Pomoc w diagnozie sondy lama

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lucass22
    Classic
    • 2012
    • 3

    Pomoc w diagnozie sondy lama

    A nie jest czasem tak, że częstość wycierania zależy od szybkości jazdy?
  • zimny18
    Classic
    • 2011
    • 14

    #2
    Pomoc w diagnozie sondy lama

    Witam. Posiadam skode octavie I z 99r z silnikiem 1.6 AEE 75KM 55kW z instalacją gazową.
    Od dłuższego czasu posiadam problem z falującymi obrotami które trzęsą budą w mniejszym lub większym stopniu.

    Nie dawno kupiłem vaga który pozwala mi jedynie na sprawdzenie błędów i ich kasowanie.
    Błąd który nieustannie się pokazuje czy to przy jeździe na gazie czy na benzynie to (525 Lambda Sonda-G39 sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY).

    Na początku myślałem że to może od instalacji gazowej ten błąd wyskakuje. Jednak postanowiłem pojeździć cały zbiornik na benzynie z dolanym STP do czyszczenie wtryskiwaczy przed zimą. I po mimo dwukrotnego skasowania tego błędu pojawił się ponownie bez włączania zasilania gazowego.

    I tu moje pytanie czy jechać do mechanika na jakieś dokładniejsze diagnozy czy definitywnie wymienić sondę lambde?
    Z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam.

    Komentarz

    • wymiatacz00
      Classic
      • 2011
      • 27

      #3
      Mam dokładnie ten sam silnik i też gaz. Moja sonda padła na amen ale nie wymieniałem jej (dość kosztowna zabawa) i nie mam takich problem o których wspominasz. Falujące obroty to niekoniecznie sprawa gazu... Co warto jednak sprawdzić podpinając się pod komputer ale instalacji gazowej...
      Możesz mieć problem z alternatorem, lub silnikiem krokowym...
      Tyle przychodzi mi do głowy...

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        Wymienić sondę na nową, bo uszkodzona zniszczy katalizator.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • wymiatacz00
          Classic
          • 2011
          • 27

          #5
          btw.. ten model skody ile ma sond? jedną czy dwie?

          Komentarz

          • richi9
            Rider
            • 2011
            • 427

            #6
            wróżycie z fusów czy jak???
            Warto na początek skasowac błędy i pojeździć na benzin i sprawdzic czy tez występują.
            W ten sposób jesteśmy w stanie określić błąd gazu lub ogólny całego systemu czujników.
            Nie jeden mówi iż na początek bloki dynamiczne ale na benzynie....

            Komentarz

            • zimny18
              Classic
              • 2011
              • 14

              #7
              Zamieszczone przez richi9
              wróżycie z fusów czy jak???
              Warto na początek skasowac błędy i pojeździć na benzin i sprawdzic czy tez występują.
              W ten sposób jesteśmy w stanie określić błąd gazu lub ogólny całego systemu czujników.
              Nie jeden mówi iż na początek bloki dynamiczne ale na benzynie....
              Ale napisałem że błąd występował na gazie jak i benzynie. Jeżdżąc wyłącznie na benzynie nie włączając instalacji też się pokazuje. W okresie jazdy na benzynie kasowałem go 3 razy.



              btw.. ten model skody ile ma sond? jedną czy dwie?
              Ten model ma 1 sonde.

              Komentarz

              • grzesiu2400
                Ambiente
                • 2009
                • 193
                • Octavia I (1U2)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM

                #8
                Zwyczajny początek końca sondy a czy jeżdżąc na Pb również trzęsło budą i obroty falowały?? Czyszczenie przepustnicy zapewne się kłania..

                Komentarz

                • zimny18
                  Classic
                  • 2011
                  • 14

                  #9
                  Zamieszczone przez grzesiu2400
                  Zwyczajny początek końca sondy a czy jeżdżąc na Pb również trzęsło budą i obroty falowały?? Czyszczenie przepustnicy zapewne się kłania..
                  Tak obroty falują i na gazie i na benzynie nawet nie wiem czy na benzynie bardziej.
                  Pojadę w przyszłą sobotę do mechanika i wymienię tą sonde lambda i wspomnę o przeczyszczeniu przepustnicy bo ja to jedynie bym to gardziołko umiał wyczyścić.
                  A czy adaptacje można wykonać przez odłączenie akumulatora i zwarcie klem i następne jego odpalenie do momentu zakręcenia się wentylatora?

