamulce, tzn teoretycznie
        po trzecie zestaw musi się dotrzeć i może to trwać kilkadziesiąt km jak nie więcej
        po czwarte jest spora szansa że coś zjebali jak pedał za nisko idzie

        jeśli zaraz po wymianie było ostre hamowanie do "0" to klocki mogły się zeszklić czy jak tam to się zwie

        Komentarz

        • sparrov
          Rider
          • 2012
          • 378

          #5
          Nie wiedziałem, że nie można. Nie dostałem żadnych instrukcji po wymianie. Swoją drogą, to różne mogą być sytuacje na drodze, w których gwałtowne hamowanie może być nieuniknione, i wymiana klocków nie gra żadnej roli...
          Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            sparrov, owszem, dlatego jak się wyjedzie od mechanika to hamuje się delikatnie z ok 40-50km/h ale nie do zera
            przeważnie kilka takich zabiegów z różnych prędkości (ale nie dużych) wystarcza żeby później spokojnie docierać sobie układ

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Jak auto wyjedzie z salonu jako nowe to tez hamulce nie dzialaja :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Artur73
                Drive
                • 2007
                • 82

                #8
                Jak wyjechałem moim szkodnikiem to pierwsze wrażenie było, że ma bardzo słabe hamulce, po jakimś czasie się ułożyły.

                Komentarz

                • Tony065
                  RS
                  • 2009
                  • 2487
                  • Octavia I (1U2)
                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  u p.Lecha na hamulce.net jest bardzo dobra instrukcja jak docierać nowe hample. polecam, bo jak czytam ten temat, to głowa boli...
                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                  @ by Tune-up Gdańsk
                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                  Antek

                  Komentarz

                  • blind_walker
                    RS
                    • 2010
                    • 4533
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    sparrov, prawdopodobnie masz zapowietrzoną pompę ABSu. Odpowietrza się ją przez podpięcie VAGa. Opis masz w tym temacie:
                    mkII 20VT (600h worked)
                    Roooooomster

                    Komentarz

                    Pracuję...