jarek może sie ruszy za niedługo dużo ludzi ma urlopy wakacje itp, w co wątpię jak coś zawsze żarło na miejscu będzie i sapów nie będzie ze ktoś nie zjadł czy cus
[O2] DSG - awaria sterownika mechatroniki
Zwiń
X
-
[O2] DSG - awaria sterownika mechatroniki
Witam,
no i niestety powiało grozą. Mechanicznie sprawne auto nie może sprawnie przemieszczać się przez błąd elektroniki.
Ale od początku, objawy:
po przejechaniu kilku kilometrów w sterowniku skrzyni biegów pojawia się błąd:
18232 - Pressure Control Valve 3 (N217): Open or Short to Ground
P1824 - 000 - - - Intermittent
to w sumie koniec objawów ponieważ auto dalej porusza się normalnie, a skrzynie zmienia biegi płynnie i bezproblemowo. Do czasu aż zgasimy silnik.
Przy próbie ponownego uruchomienia, po przekręceniu kluczyka i wykonaniu jakiegoś testu skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i mryga PRNDS na MFA.
Auto da się odpalić i można korzystać z uroków 2 biegu. Reszta nie działa. Bez wstecznego, bez innych trybów. Tylko drugi bieg w trybie D.
Do tego dochodzi dodatkowy błąd w sterowniku:
18012 - Internal Control Module: Output Driver IC Error
P1604 - 000 - - - MIL ON
Po "ostygnięciu" czyli 4, 5 może 6 godzinach. Znów można auto odpalić w normalnym trybie skrzyni i całkiem normalnie jakby nigdy nic jeździć.
A teraz do sedna, czy ktoś naprawiał już mechatronikę (mechatronic unit zwany w USA TCM Transmission Control Module) i może polecić kogoś w PL kto się na tym zna?
Problemem jest tak naprawdę znalezienie sprawdzonego warsztatu, który będzie wiedział co z tym zrobić i jak się do tego zabrać, a nie zacznie próby i naukę po czym zostawi, i powie: nie to się nie naprawia.
Istotne są też koszta, bo co prawda małe nie będą. Ale koszt naprawy MU nie może przekroczyć kosztu używki MU, a ta znów nie może przekroczyć kosztu całej skrzyni.
Dzwoniłem do paru firm w Warszawie, które się zajmują naprawami MU, ale jakoś mnie nie przekonali. W Gdańsku znalazłem też jedną osobę, ale wolałbym coś kompleksowego i bez wysyłania, czyli wyjęcie, naprawa, zalanie świeżego oleju i znów banan z jazdy.
Z racji problemu z wyłączeniem silnika lokalizacja warsztatu w zasadzie w zasięgu jednego baku O2 TDI od Warszawy (czyli cała Polska się chyba załapie)Ja tu tylko sprzątam...
-
-
U mnie w DSG poki co nie ma problemu,ale kolega jakies pol roku temu przerabial dokladnie ten sam problem co ty. Na MFA migalo PRNDS i nie mogl wrzucic zadnego biegu,pierwsze naprawy wiadomo ASO , a tam wyjecie elektroniki(suszenie sprawdzanie lutow),kasowanie bledow i 600 zlociszy mniej w portfelu,po tym zabiegu jezdzil roznie dzien,dwa lub tydzien i to samo kolejne wizyty w ASO i wydana kasa zirytowala go bardzo i znalazl goscia w Gdańsku,ktory mu to zrobil i odpukac jezdzi juz 5 miechow i nic sie nie psuje
Komentarz
-
-
Puchacz, polecam tego specjalistę:http://allegro.pl/sterownik-komputer...735368991.html,
zadzwoń,popytajJacek
Komentarz
-
-
Puchacz, też słyszałem pozytywne opinie o tym gościu w Redzie do którego link podesłał ci jago7270,
skrzynia ewidentnie wchodzi w tryb awaryjny ale zadziwia mnie zależność uruchomienia od temperatury oleju w skrzyni
może wiązka od skrzyni padła?
podobne problemy miałem w Saabie(co prawda nie DSG) winowajcą okazał się gówniany zaworek za 17 PLN zlokalizowany w płycie sterującej
czy próbowałeś flashowania sterownika skrzyni?
co dzieje się po wprowadzeniu nastawów podstawowych?
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, nie byłem jeszcze u żadnego magika, a sam nawet nie próbuje nastawów podstawowych, bo puki co mam przynajmniej w miarę mobilne auto. :evil:
Problem właśnie w tym, że moi zaufani mechanicy na dźwięk słowa DSG dostają gęsiej skórki i za cholerę nie chcą się do tego dotykać. I wcale im się nie dziwię.
Najprawdopodobniej może to być jakaś totalna pierdoła, jak w Twoim Saabie, ale tutaj samo spuszczenie oleju, wyjęcie modułu i zalanie świeżego oleju to całkiem fajny koszt (500 zł, sam zawór N217 to ponad 300 zł) więc badam temat co, jak i gdzie można zrobić.
Widzę ogólne nastawienie, że można sprawdzić luty na płytce sterowania, ale sama część hydrauliczna to jest jakaś czarna puszka, w której siedzą chochliki i nikt tego nie dotyka.
Do tego dochodzi ryzyko, że naprawić się nie da, więc trzeba od razu włożyć "nową" mechatronikę. Dlatego też poszukuję warsztatu, który robi to kompleksowo i ma doświadczenie. Bo inaczej to tak sobie można wkładać i wyjmować, a z tego szybko się uzbiera koszt nowej mechatroniki.