                  Komentarz

                  • grzesiu2400
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 193
                    • Octavia I (1U2)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM

                    #10
                    U mnie również sonda wywala cały czas błąd, lecz puki co nie zwracam na to uwagi do momentu aż spalanie wzrośnie lub coś zacznie się dziać, tak więc wymiana podejrzewam na razie była by zbędna chyba że dla własnego spokoju. Jeżeli chodzi o przepustnicę to spokojnie możesz zrobić to samemu, lecz bez demontażu jej, czyli możesz wyczyścić właśnie to gardziołko i wszelkie nieczystości które będziesz mógł.
                    Natomiast jeżeli chodzi o adaptację to nie musisz zwierać klem wystarczy po czyszczeniu rozgrzać do momentu zakręcenia wentylatora tak jak pisałeś, lecz sama adaptacja bez podłączenia pod VAGa będzie trwała przez minimum ok 200km, czyli nadal możesz się spodziewać falowania. Dodam że pisze z własnego doświadczenia tak więc powodzenia

                    Komentarz

                    • radial
                      Classic
                      • 2012
                      • 16

                      #11
                      zimny18, błąd mówi o tym, że mieszanka jest za uboga. Sonde możesz sprawdzić miernikiem. Oporność grzałki i napięcie jakie wytwarza ogniwo cyrkonowe. Przy nagrzanej sondzie (ok 300*C) zaczyna wytwarzać napięcie od ok 0-1v. Za katem powinna stać na ok 600mV jeśli kat jest sprawny.
                      Błąd ten najprawdopodobniej bierze Ci się z nieszczelności za przepływomierzem. Najprawdopodobniej przy kolektorze ssącym gdzieś. Stąd nierówne obroty.
                      Więcej powietrza dostaje się do mieszanki niż przepływomierz zmierzył, dawka palia poszła z uwzględnieniem przepływomierza więc jest za mała i mieszanka jest za uboga.
                      Trzeba zwrócić uwagę na czasy wtrysków, dane z przepływki, temperature silnika i sygnał z sond.
                      Może też być tak, że sonda jest naprawdę uszkodzona, pokazuje cały czas za ubogo, komp wydłuża czasy wtrysków zalewając tym samym silnik.

                      Komentarz

                      • grzesiu2400
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 193
                        • Octavia I (1U2)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM

                        #12
                        Kolego radial, w octavii z silnikiem AEE za katem nie ma sondy, i zgadza się że zawsze lepiej jest sprawdzić miernikiem, lecz kolegazimny18, pisze że na Pb również sypie błędem czyli sonda dogorywa.
                        I dodam że przepływomierza również tam nie ma :cry:

                        Komentarz

                        • radial
                          Classic
                          • 2012
                          • 16

                          #13
                          Tak jest, też może być. Gaz zabija.

                          Komentarz

                          • grzesiu2400
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 193
                            • Octavia I (1U2)
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM

                            #14
                            Z mojego punktu widzenia to sonda kończy swój żywot co na LPG się potęguje i falowania są tego efektem. Lecz przed wymianą sondy zainteresował bym się przepustnicą, czyli wyczyścić i zaadoptować.

                            Komentarz

                            • zimny18
                              Classic
                              • 2011
                              • 14

                              #15
                              Muszę umówić się z mechanikiem i mu wyjaśnić moje bolączki. Wymienię to nieszczęsną drogą sondę lambda i przeczyszczę gardziołko. Nie omieszkam się podzielić skutkami. Jednak najwcześniej w przyszły weekend to zrobię. Dziękuję za porady zawsze to trochę rozwiało moje wątpliwości. Przynajmniej wiem że sonda rzeczywiście padła jednak jak już będę u mechanika to powiem mu żeby ją dla pewności sprawdził.

