[O1] Problem z ogrzewaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • NO_12345
    Classic
    • 2014
    • 1

    [O1] Problem z ogrzewaniem

    oj nie mów że się nie da :diabelski_usmiech
  • drago555
    Classic
    • 2012
    • 6

    #2
    [O1] Problem z ogrzewaniem

    Witam,

    Mam Octavke I 2006 rok 1.6 MPI BSE i ogromny problem z ogrzewaniem, mianowicie ustawiam klimatronik na full i leci letnie powietrze na dobrze rozgrzanym silniku i wolnych obrotach zaczyna dobrze grzać dopiero od 3000 obrotów.

    Wymienione zostalo już:
    - pompa wody
    - nagrzewnica
    - termostat
    - sprawdzony klimatronik i niby wszystko OK
    - był płukany cały układ
    - wlane nowe płyny

    I dalej jest ten sam problem a nie ukrywam, że idzie zima i ogrzewanie się przyda
    Może ma ktoś pomysł co jest przyczyną takich objawów
    Z góry dzięki za wszelką pomoc

    Komentarz

    • damian1975
      RS
      • 2012
      • 4114
      • Superb III (3V3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      drago555, a filtr kabinowy wymieniłeś :?:
      TAXI 2153 CHYBIE KATOWICE

      Komentarz

      • Alonzo_
        RS
        • 2009
        • 2460
        • Hyundai

        #4
        U mnie tronik sie w grzaniu "zawieszał" gdy uszczelka pod głowicą puściła. Przedmuch był na tyle delikatny, że poza niedużym wzrostem ciśnienia na układzie (niż normalnie) auto latało bez problemów jeszcze z pół roku -no czasami później wyrzucał czujnik poziomu płynu komunikat na desce. Zaczęła sie zima i czasami grzał, czasami przestawał i dawał zimym. Może u Ciebie jest podobnie, a z racji że na dworze nie ma mrozu to leci letnie.
        Tez sprawdzałem co sie dało, nie mogłem zdiagnozowac, wymieniłem zbiorniczek z czujnikiem i w końcu zrobiłem uszczelke z uwagi na te coraz większe z czasem ciśnienie w układzie i pojawiający sie w płynie olej. Usterka niegrzania po tym ustąpiła od ręki. Ale u mnie to było rzadko potem jak przedmuch był najwyraźniej większy sie nasilało. Czasami wyłączenie i włączenie klimy pomagało i grzał, czasami nie.

        Komentarz

        • drago555
          Classic
          • 2012
          • 6

          #5
          U mnie nie grzeje cały czas a jeżeli chodzi o uszczelkę to nie mam żadnych objawów na nią wskazujących

          Komentarz

          • poler654
            Drive
            • 2012
            • 50

            #6
            Witam
            Kolego sprawdz korek od zbiorniczka wyrownawczego. W srodku sa zaworki jesli sie zawiesza badz poprostu odmowia posluszenstwa mimo iz silnik masz nagrzany nie bedziesz mial goracego nadmuchu (cisnienie w ukladzie nie bedzie takie jak trzeba). Wiem ze teraz moze wielu mnie wysmiac ale sam mialem do czynienia z takim problemem u siebie i u kolegi. wymiana korka pomogla natychmiast.
            Jak mozesz pozycz od kogos korek (zamien sie na np 1 dzien)
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • drago555
              Classic
              • 2012
              • 6

              #7
              Poler 654 dzięki za info przetestuję ten patent z korkiem jak pomoże to masz u mnie dobrego browarka

              Komentarz

              • pablokinah
                Rider
                • 2010
                • 574

                #8
                I jeszcze ubywa płynu przez niesprawny korek człowiek szuka gdzie jest dziura w układzie(odparowuje)
                jakby co posiadam kabel vag

                Komentarz

                • horn3
                  Classic
                  • 2012
                  • 14

                  #9
                  Witam!
                  Mam ten sam problem z ogrzewaniem.
                  Może podpowiecie? czy i gdzie znajduje się w układzie taki zaworek który otwiera dopływ cieczy do obiegu wewnętrznego? Jak zdiagnozować czy działa? 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2328
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    panowie za dobre i odpowiednie nagrzanie silnika i wnętrza odpowiada termostat, jeżeli będzie uszkodzony to otwiera się on na maxa i otwarty jest cały obieg,co powoduje dłuższe nagrzewanie układu, termostat może być nowy i też będzie uszkodzony ,termostat można sprawdzić sprawdzając węże czy jak tylko wskazówka drgnie to czy i które węże robią się ciepłe a które nie .ok jak termostat będzie sprawny to powinien najpierw robić się gorący mały obieg czyli blok- nagrzewnica w kabinie jeżeli tak nie jest to wszystko wskazuje na termostat.ok

                    pozdro
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • horn3
                      Classic
                      • 2012
                      • 14

                      #11
                      Jutro rano sprawdzę i dam odzew. Dzięki!

