Brak mocy z dołu i duże spalanie !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kristofer
    Classic
    • 2014
    • 4

    Brak mocy z dołu i duże spalanie !

    Witam!
    Jako pierwszy właściciel O2 FL z 2010r. zdecydowałem się na wykonanie pierwszego przeglądu już po 18kkm. Było to w listopadzie 2011 w ASO i po przeglądnięciu forum zdecydowałem się na olej Motul Specific VW 504 00. Od tej pory przejechałem ok 10kkm i teraz pokazuje komp konieczność wykonania przeglądu za kilkanaście dni lub 15200km. Telefonicznie ASO doradcy serwisowi nie potrafią powiedzieć czemu został skrócony okres między przeglądami. Tłumaczenie, że zależy to od ilości uruchomień silnika, temp. pracy silnika, stylu jazdy itp. ma wpływ na postarzenie (nie zużycie) oleju mnie nie przekonuje. Miał ktoś z Was podobną sytuację? A może logiczne wytłumaczenie. Czy można wymusić w czasie przeglądu skrócenie czasu do następnego? Dziwi mnie też fakt, że nie planują w ASO wymiany płynu hamulcowego mino, że w książce serwisowej nakazane jest robić to co 2 lata.Z góry dzięki za rady i oponie. Pozdrawiam
  • gkris
    Classic
    • 2012
    • 30

    #2
    Brak mocy z dołu i duże spalanie !

    Witam koledzy mam problem z octavia 2003r silnik asz auto do 2000 obr/min nie chce jechać i przy tym wielkie spalanie to co było sprawdzane to turbina geometria ok nie zapieczona gruszka wymieniona przepływka podmieniona zaworek n75 nowy węże podcisnienia sprawdzone egr zaslepiony ! żadnych błędów ! dodaje loga

    Poniedziałek,08,Październik,2012,12:27:47
    038 906 019 KJ,,1.9l R4 EDC 0200SG 5256,

    ,Grupa A:,'011,,,,Grupa B:,'003,,,,Grupa C:,'008
    ,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF
    ,CZAS,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%,CZAS,790-870,230-310,210-350,40-75%,CZAS,2850-3150,65-70,47-51,47-60
    Znacznik,ZAPISU, /min,,, %,ZAPISU, /min, mg/suw, mg/suw, %,ZAPISU, /min, mg/suw, mg/suw, mg/suw
    ,0.31,1512,2088.0,1332.0,30.3,0.63,1533,850.0,607. 6,4.8,0.01,1491,17.8,47.2,28.5
    ,1.33,1638,2220.0,1584.0,36.3,1.70,1680,850.0,720. 3,4.8,0.98,1575,69.7,50.2,35.7
    ,2.42,1764,2364.0,1848.0,41.0,2.78,1848,850.0,916. 3,4.8,2.06,1722,69.7,56.0,40.6
    ,3.50,2016,2544.0,2460.0,52.6,3.86,2079,850.0,1180 .9,4.8,3.14,1932,69.7,63.7,65.3
    ,4.57,2268,2544.0,2832.0,77.7,4.94,2352,850.0,1249 .5,4.8,4.22,2184,69.7,63.7,65.9
    ,5.66,2562,2544.0,2580.0,64.9,6.02,2667,850.0,1156 .4,4.8,5.30,2457,69.7,63.1,65.6
    ,6.76,2856,2544.0,2712.0,78.1,7.12,2940,850.0,1161 .3,4.8,6.40,2772,69.7,62.9,64.8
    ,7.84,3129,2544.0,2700.0,81.3,8.20,3213,850.0,1117 .2,4.8,7.48,3045,69.7,62.6,64.0
    ,8.92,3381,2544.0,2688.0,82.1,9.28,3465,850.0,1063 .3,4.8,8.56,3297,69.7,62.6,63.7
    Poniedziałek,08,Październik,2012,12:28:37

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Wrzuc te logi na vaglog.rtnet.pl.... bo ja widze tylko smietnik.....
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #5
        Ta fura ma seryjne graty ?
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • gkris
          Classic
          • 2012
          • 30

          #6
          tak seryjne a o co chodzi ?

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #7
            ten program jest za silny do seryjnych gratów
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • gkris
              Classic
              • 2012
              • 30

              #8
              program wgrany testowo ale autko jak nie jedzie tak nie jedzie !

