Stuki w silniku 2.0 AZJ.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marass2
    Classic
    • 2013
    • 10

    Stuki w silniku 2.0 AZJ.

    Zamieszczone przez tomus7
    Czy ktoś wie jakie jest wpisowe na ten zlot poza hotelem :P
    Sam zlot jest free jedynie hotel kosztuje 100 gdybyś miał ochotę :lol:
  • marcinusek
    Ambiente
    • 2011
    • 114
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Stuki w silniku 2.0 AZJ.

    Panowie,
    Regenerowałem głowice w zakładzie tym sie zajmującym, a byly wymieniane prowadnice 4 na zaworach wydechowych, wszystkie uszczelniacze zaworów, uszczlniacz wałka, i głowica wymyta że wyglada jak nowa i oczywiście splanowana o 0,15. Oprócz ego wymieniłem pierścienie tłokowe na nominalne NPR, panewki nie zmieniałem, sa jeszcze fabryczne z wybitą datą produkcji auta 2002 i grube na 1,5mm. Do tego rozrząd kompletny SKF. Po złożeniu wszystkiego do kupy, zalaniu olejem i płynami, nasmarowaniu krzywek wałka rozrządu, odpalam silnik i... coś w nim klepie. i teraz nie wiem czy popyczacze czy panewki, rozrząd raczej nie bo silnik pracuje równo, nie faluje tylko coś w nim klekocze jak w dieslu. Wiem z instrukcji że nie wolno odpalać silnika 30min po zamontowaniu popychaczy, ale silnik odpaliłem po dobie. Może tak ma klepac aż do rozgrzania silnika tylko jeszcze go tak długo nie trzymałem, ledwo osiągnął 30st.C. Jaka jest procedura uruchomienia silnika. Wczesniej przed remontem chodził cichutko tylko w środku był tak zawalony nagarem że jeszcze czegoś takiego nie widziałem. Może zakład regenurący głowicę coś spierdzielił.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zapal silnik i pozwól sie napoełnic popychacza to normalne ze po takiej naprawie jak odpalisz silnik to klepie popychaczami .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • marcinusek
        Ambiente
        • 2011
        • 114
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        german81 powiedz ile trzeba odczekac aż silnik się uspokoi? Nie chcę go dobijać jeśli jednak złożyłem coś nie tak.

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          jesli silnik juz odpalił bez problemu to wszytko złorzyłes ok .bo jesli bys zle załorzył panewki to bys wałem korbowym nie obrucił .co do uciszenia sie popychaczy to bywa róznie czasmi wystarczy 5 min czasami dopiero całkiem sie wyciszaja po paru dniach jazdy .zostaw silnik na wolnych obrotach do mometu az właczy sie wentylator na chłodnicy 2 razy i powino byc ok .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • marcinusek
            Ambiente
            • 2011
            • 114
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Czyli iskierka nadziei jest że będzie ok. Dzięki za wskazówki. Niestety auto musiałem zostawić 250km od domu w cudzym garazu. Przekonam się jaka jest prawda dopiero za kilka dni.

            [ Dodano: Wto 30 Paź, 12 22:09 ]
            Jeszcze pytanie o panewki, jaka grubość jest w nominale, jaka kwalifikuje je do wymiany? Bo tak jak wspomniałem miały po około 1,5mm.

            [ Dodano: Pią 02 Lis, 12 08:14 ]
            German81, wszystko się poprawiło, trzeba było silnik zagrzac, i do tego musiałem pedałem gazu zwiększyc bardzo powoli obroty do 3000, hydrauliczne popychacze sie napelnily i jest wszystko ok. 50km juz przejechalem, pozostaje docierka nowych pierscieni i prowadnic zaworow w glowicy. Niech to bedzie wskazowka dla innych.
            Pozdrawiam.

            Komentarz

            Pracuję...