[O1] problem z ładowaniem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzyvy
    Classic
    • 2006
    • 20

    [O1] problem z ładowaniem?

    Hmmmm..Ja ostatnio zalałem na BP koło lotniska w pyrzowicach i auto jakby gorzej jeździ :/
    Przepływ rzeczywiście coś mały ... ale to może kwestia innego TIP niż seryjny?
    Jeszcze standard slx,ale juz niedlugo....Juz nie standard)))
  • kr1s1983
    Classic
    • 2005
    • 33

    #2
    [O1] problem z ładowaniem?

    witam
    dzisiaj na wolnych obrotach zaczelo mi co kilka sekund migac ladowanie.Jednak po 5 min przeszlo i jechalem dalej.Po zatrzymaniu sie auto bardzo ciezko zapalilo.Jak dojechalem do garazu to nie odpalil a po 15min juz spokojnie.Nastepnie zagsilem i juz kaplica.Auto tez widac ze dziwnie pracuje,jakby zaplon przerywal.Czy to moga byc jakies problemy z ladowaniem czy po prostu aku wyzional ducha?dzieki z gory za pomnoc

    Komentarz

    • Luki80a
      Rider
      • 2010
      • 341
      • Octavia III combi (5E5)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

      #3
      Raczej problem z ładowaniem.
      Albo problem z napędem altka, albo regulator sie sypie.
      Możesz też sprawdzić jakie jest napięcie na aku podczas pracy silnika.
      Powinno być 13,7-14,4 po odpaleniu. Mniej przy włączonych światłach.
      Była O1 AGR

      Jest O1FL ALH

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        Powinno być 14,3-14,5V jak silnik zimny, po pewnym czasie może zejść do 13,9V jeśli akumulator będzie naładowany i przy światłach.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • marcinusek
          Ambiente
          • 2011
          • 114
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Podłącze się pod temat. U mnie z pomiarów wynika że u=12,2v w stanie spoczynku a po włączeniu silnika między 12,9-:-13,7v. Pytanie do doświadczonych, czy to regulator, szczotki, czy diody, a może coś innego?
          Narazie tak sobie jeżdże i co 4 miesiące podładowuję aku.

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            kr1s1983, zacznij na pewno od sprawdzenia ładownia aku przez alternator. U Ciebie podejrzewam, że cały problem zaczął się właśnie od alternatora (lub innego elementu w układzie ładowania, np. regulatora) i nawet jak aku był dobry, ale napięcie ładowania za niskie to z czasem i aku mogło trafić. Tym bardziej, że czas niskich temperatur dopiero przed nami i zapotrzebowanie na ogrzewania, wycieraczki i inne prądożerne dodatki wzrośnie .
            Przedziały napięc ładowania przyjmują różne (w zależności od źrodła ), ale jak masz (przy pracującym silniku of kors) od 13,8V (przy włączonych światłach) do 14,4V to jest oki. Staraj się to mierzyć przy włączonych światłach, bo tak zazwyczaj się jeździ.
            Sam akumulator, bez upływów prądu, przy wyłączonym silniku (lub odłączony od instalacji w samochodzie), w pełni naładowany powinien mieć od ok. 12,5/12,6V. Natomiast jak napięcie spadnie poniżej ~ 12,2V to rozruch jest niemożliwy (teoretycznie). Podane napięcia różnie się jednak mają do rzeczywistości i nie są to wzorce . Po sobie wiem, jak ostatniej zimy po trzech tygodniach postoju na dużych mrozach samochód zapalił bez najmniejszych oporów, a aku przed zapłonem miał napięcie zmierzone ok 11,3 V. Więc sam widzisz jak się mają podawane wartości do życia .
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              #7
              13,8V nie jest oki.
              "Na zimno" alternator MUSI startować z napięciem 14,4-14,6V aby naładować aku (przy włączonych swiatłach, klimie, wentylatorach).
              Alternatory Bosch mają ten mankament, że z biegiem czasu czasu napięcie maleje i 13,5 13,9V nie jest w stanie naładowywać "do pełna" akumulatora na krótkich odcinkach. Przy wielogodzinnej jeździe problemu nie ma. Oznaką uszkodzenia alternatora i/lub zaśniedziałych połączeń jest brak wzrostu napięcia, przy wzroście obrotów.