                      [ Dodano: Sro 24 Paź, 12 07:08 ]
                      Trochę to trwało, ale jestem. Termostat wymieniony na nowy (w poniedziałek) wczoraj cały dzień jeździłem i żadnej poprawy nie zaobserwowałem. Czasem działa czasem nie działa. Jak się się silnik dobrze rozgrzeje to podczas jazdy wieje ciepło jak się zatrzymam to po pewnym czasie wieje powietrze nie ogrzane (klima wyłączona) ??? Dziwne ??? co jeszcze można sprawdzić? Macie jakiś pomysł?

                      [ Dodano: Wto 30 Paź, 12 21:18 ]
                      Zauważyłem zasadę.
                      Gdy silnik jest na wyższych obrotach (wystarczy że na postoju docisnę tylko do 1500 obr/min) leci ciepłe powietrze, gdy jest na biegu jałowym - zimne jak dupa umarlaka. Czy możliwe by pompa wody na jałowym biegu nie miała wydajności? Może coś się przytkało?
                      Pomocy nie mam pojęcia gdzie szukać.
                      Przeszukałem forum, spotkałem się z takimi objawami ale nie znalazłem opisu skutecznego rozwiązaniao.
                      Wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz coraz bliżej wizyta w ASO się szykuje heh

                      [ Dodano: Pią 09 Lis, 12 07:08 ]
                      Byłem w ASO W-Wa ul.Sokratesa. Wypłukali nagrzewnicę - problem zniknął! Koszt 150 netto.

                      Komentarz

                      • fidodido
                        Rider
                        • 2010
                        • 440

                        #12
                        u mnie podobne objawy stwierdzono na 90% walnięta pompa wody jutro się okaże
                        Auto: Skoda Octavia I
                        Kolor: Srebrny
                        Pojemność: 1,8T 20V
                        Moc: 150KM
                        Typ silnika: AGU
                        Gaz: STAG-4

                        Komentarz

                        • dominik9420
                          L&K
                          • 2012
                          • 1136

                          #13
                          A silnik się nie przegrzewa?
                          Bo pompa wymusza obieg wody, a jeżeli pompa jest padnięta, to woda praktycznie nie krąży...
                          Ja bym obstawiał jakiś problem z nagrzewnicą (zapowietrzona, zabrudzona)
                          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                          Pozdrawiam i Szerokości!
                          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                          Komentarz

                          • fidodido
                            Rider
                            • 2010
                            • 440

                            #14
                            silnik trzyma 85-90 stopni .
                            w momencie gazowania czyli wymuszania silniejszego obiegu wieje b gorące powietrze po puszczeniu gazu powietrze się wystudza i wieje letnie w ciągu 1 min
                            Auto: Skoda Octavia I
                            Kolor: Srebrny
                            Pojemność: 1,8T 20V
                            Moc: 150KM
                            Typ silnika: AGU
                            Gaz: STAG-4

                            Komentarz

                            • dominik9420
                              L&K
                              • 2012
                              • 1136

                              #15
                              Silnik powinien trzymać równo 90' C
                              Zamieszczone przez fidodido
                              w momencie gazowania czyli wymuszania silniejszego obiegu wieje b gorące powietrze po puszczeniu gazu powietrze się wystudza i wieje letnie w ciągu 1 min
                              No właśnie. Pod większym ciśnieniem pompa daje większe ciśnienie i właśnie w tym momencie do nagrzewnicy dochodzi gorąca ciecz. Przez co w kabinie robi się gorąco.

                              A nie zauważyłeś szybszego nagrzewania się silnika(od momentu uruchomienia zimnego) ?
                              No i jak już napisałem wcześniej Silnik by się przegrzewał.

                              Ja bym stawiał 95% przewody cieczy i nagrzewnice. Coś się mogło przytkać.
                              Albo zapowietrzona nagrzewnica, ale jak stało się to na dniach, to raczej bym odpuścił zapowietrzenie.
                              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                              Pozdrawiam i Szerokości!
                              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                              Komentarz

                              • fidodido
                                Rider
                                • 2010
                                • 440

                                #16
                                objaw jest od około miesiąca
                                nagrzewnica nowa raptem 11 miesięcy
                                plyn wymieniony nowy
                                auto nagrzewa się tak jak zawsze
                                Auto: Skoda Octavia I
                                Kolor: Srebrny
                                Pojemność: 1,8T 20V
                                Moc: 150KM
                                Typ silnika: AGU
                                Gaz: STAG-4

                                Komentarz

                                • dominik9420
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1136

                                  #17
                                  Czyli to nie pompa wody.
                                  Przyczyny szukałbym w nagrzewnicy/przewodach prowadzących do niej.
                                  Pierwsze co bym zrobił, to spróbował ewentualnie odpowietrzyć nagrzewnice, bo to zrobisz sam, jak to nie pomoże, to jako następne wyczyściłbym nagrzewnicę/sprawdził przewody.
                                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                  Pozdrawiam i Szerokości!
                                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                  Komentarz

