[O1] Elektryka w tylnych drzwiach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlopawlo2
    Classic
    • 2012
    • 21

    [O1] Elektryka w tylnych drzwiach

    bzyq_74, obawiam się, że i mnie to czeka - słabo jakoś chłodzi - z kratek leci 6 - 7 stopni, a mnie duszno - chyba, że przekwitam i mam uderzenia gorąca :?
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #2
    [O1] Elektryka w tylnych drzwiach

    Wiem, że były podobne tematy na forum, ale nie do końca mi wyjaśniły sprawę. Dzisiaj ni z tego ni z owego z rana usłyszałem stukanie. Okazało się, że to Octavia wydaje z siebie takie dźwięki, a dokładnie tylne drzwi. Było to takie głośnie szybkie stukanie jakby zamykanie zamka centralnego, ale po otwarciu auta z pilota drzwi się odryglowały i stukało dalej. Dopiero jak trzasnąłem drzwiami to ustało. Jak zwykle zrobiło się wilgotno i zaczęły się cuda. Pomyślałem, że to kabelki więc zdjąłem tą gumową osłonę i odpiąłem wtyczkę między drzwiami i karoserią. Faktycznie w 3 grubych kabelkach była uszkodzona izolacja i widać było gołą miedz. Zaizolowałem to, podłączyłem wtyczkę i zaczęło działać. Dzisiaj wieczorem wychodzę i znów to samo, czyli stukot z drzwi. Co ciekawe zauważyłem, że świeci się też podświetlenie od sterowania szybą, a samochód wyłączony.
    Pierwszy pytanie to co tam tak może stukać? Raz szybciej, a raz mocniej.
    Ma może ktoś schemat, który kabelek jest od czego, żeby łatwiej było zlokalizować usterkę? Rozumiem, że w jakiś sposób musi się zamykać obwód i dlatego świeci się podświetlenie i coś napieprza w zamku? Dodam, że przycisk ryglowania, który jest od strony kierowcy powoduje, że tylne drzwi się ryglują i zaraz otwierają. Czy to jednoznacznie musi wskazywać na mikrostyk? Do dzisiaj ryglowanie od strony kierowcy działało bez zarzutu. Tak samo mam z przodu od strony kierowcy, ale tam zawsze tak było.
    Na razie odpiąłem wtyczkę i ręcznie zamknąłem drzwi. Mam nadzieję, że problem jest w drzwiach, a nie gdzieś dalej.

    Pozdrawiam
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Zamieszczone przez parasite
      Czy to jednoznacznie musi wskazywać na mikrostyk?
      niekoniecznie mogą być tzw zimne luty
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • parasite
        L&K
        • 2011
        • 1368

        #4
        Zamieszczone przez tomus7
        Zamieszczone przez parasite
        Czy to jednoznacznie musi wskazywać na mikrostyk?
        niekoniecznie mogą być tzw zimne luty
        No ok, ale to stukanie, świecące podświetlenie i reszta musi raczej być powiązane z jedną usterką bo wątpię, żeby na raz poszły i luty i kabelki i coś tam jeszcze. Czy zimne luty, czy tam mikrostyk może powodować takie rzeczy?
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2328
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          parasite, otwórz drzwi i spojrzyj pod tą harmonijkę , często pękają przewody przy samej wtyczce ,wilgoć do tego i masz taki o efekt.ok
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • matkoc
            Classic
            • 2013
            • 4

            #6
            Cześć

            Odświeżę "kotleta"
            Czy udało Ci się usunąć usterkę?

            Mam podobną sytuację do twojej. Przy zamknięciu centralnego zamka z poziomu przycisku na drzwiach kierowcy, lewe tylne drzwi się zamykają i od razu otwierają.
            Wcześniej wale nie działał w nich centralny i okazało się, że kable między słupkiem a drzwiami były pęknięte. 3 z 5, te grubsze. Odkąd to naprawiłem mogę zamknąć auto z centralnego na pilocie ale nie z drzwi kierowcy.
            Zakładam, że te grubsze kable które naprawiłem były prądowe do szyby i zamka. Natomiast te 2 cienkie (żółty i czarny) wyglądające OK to jakieś przewody sygnałowe.

            Ruszałem tymi kablami i jednocześnie zamykałem drzwi przyciskiem i udało mi się osiągnąć takie ułożenie kabli, że przez chwile wszystko działało.
            Zakładam zatem, że któryś z tych cienkich przewodów jest uszkodzony.
            Niestety nie mogę znaleźć schematu/informacji, za co one odpowiadają.

            A jak było u Ciebie?

            Pozdrawiam
            Amatorzy stworzyli Arkę a profesjonaliści Tytanica.