              Najtaniej:
              Sprawdź ręką kable prądowe, miejsca połączeń, czy się coś nie grzeje. Przy zaśniedziałym kablu, połączenie będzie tak gorące, że będzie parzyć.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • juro04
                Classic
                • 2012
                • 11

                #8
                Problem z ładowaniem 01

                Temat do odgrzania. Problem moj polega na tym ,że po włączeniu stacyjki niepali się kontrolka ładowania ,na wolnych obrotach brak ładowania , po dodaniu obrotow w zakresie ok.2500-3000 obr. pojawia się ładowanie i po zejściu na wolne obroty ładowanie jest prawidłowe.Gdzieś na forum czytalem ,że przyczyną może być dioda przełączająca na desce licznika. Pisali coś o diodach BAS 21. Nikt jednak nie opisał ktora to jest odpowiedzialna za przełączanie. Jeśli ktoś będzie coś mogł mi pomuc to chętnie wyślę fotkę licznika od strony druku.

                Komentarz

                • Maro2225
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 113

                  #9
                  juro04, masz problem z diodą w alternatorze , która się wzbudza dopiero powyżej 2tys obr.. Alternator do naprawy. Pozdrawiam
                  Maro

                  Komentarz

                  • juro04
                    Classic
                    • 2012
                    • 11

                    #10
                    [01] Problem z ładowaniem

                    Maro2225,dzięki za podpowiedż,wyrwę alternator z auta i dokładnie sprawdzę wszystkie elemety. A jak myślisz co z nieświecącą kontrolką , czy na to też ma wpływ uszkodzona dioda w altku.Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • Maro2225
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 113

                      #11
                      juro04, kontrolka nie świeci jak nie masz ładowania.Jak dioda się wzbudzi,kontrolka gaśnie bo ładowanie jest nawet na wolnych obrotach.Po zgaszeniu silnika,na nowo nie będzie ładowania. Pozdrawiam
                      Maro

                      Komentarz

                      • juro04
                        Classic
                        • 2012
                        • 11

                        #12
                        Problem z ładowaniem [01]

                        Maro2225 Dzięki za wyjaśnienie. Napiszę co i jak po wymontowaniu altka. Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • bartkazzz
                          Classic
                          • 2013
                          • 2

                          #13
                          Witam i o pomoc prosze. Mam problem z ladowaniem. W trakcie podrozy zatrzymalem sie na fajeczka, a gdy do autka wrociem, juz nie odpalil. Wyjscia nie mialem i odpalilem i odpalilem z "pychu". W miejscu docelowym znajomy wyposazyl mnie w 2 akumulatory i tak do domu wrocilem. Wymatowalem alternator i dalem do elektryka. On zamatowal mi nowy regulator, z usmiechem skasowal a nic sie nie zmienilo. W czasie jazdy swiatla przygasaja, kontrolki abs i poduszek sie zapalaja, ladowanie swieci. Czasami jak ja wkrece na wysokie obroty ladowanie gasnie, ale po zgaszeniu juz jej odpalic nie moge. Co z tym zrobic? Z gory dziekuje za pomoc :-)

                          Komentarz

                          • juro04
                            Classic
                            • 2012
                            • 11

                            #14
                            Bardzo podobne objawy miałem w swojej okci. Sugerowany był regulator (wymieniłem na nowy) było tak samo, sprawdziłem sprzęgiełko ( bylo OK) ,następnie diody w altku ( były OK), prześwietliłem połączenie altka z licznikiem ( było OK), pozostał licznik. Gdzieś na foru gościu pisał o podobnym problemie i okazało się ,że uszkodzona była dioda BAS 21 SMD (lutowana powierzchniowo - przypomina wyglądem tranzystor [ 3 wyprowadzenia]. Na forum znalazłem rozpiskę wtyczek do licznika i metodą prześwietlania połączeń wytropiłem tę diode która jest odpowiedzialna za przełączanie altka w tryb ładowania. Wtyczka ta to niebieska i pin nr 12. Zamówiłem diody BAS 21 ( cena za 10 szt. to 1,50zł ). A ponieważ jestem elektronikiem i mechanikiem więc poradziłem sobie z wymianą (wylutowaniem i wlutowaniem przy użyciu dobrego szkła powiękrzającego i bardzo precyzyjnej lutownicy ) nieszczęsnej diody. Po tym zabiegu ,lampka ( led) świeci gdy brak ładowania, a ładowanie pojawia się chwilę po odpaleniu i wszystko jest OK. Jak zrobię zdjęcie licznika od strony druku i elementów opiszę ze wskazaniem która to dioda była przyczyną tej usterki.

                            Komentarz

                            Pracuję...