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #9
                wruc do seri i zrób komplet logów .bo teraz to nie wiadomo co autor miał na mysli piszac ten program .a tak pozatym kto zaczyna diagnostyke od zmiany programu .
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • gkris
                  Classic
                  • 2012
                  • 30

                  #10
                  log po wymianie mapy na oryginał nadmienie jeszcze że wymieniłem IC http://vaglog.rtnet.pl/gkris70_100444.html

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #11
                    Zamieszczone przez gkris
                    log po wymianie mapy na oryginał nadmienie jeszcze że wymieniłem IC http://vaglog.rtnet.pl/gkris70_100428.html
                    Turbo wstaje strasznie wolno!

                    logi 011 BS, 003,008,011 na początek

                    + sprawdz nieszczelności ewentualnie podjedz.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #13
                      spraawdz geometrie i gruszke czy sie nie zacinaja i sprawdz tez układ podcisnieniowy pod katem nieszczelnosci łacznie z krucem na pompie vac czy nie jest luzny .
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • gkris
                        Classic
                        • 2012
                        • 30

                        #14
                        gruszka wymieniona geometria chodzi bez oporów podcisnienie chyba ok chamule dobre a po wyłączeniu silnika sztanga na gruszce opada dopiero po chwili !

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #15
                          Tak jak wykonałes 011... wykonaj 010,008,001.... kazdą grupe oddzielnie...
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #17
                            Pisze po raz ostatni masz przeladowanie.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • turbospec
                              Classic
                              • 2012
                              • 22

                              #18
                              Z przedstawionego opisu oraz odpowiedzi udzielonych kolegom na forum wnioskuję, iż problemem jest zawór N75 sterujący podciśnieniem na siłowniku turbosprężarki.

                              Czasami dochodzi do usterki, w której następuje zacinanie tłoczka zaworu N75. Jest to o tyle kłopotliwe w diagnozie, iż zmiany ciśnienia następują lecz z opóźnieniem.

                              Proszę podmienić zawór i sprawdzić czy jest poprawa. W niektórych przypadkach jest też możliwość naprawienia zaworu N75, jednakże ze względu na stosunkowo niską cenę zaworu oraz wysokie koszty wysyłek, zabieg diagnostyki i naprawy jest opłacalny przy okazji naprawy turbosprężarki.

                              A jeśli jesteśmy przy turbo - usterka tego zaworu i częste przeładowywanie kończące się w efekcie błędem silnika i ograniczeniem mocy może w końcu doprowadzić do usterki turbosprężarki.

                              Myśle, że ciekawy opis diagnostyki znajdziesz pod adresem:
                              Wykonywanie zdalnych pomiarów emisji spalin z pojazdów spalinowych metodą Remote Sensing RSE

                              (pracuje nad tekstem jeśli sądzicie, że coś jest do poprawy lub udoskonalenia proszę o komentarze)

                              Czasami użytkownicy, którzy mają powyższy efekt, w sytuacji kiedy samochód przechodzi w tryb awaryjny w trakcie jazdy wyłączają i włączają zapłon chcąc czasowo rozwiązać problem co w konsekwencji prowadzi do kosztownej naprawy turbosprężarki!

                              Tak pod koniec przyszła mnie jeszcze jedna myśl do głowy. Czy problem, o którym piszesz wystąpił na starym siłowniku (gruszcze)? Czy wymiana siłownika była podytkowana chęciom naprawy problemu? Co było przyczyną usterki gruszki? Podobny efekt jak opisujesz wywoła brak właściwego ustawienia zmiennej geometrii. W procesie produkcji i w czasie regeneracji trzeba ustawić zmienną geometrię, gdyż brak właściwego ustawienia powoduje podobny efekt jak u Ciebie na samochodzie. Do ustawienia zmiennej geometrii używa się specjalny komputer z układem pomiarowym, ale można sobie z Tym też poradzić za pomocą VAG'a.
                              www.turbospec.pl

                              Komentarz

                              • gkris
                                Classic
                                • 2012
                                • 30

                                #19
                                witam gruszka wymieniona ze wzgledu na zardzewiałą sztange najwiekszym problemem jest wysokie spalanie !!! no i do 2000 obr/min nie chce sie zbierac moze i troche przeładowuje ale nie łapie trybu awaryjnego !

                                Komentarz

                                • turbospec
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 22

                                  #20
                                  Przeładowuje z góry jak silnik wchodzi na wysokie obroty czy jak puścisz nogę z gazu i schodzi z obrotów?
                                  www.turbospec.pl

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #21
                                    Zamieszczone przez gkris
                                    witam gruszka wymieniona ze wzgledu na zardzewiałą sztange najwiekszym problemem jest wysokie spalanie !!! no i do 2000 obr/min nie chce sie zbierac moze i troche przeładowuje ale nie łapie trybu awaryjnego !
                                    NO i co z tego że nie łapie notlufa- takie przeladowanie jest poprostu niezdrowe dla turbiny i jej żywotności. Gruszka do regulacji panie.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • TomekRs
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1670

                                      #22
                                      Jaki przebieg auta? Moze juz turbo mowi "papa" ?

                                      Komentarz

                                      • german81
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1414
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #23
                                        pokarz logi z bloków 3 8 11 zobaczymy jak to wyglonda i co mozna z tym zrobic
                                        diagnostyka vag 602-614-253

                                        Komentarz

                                        Pracuję...