oj nie mów że się nie da :diabelski_usmiech
[O1] Problem z ogrzewaniem
Zwiń
X
-
[O1] Problem z ogrzewaniem
Witam,
Mam Octavke I 2006 rok 1.6 MPI BSE i ogromny problem z ogrzewaniem, mianowicie ustawiam klimatronik na full i leci letnie powietrze na dobrze rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna dobrze grzać dopiero od 3000 obrotów.
Wymienione zostalo już:
- pompa wody
- nagrzewnica
- termostat
- sprawdzony klimatronik i niby wszystko OK
- był płukany cały układ
- wlane nowe płyny
I dalej jest ten sam problem a nie ukrywam, że idzie zima i ogrzewanie się przyda
Może ma ktoś pomysł co jest przyczyną takich objawów
Z góry dzięki za wszelką pomoc
-
-
U mnie tronik sie w grzaniu "zawieszał" gdy uszczelka pod głowicą puściła. Przedmuch był na tyle delikatny, że poza niedużym wzrostem ciśnienia na układzie (niż normalnie) auto latało bez problemów jeszcze z pół roku -no czasami później wyrzucał czujnik poziomu płynu komunikat na desce. Zaczęła sie zima i czasami grzał, czasami przestawał i dawał zimym. Może u Ciebie jest podobnie, a z racji że na dworze nie ma mrozu to leci letnie.
Tez sprawdzałem co sie dało, nie mogłem zdiagnozowac, wymieniłem zbiorniczek z czujnikiem i w końcu zrobiłem uszczelke z uwagi na te coraz większe z czasem ciśnienie w układzie i pojawiający sie w płynie olej. Usterka niegrzania po tym ustąpiła od ręki. Ale u mnie to było rzadko potem jak przedmuch był najwyraźniej większy sie nasilało. Czasami wyłączenie i włączenie klimy pomagało i grzał, czasami nie.
Komentarz
-
-
Witam
Kolego sprawdz korek od zbiorniczka wyrownawczego. W srodku sa zaworki jesli sie zawiesza badz poprostu odmowia posluszenstwa mimo iz silnik masz nagrzany nie bedziesz mial goracego nadmuchu (cisnienie w ukladzie nie bedzie takie jak trzeba). Wiem ze teraz moze wielu mnie wysmiac ale sam mialem do czynienia z takim problemem u siebie i u kolegi. wymiana korka pomogla natychmiast.
Jak mozesz pozycz od kogos korek (zamien sie na np 1 dzien)
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
panowie za dobre i odpowiednie nagrzanie silnika i wnętrza odpowiada termostat, jeżeli będzie uszkodzony to otwiera się on na maxa i otwarty jest cały obieg,co powoduje dłuższe nagrzewanie układu, termostat może być nowy i też będzie uszkodzony ,termostat można sprawdzić sprawdzając węże czy jak tylko wskazówka drgnie to czy i które węże robią się ciepłe a które nie .ok jak termostat będzie sprawny to powinien najpierw robić się gorący mały obieg czyli blok- nagrzewnica w kabinie jeżeli tak nie jest to wszystko wskazuje na termostat.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Jutro rano sprawdzę i dam odzew. Dzięki!
[ Dodano: Sro 24 Paź, 12 07:08 ]
Trochę to trwało, ale jestem. Termostat wymieniony na nowy (w poniedziałek) wczoraj cały dzień jeździłem i żadnej poprawy nie zaobserwowałem. Czasem działa czasem nie działa. Jak się się silnik dobrze rozgrzeje to podczas jazdy wieje ciepło jak się zatrzymam to po pewnym czasie wieje powietrze nie ogrzane (klima wyłączona) ??? Dziwne ??? co jeszcze można sprawdzić? Macie jakiś pomysł?
[ Dodano: Wto 30 Paź, 12 21:18 ]
Zauważyłem zasadę.
Gdy silnik jest na wyższych obrotach (wystarczy że na postoju docisnę tylko do 1500 obr/min) leci ciepłe powietrze, gdy jest na biegu jałowym - zimne jak dupa umarlaka. Czy możliwe by pompa wody na jałowym biegu nie miała wydajności? Może coś się przytkało?
Pomocy nie mam pojęcia gdzie szukać.