Hmm... podsunąłeś mi pomysł z tą wiązką. Bo tak mnie zbili z tropu Ci "naprawiacze", że to na 100% w środku w mechatronice, że zapomniałem zupełnie o najprostszych rzeczach - spróbuję w weekend wymienić jeśli będą mieli w ASO.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
alxxx, tak teoretycznie jest. Z tego co znalazłem opisy błędów to jak coś jest fizycznie nie tak z N217 (który jest głównym zaworem regulacji ciśnienia w DSG) to występuje inny błąd z opisem MALFUNCTION. Do tego zazwyczaj pojawia się kilka innych błędów w innych miejscach sterownika. Podobno wtedy to już nie da się niezauważyć objawów. Tyle tylko, że w sterowniku DSG wszystko jest ładnie zamknięte i samemu nie dostaniesz się do tego zaworu.
Z olejem, tak jak Maicroft pisał, był tylko dwa razy wymieniany. Nic przy skrzyni nie było grzebane od dawna. Co prawda zbierałem się już powoli do wymiany, ale to dopiero na wiosnę, bo jeszcze 15 tyś km do 180.
No nic, dzięki wszystkim, jutro będę mógł w końcu wejść "pod auto" i sprawdzić wiązkę od skrzyni. Czy nie jest przetarta oraz odłączyć, przeczyścić i podłączyć ponownie wtyczkę. Wczoraj z biurze w ten sposób naprawiłem kompa, może z autem pójdzie równie łatwoJa tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
No to oby to kabelki szwankowały, ale tak niestety już będzie bo ładują DSG nie tylko do aut z wyższej półki. Więc zakłady które się specjalizują albo mają zamiar się wyspecjalizować w naprawach takich skrzyń jak to niektórzy mówią "automatycznych" :zlosnik: zacierają rączki :twisted:VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Ja się pochwalę, że czytając ten wątek, postanowiłem zrobić nastawy podstawowe mojej skrzyni DSG i efekt jest bardzo pozytywny. Wcześniej obawiałem się, że moja skrzynia nie jest w najlepszej kondycji. Teraz widzę, że skrzynia jest w porządku Przed nastawami miałem problem z parkowaniem, bo zanim samochód zaczął pełzać to staczał się do przodu czy tyłu - w zależności od nachylenia podłoża. Teraz jeszcze do końca nie puszczam hamulca a samochód zaczyna pełzać. Przy delikatnej jeździe biegi zmieniają się szybciej - nie ma efektu, jakby ślizgającego się sprzęgła w manualu.
Komentarz
-
-
No niestety, cudów nie ma. Problem aż tak trywialny nie jest. Czyszczenie styków i oględziny wiązki nic nie pomogły. Nastawów podstawowych nie zrobiłem bo zaraz po rozgrzaniu oleju do 40C pojawia się już błąd.
Do naprawy wstępnie wybrałem TEO Motors (http://www.teomotors.pl/). Czy postąpiłem dobrze, czas pokaże. Na pewno opiszę jak poszła diagnoza, współpraca z w/w firmą i ewentualna naprawa, jeśli do takiej dojdzie.
Ps. Trochę się doszkoliłem z budowy DSG 02E, problemów i możliwych rozwiazań, i postaram się wolną chwilą dobrze opisać co i jak.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Niestety z DSG może być milion problemów i miliard rozwiązań.. Skrzynka taka jest troche bardziej skomplikowana "niż programator w pralce" :lol:
W każdym razie, niech sie skonczy na naprawie za niewielkią $$$VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Dzięki TEO Motors sterownik naprawiony! Przy okazji lekko zregenerowano mechatronikę co znacząco wpływa na działanie skrzyni (znikły wszystkie w zasadzie najdelikatniejsze szarpnięcia, głównie przy wrzucaniu wstecznego - ja myślałem, że tak musi być).
Na przyszłość jakby ktoś miał taki problem, to leży on w sterowniku (sam komputer przy mechatronice) z czasem robią się przerwania w takich mega delikatnych kabelkach na wyjściu elektroniki. Ale z tego co się dowiedziałem, to niestety nie jest takie proste, bo każdy przypadek jest inny. Raz opiłki robią zwarcia, innym razem jakiś scalak zaczyna szwankować, a jeszcze innym właśnie te przerwy w kabelkach. Więc i tak trzeba rozbierać i porządnie diagnozować. Jedno co to przy koszcie samego wyjęcia i ruszenia mechatroniki polecam jednak kompleksową regenerację sterownika.
Pozostaje tylko kwestia, jak trwała jest taka elektroniczna napraw. Ale to już czas pokaże.
Tak jak mówłem wolną chwilą opiszę "fakty i mity" DSG, bo teraz dzięki zwiedzaniu firmy TEO Motors i długim rozmowom z Panem Teodorem Myszkowskim wiem, że DSG to nie jest żadna technologia z kosmosu czy wiedza magiczna i prawie wszystko da się naprawić. Da się wzmicnić sprzęgła, da się poprawić program, tak, żeby DSG6 pracowało w lepszym zakresie obrotów, a w DSG7 nie było ruszania z 2 bo samochód się do końca nie zatrzymał.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PuchaczTak jak mówłem wolną chwilą opiszę "fakty i mity" DSG, bo teraz dzięki zwiedzaniu firmy TEO Motors i długim rozmowom z Panem Teodorem Myszkowskim wiem, że DSG to nie jest żadna technologia z kosmosu czy wiedza magiczna i prawie wszystko da się naprawić. Da się wzmicnić sprzęgła, da się poprawić program, tak, żeby DSG6 pracowało w lepszym zakresie obrotów, a w DSG7 nie było ruszania z 2 bo samochód się do końca nie zatrzymał.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
i to lubię->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz