[O1] dziwne zachowanie - przed zima

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    [O1] dziwne zachowanie - przed zima

    fernando, daleki jestem od gniewania się;

    założenia i budżet są nieco inne; to nie ma być auto sportowe, bo nie oszukujmy się... 105 KM w serii - to śmiech... moja kosiarka ma więcej jak ją metanolem zamiast benzyny zaleję... zwłaszcza że jest na prąd :P

    :arrow: Jak bym miał więcej funduszy i czasu to bym poszedł w mod a'la misiek

    :arrow: a jak bym miał tylko kasy więcej [bez przyrostu ilości wolnego czasu] to bym kupił Hyundaia Genesisa Coupe 3,6 L albo Mazdę MX-6 :diabelski_usmiech i drobne wydawał na codzienne spuszczanie się na niego i woskowanie 8)

    :arrow: mi bardziej chodzi o to żeby jeździło się :!: bezpieczniej :!: przy "nieco" większych prędkościach po drogach ogólnodostępnych... wiem, wiem, nie powinno się..., bla..., bla..., bla... Dlatego właśnie zacząłem od zrobienia hamulców, do tego dobre opony weszły, a dopiero teraz program.

    Rzeczywiście jak ktoś nie wie co mi w głowie siedzi to można odnieść takie wrażenie że gość ma "tedeka" jeden-sześć i chce z niego zrobić pocisk... Jeszcze raz podkreślam - nie o to chodzi. Toru (oprócz gokartowego, z parkingu) to ten samochód oglądał nie będzie, a po naszych drogach to i 1,40zł to czasami jest szczyt szaleństwa...

    A teraz idę w kimono, jutro poczytam o B12, a w sierpniu/wrześniu pewnie je zamówię.

    Dziękuję xtremesystems za info i poradę, jak ktoś chciałby jeszcze kilka słów dodać - chętnie wysłucham..., bo jak mówi Czarek P.

    "Lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć...
    A najlepiej z głupim - nie zadawać się wcale."
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    [O1] dziwne zachowanie - przed zima

    Witam
    Jako ze zbliża się zima mam kilka pytań , a raczej prośbę o diagnozę:

    1. od czasu do czasu przeważnie po odpaleniu auta od strony schowka (dokładnie z za schowka) słychać szum jakby mocno wiejącego wiatru który nie jest chyba związany z nawiewem ponieważ zmiana natężenia nawiewy nie wpływa na ten szum. Wyżej wymieniony szum czasami jest pulsacyjny tzn ze jakby szumi głośniej i ciszej na zmianę ( efekt ten można porównać do wiatraka który kreci się powoli potem szybko i znów powoli)
    2. od jakiegoś czasu ubywa mi płyn chłodzący ( dolanie płynu usuwa problem szumienia tak mi się wydaje) Czy jedno z drugim jest jakoś powiązane.?
    - nagrzewnica wymieniona w styczniu tego roku
    - płyn w zbiorniczku czysty
    - nie ma wyczuwalnego zapachu spalin ze zbiorniczka z płynem chłodzącym
    - brak nalotu na korku wlewu oleju
    Co to może by, jak temu zaradzić.?
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • wojtas_110
      Classic
      • 2010
      • 33

      #3
      Ja na przykład miałem szum powietrza podczas przygazowywania. Jakby była dziura w dolocie od turbiny do silnika. Bo diagnozie na podnośniku okazało się, że dziurawy był Intercooler, jak odetkałem wnękę w zderzaku z syfu, który się tam uzbierał to syczenie było znacznie bardziej słyszalne. Podczas dodawania gazu syczało niczym z dragstera aż ludzie na przystanku się oglądali. Następnego dnia zmieniłem IC i problem zniknął.
      Przykładowe koszty IC:
      VIKA - ok. 220 zł
      Nissen - ok. 400 zł
      Valeo - ok. 500 zł
      Wszystko zależy oczywiście od posiadanych możliwości rabatowych

      Komentarz

      • fidodido
        Rider
        • 2010
        • 440

        #4
        Panowie, panie, forumowicze proszę podajcie mi możliwe przyczyny wycieku płynu chłodzącego w celu zlokalizowania wycieku
        Auto: Skoda Octavia I
        Kolor: Srebrny
        Pojemność: 1,8T 20V
        Moc: 150KM
        Typ silnika: AGU
        Gaz: STAG-4

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2487
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          fidodido, masz płytę pod silnikiem :?: sprawdź czy nie masz jakichś wycieków po wymianie nagrzewnicy, albo masz wydmuchaną UPG /uszczelkę pod głowicą/. czasem dziurka jest tak mała, że trudno ja zlokalizować.
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • fidodido
            Rider
            • 2010
            • 440

            #6
            po 1 jaka płytę.?
            po 2 spr. podłączeń jak i samej nagrzewnicy będzie spr. w czwartek już jestem umówiony
            po 3 brak symptomów wydmuchanej UPG:
            - płyn w zbiorniczku czysty
            - nie ma wyczuwalnego zapachu spalin ze zbiorniczka z płynem chłodzącym
            - brak nalotu na korku wlewu oleju
            Auto: Skoda Octavia I
            Kolor: Srebrny
            Pojemność: 1,8T 20V
            Moc: 150KM
            Typ silnika: AGU
            Gaz: STAG-4

            Komentarz

            • oolsztyniak
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6647
              • Superb II combi (3T5)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez fidodido
              po 1 jaka płytę.?
              najprawdopodobniej plastikową (bo może być aluminiowa) płytę osłaniająca silnik od spodu. Jeśli jej nie masz to zostaw karton pod silnikiem na noc i będziesz mógł sprawdzić gdzie jest ewentualny wyciek skoro nie ma objawów uszczelki.
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz

              • fidodido
                Rider
                • 2010
                • 440

                #8
                osłony silnika brak a triku z kartonem próbowałem i nic ani plamki a płyn gdzieś ucieka
                Auto: Skoda Octavia I
                Kolor: Srebrny
                Pojemność: 1,8T 20V
                Moc: 150KM
                Typ silnika: AGU
                Gaz: STAG-4

                Komentarz

                • jarecki2000
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 119

                  #9
                  Sprawdź wszystkie króćce które wchodzą w blok silnika, może któryś oring puścił, i sączy się po bloku silnika, plus wszystkie trójniki i inne złączki na układzie chłodzenia, zwłaszcza te które idą do instalacji gazowej ( miałem taki problem w Golfie, że sączyło się z trójnika przed parownikiem ) .

                  Komentarz

                  Pracuję...