Przeszukałem forum, spotkałem się z takimi objawami ale nie znalazłem opisu skutecznego rozwiązaniao.
Wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz coraz bliżej wizyta w ASO się szykuje heh
[ Dodano: Pią 09 Lis, 12 07:08 ]
Byłem w ASO W-Wa ul.Sokratesa. Wypłukali nagrzewnicę - problem zniknął! Koszt 150 netto.
Komentarz
-
-
A silnik się nie przegrzewa?
Bo pompa wymusza obieg wody, a jeżeli pompa jest padnięta, to woda praktycznie nie krąży...
Ja bym obstawiał jakiś problem z nagrzewnicą (zapowietrzona, zabrudzona)Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Silnik powinien trzymać równo 90' C
Zamieszczone przez fidodidow momencie gazowania czyli wymuszania silniejszego obiegu wieje b gorące powietrze po puszczeniu gazu powietrze się wystudza i wieje letnie w ciągu 1 min
A nie zauważyłeś szybszego nagrzewania się silnika(od momentu uruchomienia zimnego) ?
No i jak już napisałem wcześniej Silnik by się przegrzewał.
Ja bym stawiał 95% przewody cieczy i nagrzewnice. Coś się mogło przytkać.
Albo zapowietrzona nagrzewnica, ale jak stało się to na dniach, to raczej bym odpuścił zapowietrzenie.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Czyli to nie pompa wody.
Przyczyny szukałbym w nagrzewnicy/przewodach prowadzących do niej.
Pierwsze co bym zrobił, to spróbował ewentualnie odpowietrzyć nagrzewnice, bo to zrobisz sam, jak to nie pomoże, to jako następne wyczyściłbym nagrzewnicę/sprawdził przewody.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Czy z całą pewnością została wykluczona uszczelka pod głowicą ? Mnie to się widzi że to chyba jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Podjedź może do jakiegoś warsztatu gdzie mają możliwość sprawdzenia zawartości CO2 w płynie chłodniczym i coś będzie wiadomo, masz benzynkę to wynik powinien być miarodajny.
// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Kolego fidodido, Nie ma reguły, że nagrzewnica była wymieniana 11 mieś temu.
Na przykład. Niektórzy wymieniają termostat i padnie im po 1mc-u, 2-uch. Jeszcze inni przegub, który padnie znowu za 6 mieś.
Co do odpowietrzania, To w sumie powinno robić się to samoczynnie, ale jest możliwość, żeby to zrobić ręcznie.
Jakiś rok temu odpowietrzałem nagrzewnicę w Audi A4
I jeżeli dobrze pamiętam, to trzeba
najlepiej silnik po nocy odpalić jeszcze na zimnym silniku odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i grzanie w samochodzie na full czyli ciepłe+ prędkość wiatraka 4
I czekać do momentu, aż do zbiorniczka przestanie wracać płyn z pęcherzykami.
Chyba tak to szłoKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Diagnoza jest następująca:
Pompa wody rozsypała się na cześć pierwsze WYMIANA
Rozrząd:rolka + napinacz maja duże luzy WYMIANA
Pasek rozrządu w stanie dobrym WYMIANA
Dodatkowo:
Poduszka skrzyni biegów wybita mocno WYMIANA
Dolna poduszka silnika WYMIANA
Ehhh.... dlaczego jaAuto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
-
pompa była wg mechanika od początku auta (firmy pompy nie znam auto wciąż u lekarza)
poprzedni właściciel przy wymianie rozrządu został oszukany wymieniono tylko pasek
Ja jako iż byłem świadom wymiany rozrządu nie robiłem tego 2 raz
Auto ma nalatane około 184 500 km wg licznika z tego co wiem był cofany o 50 000 kmAuto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
-
No to miała prawo się rozsypaća tego mechanika co tylko pasek wymienił to ... chociaż z drugiej strony dobrze że chociaż pasek zmienił. Dziwne dla mnie jestże przy takim przebiegu tylko raz był robiony rozrząd ?
// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Rozrząd nie wiem ile razy był robiony, auto podobno miało 2 właścicieli jestem 3
Ja wiem o jednej wymianie rozrządu przez poprzedniego właściciela (którego najprawdopodobniej oszukano podczas wymiany) wcześniej nie wiem.Auto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
Komentarz