                              Komentarz

                              • noswer
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 232

                                #16
                                pozwolę sobie podpiąć się pod temat - jak prawidłowo sprawdzić sondę w silniku 1.6 AEH/AKL - czy można to zdiagnozować VAG'iem? - jeśli tak to jak to zrobić - z góry dziękuje za pomoc

                                Komentarz

                                • richi9
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 427

                                  #17
                                  Sondę lambda mozna zdiagnozowac vagiem robiłem to nie pamietam kanału...na 31 można podejżeć czy wogóle czyta sonda...
                                  kanał 32 to adaptacja sondy regulacja krótko terminowa ( kolumna pierwsza bieg jałowy- druga kolumna długoterminowa czyli praca silnika ale bez maxa pedału gazu)

                                  Komentarz

                                  • zimny18
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 14

                                    #18
                                    Zamieszczone przez zimny18
                                    Muszę umówić się z mechanikiem i mu wyjaśnić moje bolączki. Wymienię to nieszczęsną drogą sondę lambda i przeczyszczę gardziołko. Nie omieszkam się podzielić skutkami. Jednak najwcześniej w przyszły weekend to zrobię. Dziękuję za porady zawsze to trochę rozwiało moje wątpliwości. Przynajmniej wiem że sonda rzeczywiście padła jednak jak już będę u mechanika to powiem mu żeby ją dla pewności sprawdził.
                                    W końcu piszę w zaczętym przez siebie wątku w którym rozwialiście mi kilka wątpliwości. Naprawa odbyła się już jakiś czas temu. Wymianie uległa sonda lambda koszt sondy to 350 zł więc dość sporo. Plusem jest to że znikł błąd i aktualnie od dłuższego czasu brak błędów w zakładce silnik. Jeśli chodzi o spalenie to chyba bez zmian.

                                    Natomiast jeśli chodzi o falowanie obrotów to może jest trochę lepiej. Niby jest OK ale czasem skodzie zdarza się zafalować mocniej bo takie małe tyknięcia to chyba standard dla tego silnika. Dodatkowo wymianie uległ czujnik temperatury silnika tak na wszelki wypadek koszt 70,1 zł no i została przeczyszczona przepustnica, która była czysta bo była czyszczona gdzieś pod koniec wiosny może początek lata.

                                    Jeszcze raz dziękuję za porady problem został rozwiązany.

                                    Komentarz

                                    • t00m3q
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 603

                                      #19
                                      Nie chce otwierać nowego tematu więc napiszę tutaj:

                                      Otóż posiadam Skode Octavie 1.6 75km 97 rocznik

                                      Podpinalem pod VAGA wyskoczyly mi takie błedy:

                                      525 Lambda Sonda-G39
                                      sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY
                                      1249 Wtryskiwacz cylindra 1-N30
                                      przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
                                      283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47
                                      brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


                                      Problem dotyczy nie tylko sondy ale widze, że sa tu osoby, ktore maja pojecie wiec pozwole sobie zapytac. Czy konieczna jest wymiana sondy czy to jest mozliwe, że wtyczka zasniedziala/skorodowala/zawilgociała etc i dlatego blad wyskakuje?

                                      Dodam, że dziwnie mi komputer pokazuje spalanie co własciwie przedklada sie na obliczenia matematyczne:

                                      jadąc do pracy spalanie srednie spada do powiedzmy z 15l/100 podczas zaplonu do 9l/100 podczas dojezdzania do pierwszych swiatel "odcinek okolo 4km"
                                      natomiast stojac na swiatlach jakos co 2-3sek spalanie wskakuje w gore o 0,1 litra. takze ruszajac ze swiatel spalanie pokazuje juz powiedzmy 11l/100 (mowie o tym spalaniu srednim nie tym bierzacym, na bierzacym przy ruszaniu pokazuje mi ok 25l-30l dopiero przy wrzuceniu na 4 czasami 3 spada do 10..8..?

                                      a przy jezdzie w korku spalanie srednie pokazuje mi 33 litry wiec jakis koszmar. Ogolnie caloksztalt spalania oscyluje w okolicy 14 litrów przy ekonomicznej jezdzie naprawde bez wariajci zmiany przy 2,2tys obrotow wiec no nie wiem w cyzm problem

                                      no i co z tym wtryskiwaczem i czujnikiem obrtów

                                      jakies sugestie?

                                      pozdrawiam

                                      aa no i dziwny odglos silnika przez 2 sekundy przy odpalaniu ( na nagrzanym juz mniej ale tez da sie uslyszec) taki dzwiek jakby scierajacego sie lozyska?

                                      [ Dodano: Czw 29 Lis, 12 16:45 ]
                                      Odświeżam

                                      www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
                                      GrAnAtOwA bOmBa
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

                                      Komentarz

                                      Pracuję...