                                  • fidodido
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 440

                                    #18
                                    ale skoro nagrzewnica jest nowa i była wymieniona tamtej zimy i wtedy grzała to dlaczego teraz miała by się zapowietrzyć.?
                                    Po 2 jeśli to zapowietrzona nagrzewnica to jak ja odpowietrzyć.?
                                    Auto: Skoda Octavia I
                                    Kolor: Srebrny
                                    Pojemność: 1,8T 20V
                                    Moc: 150KM
                                    Typ silnika: AGU
                                    Gaz: STAG-4

                                    Komentarz

                                    • K_Popiel
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 608

                                      #19
                                      Czy z całą pewnością została wykluczona uszczelka pod głowicą ? Mnie to się widzi że to chyba jest przedmuch spalin do układu chłodzenia . Podjedź może do jakiegoś warsztatu gdzie mają możliwość sprawdzenia zawartości CO2 w płynie chłodniczym i coś będzie wiadomo, masz benzynkę to wynik powinien być miarodajny.
                                      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                      ------------------------------------------------------

                                      Komentarz

                                      • dominik9420
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1136

                                        #20
                                        Kolego fidodido, Nie ma reguły, że nagrzewnica była wymieniana 11 mieś temu.
                                        Na przykład. Niektórzy wymieniają termostat i padnie im po 1mc-u, 2-uch. Jeszcze inni przegub, który padnie znowu za 6 mieś.

                                        Co do odpowietrzania, To w sumie powinno robić się to samoczynnie, ale jest możliwość, żeby to zrobić ręcznie.
                                        Jakiś rok temu odpowietrzałem nagrzewnicę w Audi A4
                                        I jeżeli dobrze pamiętam, to trzeba
                                        najlepiej silnik po nocy odpalić jeszcze na zimnym silniku odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego i grzanie w samochodzie na full czyli ciepłe+ prędkość wiatraka 4
                                        I czekać do momentu, aż do zbiorniczka przestanie wracać płyn z pęcherzykami.
                                        Chyba tak to szło
                                        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                        Pozdrawiam i Szerokości!
                                        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                        Komentarz

                                        • fidodido
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 440

                                          #21
                                          Diagnoza jest następująca:
                                          Pompa wody rozsypała się na cześć pierwsze WYMIANA
                                          Rozrząd:rolka + napinacz maja duże luzy WYMIANA
                                          Pasek rozrządu w stanie dobrym WYMIANA
                                          Dodatkowo:
                                          Poduszka skrzyni biegów wybita mocno WYMIANA
                                          Dolna poduszka silnika WYMIANA
                                          Ehhh.... dlaczego ja
                                          Auto: Skoda Octavia I
                                          Kolor: Srebrny
                                          Pojemność: 1,8T 20V
                                          Moc: 150KM
                                          Typ silnika: AGU
                                          Gaz: STAG-4

                                          Komentarz

                                          • K_Popiel
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 608

                                            #22
                                            Mógłbyś napisać jakiej firmy była pompa i ile miała przebiegu ?
                                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                            ------------------------------------------------------

                                            Komentarz

                                            • fidodido
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 440

                                              #23
                                              pompa była wg mechanika od początku auta (firmy pompy nie znam auto wciąż u lekarza)
                                              poprzedni właściciel przy wymianie rozrządu został oszukany wymieniono tylko pasek
                                              Ja jako iż byłem świadom wymiany rozrządu nie robiłem tego 2 raz
                                              Auto ma nalatane około 184 500 km wg licznika z tego co wiem był cofany o 50 000 km
                                              Auto: Skoda Octavia I
                                              Kolor: Srebrny
                                              Pojemność: 1,8T 20V
                                              Moc: 150KM
                                              Typ silnika: AGU
                                              Gaz: STAG-4

                                              Komentarz

                                              • K_Popiel
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 608

                                                #24
                                                No to miała prawo się rozsypać a tego mechanika co tylko pasek wymienił to ... chociaż z drugiej strony dobrze że chociaż pasek zmienił. Dziwne dla mnie jestże przy takim przebiegu tylko raz był robiony rozrząd ?
                                                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                                ------------------------------------------------------

                                                Komentarz

                                                • fidodido
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 440

                                                  #25
                                                  Rozrząd nie wiem ile razy był robiony, auto podobno miało 2 właścicieli jestem 3
                                                  Ja wiem o jednej wymianie rozrządu przez poprzedniego właściciela (którego najprawdopodobniej oszukano podczas wymiany) wcześniej nie wiem.
                                                  Auto: Skoda Octavia I
                                                  Kolor: Srebrny
                                                  Pojemność: 1,8T 20V
                                                  Moc: 150KM
                                                  Typ silnika: AGU
                                                  Gaz: STAG-4

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...