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2328
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              matkoc, na 99% winą tego są zimne luty w zamku a dokładnie w miejscach lutowania wtyczki do płytki zamka (4 luty) ,dzieje się to przez drgania podłączonej wiązki do zamka , rzadko pękają ta sterujące przewody ,ale dobrze by było zobaczyć i zamek i przy okazji odpiąć wiązkę ze słupka i dokładnie ja sprawdzić na odcinku 10-20cm .ok

              pozdro
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez ROBAL_26
                matkoc, na 99% winą tego są zimne luty w zamku a dokładnie w miejscach lutowania wtyczki do płytki zamka (4 luty) ,dzieje się to przez drgania podłączonej wiązki do zamka , rzadko pękają ta sterujące przewody ,ale dobrze by było zobaczyć i zamek i przy okazji odpiąć wiązkę ze słupka i dokładnie ja sprawdzić na odcinku 10-20cm .ok

                pozdro
                a 1% mikrostyk
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2328
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  tomus7, ja jak na razie w 8 przypadkach ani razu nie wymieniałem mikrostyku bo po prostu nie było sensy ,po co zmieniać dobre na dobra , daremna robota i zmarnowany czas , przez mikrostyk nie płynie jakikolwiek prąd tylko zwiera masą.często uszkodzenie jest mechaniczne niż elektryczne ale to jest właśnie ten 1%
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • matkoc
                    Classic
                    • 2013
                    • 4

                    #10
                    Sprawdziłem przewody od wtyczki w słupku do miejsca gdzie wchodzą w drzwi ale wszystko jest OK.

                    Próbowałem rozebrać poszycie drzwi ale mi się nie udało. Pewnie wezmę się za to ponownie jak znajdę opis jak to zrobić.
                    Zdaje się że trzeba rozebrać jakoś ten uchwyt (ten za który się łapie podczas zamykania drzwi) i pewnie pod nim są śruby. Niestety nie dałem rady.
                    Może wiecie jak to rozebrać :?:

                    Co to za mikrostyk? Co on robi i gdzie jest?
                    Amatorzy stworzyli Arkę a profesjonaliści Tytanica.

                    Komentarz

                    • Marian 2
                      L&K
                      • 2007
                      • 1087
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AQY 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Jeżeli kombi, trzeba sprawdzić złącza w schowku, na dnie bagażnika, po lewej stronie. Często tam dostaje się wilgoć, śniedzieją styki, żle pracuje centralny zamek, pulsuje, zamyka i otwiera. Przyczyną może być przeciekający na złączce wężyk do spryskiwacza tylnej szyby. W nie kombi też chyba są w tym miejscu złącza przewodów, mogą zaśniedzieć.

                      Komentarz

                      • matkoc
                        Classic
                        • 2013
                        • 4

                        #12
                        Tak dokładnie, kombi, tylne drzwi.

                        Ooooo Tydzień temu właśnie znalazłem tam wodę a dokładnie płyn do spryskiwaczy.
                        Okazało się że ten wężyk który idzie z wiązką kabli się rozpiął (miał tam złączkę).
                        Usunąłem wodę i spiąłem wężyk. Teraz się nie leje.
                        Myślałem że te kostki które tam są odpowiadają tylko za światła. Sprawdziłem światłą, wszystko działało więc więcej nie sprawdzałem.
                        Nie sądziłem że te przewody odpowiadają za zamek tylnych drzwi.
                        Sprawdzę to dziś.

                        Dzięki za podpowiedź.

                        [ Dodano: Nie 22 Wrz, 13 15:48 ]
                        Sprawdziłem te kable i złączki w bagażniku ale nic złego tam nie znalazłem.
                        Rozebrałem tapicerkę drzwi i dostałem się do zamka.
                        (Zdjęcie tej plastikowej rączki wymagało naprawdę dużej siły. Momentami myślałem, że coś się urwie, ale w końcu się udało. Dalej było już łatwo. Wszystkie śrubki odkręciły się bardzo lekko. Na koniec trzeba było całe poszycie podważyć do góry żeby wyskoczyło z uszczelki przy oknie. (Może komuś się przyda ten opis.)

                        Wyjąłem wtyczkę dochodzącą do zamka. Przeczyściłem delikatnie. Parę razy wpiąłem i wypiąłem i zaczęło działać.
                        Nie miałem klucza, żeby odkręcić zamek więc nie dostałem się do płytki.
                        Natomiast samo czyszczenie pomogło i teraz działa dobrze . (Ciekawe jak długo) :szeroki_usmiech
                        Amatorzy stworzyli Arkę a profesjonaliści Tytanica.

                        Komentarz

                        Pracuję...